Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Kalla mig naiv men jag tror faktiskt inte att någon av stortränarna kör med grisfösare. De har flertalet anställda alldeles för stora verksamheter för att det ska gå att hålla hemligt. Däremot skulle jag kunna tro att det används av mindre amatörtränare där man inte har lika stor insyn i verksamheten.
Det ska också sägas att Svanstedt hatar journalister och är även fientligt inställd till spelare. Att ge rätt information till spelare är långt ifrån prioriterat av honom, till exempel barfotainfo. Kanonbra att ingen journalist ringer hans betaltelefon för att få info om hans hästar utan skiter i honom.
Jag har mycket svårt att tro att syftet med betallinjen är att tjäna pengar, snarare att få vara i fred.
Som travtränare har man inte jobb 8h om dagen utan snarare minst 16h per dag 7 dagar i veckan. Sen att han inte verkar vara den roligaste typen i världen är väl en annan sak, men att svara i telefon och vara trevligt är väl knappast det han jobbar med.
Dock så kan man ju ioförsig spekulera i om det inte ingår i jobbet att svara på journalisters frågor och vara trevlig, men det överlåter jag till någon annan.
Angående grisfösarmetoderna så tror jag inte på det. På såpass stora företag så är det ju stört omöjligt att något sådant går förbi obemärkt. Är ju inte bara anställda som cirkulerar på en sådan verksamhet utan också ägare och liknande.
Kan däremot som någon annan skrev mycket väl tänka mig att det sitter någon amatör ute i skogen och försöker skrämma liv i sin häst på de mest suspekta sätten..
Kika på denna länken:
http://www.expressen.se/sport/1.1387130/stc-nagon-vill-skada-ake-svanstedt
Han har tydligen haft besök innan där de har länsat hela stället efter olaglig utrustning, utan resultat..
Verkar ju precis som att någon bara jävlas liiiite