2008-12-01, 09:41
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=461574

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article3891308.ab

Citerat från GP:

Polisen fick larmet klockan 08.50.
- Någon har lämnat in en lapp med texten "En bomb kommer att detonera" i receptionen, säger polisens presstalesman Björ Blixter

Sahlgrenska akademin är den hälsovetenskapliga fakulteten vid Göteborgs universitet.
På fakulteten bedrivs undervisning och forskning inom farmaci, medicin, odontologi och vårdvetenskap.
Cirka 4 000 studenter och 1 000 doktorander studerar vid fakulteten .
Man har dessutom cirka 1 500 anställda forskare och lärare.

Vad är det som händer, hur sjukt låter inte det då, någon har lämnat in en lapp..
Citera
2008-12-01, 10:10
Medlem
Soppas avatar
Någon som inte vill skriva tenta idag eller missnöjd med ett tidigare betyg??
Citera
2008-12-01, 10:52
Medlem
Min brors kusins avatar
Polisen tar tydligen inte så allvarligt på hotet och verksamheten pågår tydligen som vanligt i lokalerna (enl en välinformerad källa....)
Citera
2008-12-01, 12:08
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soppa
Någon som inte vill skriva tenta idag eller missnöjd med ett tidigare betyg??

Lär väl vara något sådant ja, eller en student med lite tvivelaktig humor. En annan sak jag förvisso kom att tänka på var djurrättsaktivister. Vissa av dem lär väl inte dra sig för att bombhota ställen som sysslar djurförsök, vilket jag förmodar att man gör på en medicinsk fakultet.
Citera
2008-12-01, 12:15
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Lär väl vara något sådant ja, eller en student med lite tvivelaktig humor. En annan sak jag förvisso kom att tänka på var djurrättsaktivister. Vissa av dem lär väl inte dra sig för att bombhota ställen som sysslar djurförsök, vilket jag förmodar att man gör på en medicinsk fakultet.

Ja, och hot är vanliga. Skillnaden är att det tydligen lämnats i receptionens brevlåda och den är 500 meter från den byggnad där djurförsök mm görs.

Polisens hundar brukar för övrigt träna/rasta i området så de är bekanta med omgivningarna.
Citera
2008-12-01, 12:30
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Ja, och hot är vanliga. Skillnaden är att det tydligen lämnats i receptionens brevlåda och den är 500 meter från den byggnad där djurförsök mm görs.

Polisens hundar brukar för övrigt träna/rasta i området så de är bekanta med omgivningarna.

Okej, jag vet inte alls hur det ser ut i området eftersom jag inte kommer från Gbg, men kan det inte vara så att just receptionen är mer lättillgänglig om man nu ska droppa av en lapp av det här slaget? När det gäller myndigheter av olika slag så brukar de väl ofta ha ett enda brevinkast för utomstående där alla inkommande handlingar hamnar.
Citera
2008-12-01, 13:43
Medlem
Min brors kusins avatar
Lappen med hotet var tydligen inskjuten under ett galler vid receptionsdisken och hittades när personalen kom till jobbet imorse. Skulle ju ha kunnat placerats där när som helst under helgen, finns ju alltid personal och studenter i lokalerna.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in