Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-30, 19:10
  #1
Medlem
telefonjacks avatar
Har försökt att söka efter ett svar på denna fråga redan på forumet utan resultat, antingen fanns den inte eller så är jag kass på att söka...

Jag hade iaf gissat på att problemet var vanligt.

Jag har en JVC 28" (tror jag) vanlig TV. kanske 2 år gammal. modell: av-28bt8ens samt en digitalbox: sagem itd72b sw.

problemet: jag kan inte se hela bilden när det säsnds i widescreen, tex filmer och nästan allt på tv4 o 6.

Det går inte att ställa in med hjälp av tv´ns format val. Går detta överhuvudtaget att fixa?

Tack, sorry om det var postat tidigare.
Citera
2008-11-30, 19:20
  #2
Medlem
Kriminalarens avatar
Ställ in boxen för 4:3-TV så kommer det lösa sig.
Citera
2008-11-30, 19:48
  #3
Medlem
telefonjacks avatar
har provat men det funkar inte... =(
Citera
2008-12-01, 20:14
  #4
Medlem
Är du säker på att du inte har någon zoom knapp eller motsvarande? Har för mig att det sitter på bt8:an (nu var det ju några år sedan så minnet kan dock svika mig)
Citera
2008-12-02, 06:47
  #5
Medlem
gammgubbes avatar
Sagem boxen är kass. Jag har själv en sagembox och den vill inte heller skicka ut anamorfisk signal till teven fast det är en bredbildssändning. Spelar ingen roll hur jag ställer in boxen. Lösningen för dig blir därför att manuellt stretcha ut bilden (via tevens fjärr) eller köpa en box av annat märke än Sagem.

Edit: är din tv bredbild eller 4:3? Min är bredbild. Hursomhelst släng boxen den är skit.
__________________
Senast redigerad av gammgubbe 2008-12-02 kl. 06:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback