Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-08, 17:16
  #817
Medlem
mahutma_homos avatar
Vi hade en cp-unge i vår dubbeklass i mellanstadiet. Han kunde freaka ur totalt från ingenstans. Lärarna sa att han hade något som hette panikångest. Ingen visste väl var det var förutom att han blev skogstokig ibland och bara skrek rakt ut och vrålade. Viftade med armarna och var allmänt aggresiv. Minns att han en gång bara gick från lektionen och klättrade upp högst upp i ett träd eller om det var en sån där järnmast och bara satt där och glodde som en annan psykpatient, utanför fönstret från klassrummet så alla skulle se. Barnen blev ombedda att inte titta på honom. Bara låtsas att allt var normalt. Mycket bisarrt. Samtidigt så blev man ju lite irriterad på hur han kunde gå ifrån lektionerna när han ville för han ville freaka ur och få uppmärksamhet. Han hade väl säkert problem, panikångest kanske. Men en hel del var nog invant beteende och att han tränat både föräldrar och lärare att reagera på rätt sätt. Eller inte reagera alls när han gjorde sig omöjlig och slogs eller skrek. Då kunde han göra vad han ville.

Nu är det kanske någon som känner igen den klassen och cp-ungen då jag skrev ganska detaljerat. Men det är lite tjusningen med den här tråden.

Jag ska säga att jag inte var världens mest normala unge heller. Dock ingen regelrätt cp-unge.
Citera
2018-09-11, 00:25
  #818
Medlem
Nkpgisits avatar
Har träffat på några rikigt skadade jävlar.

"Cp"1. Denna fan gick jag i samma klass med från sexårs till sexan. Han va lite speciell, inget jätte fel på han direkt men ja. Jag och en till umgicks hela tiden förr och den här "Cp" ungen då gick och drog mig i håret på lektionen en gång och sedan sprang han bakom lärarna. Jag ville så gärna slå ihjäl han (Detta va i 4an tror jag) och sedan på rasten så jagade jag rätt på fa-an skapet och drog ner han och tyvärr drog en spark i huvvet på han (mycket dåligt gjort från min sida) men sedan så fortsätter den här jäveln att göra sådana saker när lärare är i närheten så han kan springa bakom dem sedan. Som en rikgit jobbig lillebror.

"Cp"2. När jag lirade innebandy förr i tiden så hade vi en riktig mupp i laget. På träningarna så när vi skjöt skott så varje gång han pricka målet så sprang han till sin far och hoppa upp och ner och skrek "pappa!pappa!pappa! titta! jag gjorde mål!" hela jävla tiden och mycket sånt idiotiskt. Helt värdelös på innebandy va han!

"Cp"3 Denna är nog den jobbigaste jäveln jag träffat. Jag träffade han på ett behandlingshem. Fet som fan och lukta illa. Största mytomanen och dessutom våldtäktsmän. Kommer ihåg hur han skrev på sina jeans tillexepmpel Vice President och såna gäng relaterade säker. En rikgit mupp är denna asså. Från Kiruna. Han skört alltid om sin kusin men vi visste ju att han talade skit för så vi något så hade han kusin antigen gjort det fast 100× mer eller bättre. Kommer ihåg en gång då jag och min kamrat där diskuterade amfetamin. Då kom denna idiot och sa "min kusin har tagigt världens farligaste drog, svart afghan heter den" Jag höll masken och frågade "jaha? oj vart han pigg då eller? då svarade han ja som fan han bara sprang runt i flera dygn. Då frågade jag va det mjukt? Ja man kunde fan studsa det som en stutsboll. Jag sa då att han får fan sluta ljuga då svart afghan är en strain på hasch och att allt sånt. Han blev tyst och fnyst lite. Erbjöd han en panna amfetamin en gång då han sa att han tagigt mycket amfetamin. Men då i stundens hetta så blev han "akut" skitnödig och va tvungen att gå tillbaka till HVB hemmet. Fyfan vad jag avskyr den idioten.
Citera
2018-09-11, 21:57
  #819
Medlem
Vi hade ett riktigt särbarn i skolan under högstadiet. Kan kalla honom B.
Han gick en klass över mig och var fullständigt galen och gränslös.

Storväxt var han med, i 8:an var han 190cm+ och kraftigt byggd (inte fet).

Han brukade ge alla han såg”sprutor” genom att köra in blyertspennor (med stift) långt in i armen, sedan bryta av stiftet så blodet rann. Han förvarade dess sprutor i ett speciellt skrin där de låg fint uppradade.

Han hade de värsta ticsen man kan föreställa sig, blinkade med ögonen i ultrarapid och gjorde kostiga läten med munnen och hade diverse ryck.

Kommer ihåg ett par incidenter, alla från när B gick i 8:an.

Incident A:
En av mina kompisar stod och knöt skorna nära Bs skåp. Det skulle han ej ha gjort.
B tog sitt hänglås i handen som ett knogjärn och drämde det oprovocerat i skallen på min stackars vän, som började blöda kraftigt och fick sy i skallen.

B stod och garvade sitt mongogarv medans alla stod och såg helt chockade ut, några tjejer skrek på honom men han brydde sig inte.

Incident B:
Han hade fångat en liten kines i samma klass som slagit honom i pingis (B hade NOLL koordination).
Han kom springande med kinesen som panikartat skrek, sparkade upp dörren till toan och tryckte ner kinesen med huvudet före i toaltten flera gånger.

B stod och skrattade när kinesen låg på golvet, dyblöt och kippade efter andan.

Incident C:
En kille i 5:an hade retat B för hans tics.
B skrek något obegripligt och attackerade som en gorilla, satte sig gränsle över bröstet på sitt offer och matade slag.

Ett par tjejer försökte slita av honom, då smällde han till en av tjejerna med innan han återgick till sitt offer...för att avsluta med att dela ut en av sina ”sprutor” (blyertsstift) i HALSEN på 5:e klassaren.


Jag var så rädd för denna kille att jag knappt vågade gå ut. Han var totalt oberäkenlig och extremt våldsam. Alla var rädda för honom, p.g.a hans agressivitet och storlek (190 cm+ och runt 90 pannor).

En gång fick han dock vad han förtjänade!
Incident D

Det gick en ännu större kille i samma klass som B.
Detta var världens snällaste kille, han spelade basket och var 198 cm lång och i samma viktklass som vårt käre särbarn. Alla tyckte om den här snubben.

Ute på skolgården stod långskånken och pratade med sin tjej (fullt med folk på rasten), varpå B kommer upp bakifrån och SLÄNGER ett oöppnat tetrapack mjölk rätt i bakhuvudet på honom med full kraft.

Mjölken exploderar och dränker både honom och hans tjej.

Långskånken tittar upp och säger uppgivet ”Varför???? ”
Mongot sparkar undan benen för honom och släpar honom i pölen av mjölk och smuts.

Då brister det för hans offer.
Han hoppar upp och ger mongot den största käftsmällen jag någonsin sett, de tampas 10 sekunder sedan drar han världens nacksving och B krashar rätt ner i asfalten och slår upp ett stort hål i bakhuvudet så blodet rinner.

Han förlorar medvetandet, och långskånken försöker skaka liv i honom genom att ge honom en örfil med sina gigantiska händer.
Efter 10 sekunder vaknar han upp igen, och långskånken nu täckt i mjölk, smuts och BLOD hjälper honom till rektorsexpiditionen. Han fick raka halva skallen och sy rejält många stygn på sjukan och hade en allvarlig hjärnskakning.
Rätt åt honom.


Kommer ihåg hur läskigt det var att se dessa två jättar slåss på skolgården.
För oss normalväxta var det overkligt att se två personer som var större än våra farsor i blodig dödskamp mitt framför ögonen på oss.

Det har gått bra för både slagskämparna, även särbarnet.

Den lugna killen är idag entreprenör och mångmiljonär med fru och barn.
Mongot har samlat massvis med högskolepoäng och har doktorerat i 2-3 ämnen och är greenpeaceaktivist (!!!).
Han är gift med en smällfet postordertjej från baltikum och har inga barn.

Polare som fortfarande bor i samma stad som honom får fortfarande samma obehagliga känsla av honom när de ser honom på gatan, trots att han idag är 40 år gammal haha..helt döda ögon och totalt oberäkenlig. Ser livsfarligt ut.

Undra vad fan det var för fel på denna kille. Hans störning ligger inte på det IQ-fronten men någon annanstans..
__________________
Senast redigerad av Landos 2018-09-11 kl. 22:00.
Citera
2018-09-13, 01:45
  #820
Medlem
Kukdukens avatar
En kille i min parallellklass, som såg extremt märklig ut i utseendet. I skolkatalogerna såg han photoshoppad/inklippt ut, som en jävla alien, med sin smala uppsyn och stirrade ögon och kropp som såg ut som en våg på sidan på bild. I alla fall hängde han alltid med tuffa gänget och var en mobbare av rang, han hotade alla med stryk om de ens sa emot honom. Förmodligen för att han visste om hur han såg ut och hade stora komplex för det. En gång började han mucka med en arab som hämtade släkten och bankade på honom rätt så brutalt. Även om det var invandrare kunde jag inte låta bli att njuta när jag såg det.
I dag är han är en servicetekniker med familj. Haha, jag förstår fortfarande inte vem som skulle vilja lägga sig med honom frivilligt.
Citera
2018-09-19, 15:20
  #821
Medlem
theshades avatar
Måste dela med mig om Joel.

Joel var en kille på min fritidsgård som hade downs syndrom och ganska gravt dessutom. För oss som växte upp under 90-talet så visste alla om Joelbitar och jag var helt säker på att det var Joel på fritids som var med där eftersom de såg likadana ut och båda hette Joel...

Hursomhelst så var han mycket äldre och större än oss andra. Vi var 7-10 år typ och han var 13-14. Han brukade sitta i skräddarställning på hallmattan och blockera utgången. Han satt alltid och tuggade på sitt ena långfinger med handryggen mot kinden liksom. Med tuggandet stönade han också så det lät "Nanghghgnanghghnang".

Varje eftermiddag var utmaningen för oss barn att ta sig förbi Joel ut till våra föräldrar som inte vågade sig förbi honom själva. Om han fick fatt i en så blev man antingen hårt kramad och samtidigt nedkladdad av hans dregel eller hårt knuffad. Själv flög jag in med huvudet i en såndär klädkrok en gång.

Överlag var Joel ganska storväxt, hårdhänt och aggressiv och inte så mysig som moggisar kan vara. Han fick ett rejält vredesutbrott en gång under lunchen och vräkte tallriken med spaghetti och köttfärssås in i en dörr. Fröknarna hade alltid fullt sjå med honom. Ingen hade nån specialutbildning eller nåt vaf jag vet utan de gjorde vad de kunde.
Citera
2018-09-19, 15:32
  #822
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kukduken
(...)
I dag är han är en servicetekniker med familj. Haha, jag förstår fortfarande inte vem som skulle vilja lägga sig med honom frivilligt.

Haha jag minns en kille från min parallellklass som passar på din beskrivning.

Han var smal och såg väldigt osympatisk ut, som ansiktet hos en elak råtta. Taskig mot alla som inte var populära inklusive mig.

Fick syn på honom på en bilutställning i stan när jag gick med min flickvän. Där gick han i arbetsbyxor ala servicetekniker, skjutandes på en barnvagn. Vid sin sida hade han någon WT-kossa i mjukisbyxor. Han såg likadan ut som i högstadiet fast nu med en uppgiven deppighet över sig. Det kändes rätt bra får jag erkänna haha! 😁
Citera
2018-09-24, 03:35
  #823
Medlem
Loveaffairs avatar
Berättade om denna tråd för en kompis och lyckades på så sätt komma över en berättelse om ett riktigt mongo;

Min vän, född under 80-talets andra hälft, berättade att det gick ett riktigt cepe i hans skola på låg- eller mellanstadiet. Denna snubbe, som inte hade alla chips i påsen, hade gjort sig känd i skolan för sin nästan tvångsmässiga dragning till att suga på plaströret till matsalens mjölkbehållare. Vet inte huruvida mjölkautomaterna såg ut för tidigare generationer men för oss sena 80-talister och tidiga 90-talister bestod och består mjölkmaskinerna även idag av en behållare i vilken man placerade dagens mjölkkartong. Till den säkert 15-20 liter stora kartongen följer ett plaströr som dras fram och klipps av, av mattanterna. Det var alltså med denna i sikte mongot, till både lärares och elevers stora förskräckelse, sprang och började suga och slicka. Som ni säkert redan listat ut var de inga elever eller lärare som drack mjölk mer den dagen.
Citera
2019-02-07, 02:24
  #824
Medlem
Frimurares avatar
När jag gick i tvåan eller trean så började en kille som heter Danne i vår klass. Danne visade sig vara en riktigt schysst kille och vi fann varandra direkt. Redan andra dagen så lyckades detta pucko trilla i bäcken när han stod och pissade. Det var mitt i vintern, halt som fan och han kunde helt enkelt inte hålla balansen. Skrattande fiskade jag upp honom och fick ta hem honom till mig där mina föräldrar stillsamt undrande vem denna kille var, varför han var blöt och varför han skrattade så hysteriskt. Vi blev riktigt bra polare efter detta, han blev sjukt tacksam när han fick låna kläder och dricka lite varm choklad.

Han visade sig dock - till min och alla andras stora glädje, vill jag passa på att inflika - vara totalt utan hämningar. Jag minns när han vandrade in på Konsum och kom ut med en burk Keso, vilken han självklart inte hade betalat för. Han käkade nöjt upp så mycket som möjligt innan kärringen kom ut och började jaga honom. Danne blev naturligtvis överförtjust över expeditens roliga initiativ. Han drog således kesoburken i nyllet på henne och flydde sedan skrattandes iväg med kärringen efter sig. Hon visade sig ha en otrolig kondition, kan tilläggas. Än idag så fattar jag inte att vi inte tog chansen att plundra affären medan dessa idioter sprang omkring därute och hade sig. Vi skrattade väl för mycket.

Han älskade även att pissa på diverse ställen, med trappuppgången i huset som han, hans morsa och hennes kille, Roger, bodde i. Det luktade alltid fan i trappuppgången och fyllekärringen som bodde längst ned kände tidigt ett starkt hat gentemot min smått efterblivne vän.

Hans morsa och Roger var två fullblodsalkisar som gärna idkade samlag vid olika tider på dygnet. Danne lärde sig mycket av detta och brukade detaljerat beskriva vad han sett. Detta hände cirka tre gånger i veckan, att han gav oss uppdateringar angående deras sexuella eskapader. Med sådana förebilder så är det ju klart som fan att man blir lite rubbad, haha.

En annan gång så satt Danne, hans morsa och jag och fikade i deras kök. Inget konstigt med det, kan tyckas? Danne tyckte förmodligen att det snarare var konstigt att det var så normalt, lugnt och tyst varför han helt sonika ställde sig och började runka framför morsan sin, vilken generat kåtflinade och sade: "Men, Daniel då..." Efter att chocken lagt sig så började undertecknad naturligtvis att gapskratta. Det är ett av mina finaste minnen

Hans morsa var dock schysst, hon spöade skiten totalt ur en zigenarkärring som jagade upp Danne, Jocke och mig till deras lägenhet. Nu var det så att vår favoritsyssla var att trakassera en tvättäkta zigenarfamilj som bodde ett hundratal meter från där Danne och turturduvorna bodde. Just den gången så minns jag inte vad vi hade gjort, men Dannes morsa tände på alla cylindrar och gapade och skrek, och sedan toksänkte hon zigenarkärringen så att kjolarna flög överallt. Vilken vardagshjältinna!

Han hade även som vana att skita lite varstans(vad fan är det med CP-barn och sitta och skita på idiotiska platser?), gärna i de där gröna lådorna med sand i. Dessa fanns på skolan och vaktmästaren, som var ett riktigt jävla as, brukade någon gång i veckan skälla ut alla klasser och berätta att han minsann skulle få tag på den skyldige. En dag så frågade Danne blygsamt "hur i helvete kan du veta att det är någon elev som gjort det här, gubbjävel?" och fick därmed gå hem lite tidigare den dagen. Hans morsa lärde honom inte bara att slåss, förstår ni. Hon lärde honom tidigt vikten av att uttrycka sig med charm och klass.

Tyvärr så åkte ju idioten fast till slut och skolskitandet tog dessvärre stopp - dock så utövade han detta som ett rent fritidsintresse under en lång tid framöver. Om blattarna som på den tiden ägde pizzerian läser detta så kan jag meddela om att ni nu inte längre behöver fundera på vem som var skyldig till att skita på trappan till pizzerian med väldigt jämna mellanrum.

Det finns X antal historier om denna galning, bland annat när han drog en spade på nästan på en av zigenarna, vilket kostade honom en hjärnskakning då zigenarens bror hämnades genom att sopa en sten av storlek livsfarlig rätt i huvudet på honom. Vi andra trodde inte att man kunde blöda så mycket utan att i alla fall svimma - det pissade fan ur planeten på honom. Detta var självklart även början på ännu ett krig mellan oss och de vildsinta tattarna.

Han satt långt senare inne för mordbrand(ingen dog) och har tydligen skaffat barn och så nu, och han är lastbilschaffis. Jag har inte träffat denna stjärna sedan vi var tolv bast men funderar alltid på om jag skulle kosta på mig att skriva ett meddelande till honom på Facebook, om inte annat än för att fråga om hans morsa fortfarande är en slugger av rang.

Nästa gång kommer några historier om tattarna jag nämnde ovan. Vissa av dessa heter Grönfors i efternamn och på meritlistan har dem släktingar som varit med i en zigenardokumentär från Pajala eller något liknande, sök på Youtube för mer information om dessa charmtroll
Citera
2019-02-07, 06:57
  #825
Avstängd
53280s avatar
Arthur , ett särbarn av rang. Hans pappa hade en orange Volvo 242.. Arthur kunde få vredes utbrott över ingenting, den var kul att reta fanskapet. Han var inkvoterad i vår skola, tillhörde inte den vanliga elev underlaget, utan kom ifrån ghetto Flemingsberg.
Citera
2019-02-07, 12:31
  #826
Medlem
Bret-Harts avatar
Vi hade en kille som hette Andreas som var asiat och var CP. Han sa alltid "Tja" till alla och jag minns i gymnasiet en gång när han sa tja till oss och skulle gå ner för stentrappan till matsalen, killen faller och landar på arslet, varpå han ställer sig upp vänder sig om och utbrister TJA! och fortsätter ner, vilket proffs!
Vi hade en annan kille som inte var CP i den bemärkelsen men vild av sig, han hette Danne och han snodde tillsammans med sin kompis deras grannes bil som de körde in i ett träd med. Hans farsa lät honom inte kolla på svartvita Familjen Adams på tv av någon anledning
Citera
2019-02-07, 20:13
  #827
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frimurare
När jag gick i tvåan eller trean så började en kille som heter Danne i vår klass. Danne visade sig vara en riktigt schysst kille och vi fann varandra direkt. Redan andra dagen så lyckades detta pucko trilla i bäcken när han stod och pissade. Det var mitt i vintern, halt som fan och han kunde helt enkelt inte hålla balansen. Skrattande fiskade jag upp honom och fick ta hem honom till mig där mina föräldrar stillsamt undrande vem denna kille var, varför han var blöt och varför han skrattade så hysteriskt. Vi blev riktigt bra polare efter detta, han blev sjukt tacksam när han fick låna kläder och dricka lite varm choklad.

Han visade sig dock - till min och alla andras stora glädje, vill jag passa på att inflika - vara totalt utan hämningar. Jag minns när han vandrade in på Konsum och kom ut med en burk Keso, vilken han självklart inte hade betalat för. Han käkade nöjt upp så mycket som möjligt innan kärringen kom ut och började jaga honom. Danne blev naturligtvis överförtjust över expeditens roliga initiativ. Han drog således kesoburken i nyllet på henne och flydde sedan skrattandes iväg med kärringen efter sig. Hon visade sig ha en otrolig kondition, kan tilläggas. Än idag så fattar jag inte att vi inte tog chansen att plundra affären medan dessa idioter sprang omkring därute och hade sig. Vi skrattade väl för mycket.

Han älskade även att pissa på diverse ställen, med trappuppgången i huset som han, hans morsa och hennes kille, Roger, bodde i. Det luktade alltid fan i trappuppgången och fyllekärringen som bodde längst ned kände tidigt ett starkt hat gentemot min smått efterblivne vän.

Hans morsa och Roger var två fullblodsalkisar som gärna idkade samlag vid olika tider på dygnet. Danne lärde sig mycket av detta och brukade detaljerat beskriva vad han sett. Detta hände cirka tre gånger i veckan, att han gav oss uppdateringar angående deras sexuella eskapader. Med sådana förebilder så är det ju klart som fan att man blir lite rubbad, haha.

En annan gång så satt Danne, hans morsa och jag och fikade i deras kök. Inget konstigt med det, kan tyckas? Danne tyckte förmodligen att det snarare var konstigt att det var så normalt, lugnt och tyst varför han helt sonika ställde sig och började runka framför morsan sin, vilken generat kåtflinade och sade: "Men, Daniel då..." Efter att chocken lagt sig så började undertecknad naturligtvis att gapskratta. Det är ett av mina finaste minnen

Hans morsa var dock schysst, hon spöade skiten totalt ur en zigenarkärring som jagade upp Danne, Jocke och mig till deras lägenhet. Nu var det så att vår favoritsyssla var att trakassera en tvättäkta zigenarfamilj som bodde ett hundratal meter från där Danne och turturduvorna bodde. Just den gången så minns jag inte vad vi hade gjort, men Dannes morsa tände på alla cylindrar och gapade och skrek, och sedan toksänkte hon zigenarkärringen så att kjolarna flög överallt. Vilken vardagshjältinna!

Han hade även som vana att skita lite varstans(vad fan är det med CP-barn och sitta och skita på idiotiska platser?), gärna i de där gröna lådorna med sand i. Dessa fanns på skolan och vaktmästaren, som var ett riktigt jävla as, brukade någon gång i veckan skälla ut alla klasser och berätta att han minsann skulle få tag på den skyldige. En dag så frågade Danne blygsamt "hur i helvete kan du veta att det är någon elev som gjort det här, gubbjävel?" och fick därmed gå hem lite tidigare den dagen. Hans morsa lärde honom inte bara att slåss, förstår ni. Hon lärde honom tidigt vikten av att uttrycka sig med charm och klass.

Tyvärr så åkte ju idioten fast till slut och skolskitandet tog dessvärre stopp - dock så utövade han detta som ett rent fritidsintresse under en lång tid framöver. Om blattarna som på den tiden ägde pizzerian läser detta så kan jag meddela om att ni nu inte längre behöver fundera på vem som var skyldig till att skita på trappan till pizzerian med väldigt jämna mellanrum.

Det finns X antal historier om denna galning, bland annat när han drog en spade på nästan på en av zigenarna, vilket kostade honom en hjärnskakning då zigenarens bror hämnades genom att sopa en sten av storlek livsfarlig rätt i huvudet på honom. Vi andra trodde inte att man kunde blöda så mycket utan att i alla fall svimma - det pissade fan ur planeten på honom. Detta var självklart även början på ännu ett krig mellan oss och de vildsinta tattarna.

Han satt långt senare inne för mordbrand(ingen dog) och har tydligen skaffat barn och så nu, och han är lastbilschaffis. Jag har inte träffat denna stjärna sedan vi var tolv bast men funderar alltid på om jag skulle kosta på mig att skriva ett meddelande till honom på Facebook, om inte annat än för att fråga om hans morsa fortfarande är en slugger av rang.

Nästa gång kommer några historier om tattarna jag nämnde ovan. Vissa av dessa heter Grönfors i efternamn och på meritlistan har dem släktingar som varit med i en zigenardokumentär från Pajala eller något liknande, sök på Youtube för mer information om dessa charmtroll


Haha snälla försök minnas fler historier med denna stjärna😂 garvar fan på mig!!
Citera
2019-02-07, 20:24
  #828
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Haha snälla försök minnas fler historier med denna stjärna😂 garvar fan på mig!!

Jag har ungefär en miljon andra historier om Danne på lager, haha. Jag är för närvarande lite upptagen men ska försöka återkomma till tråden under kvällen Kul att du uppskattade det!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback