Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-08-02, 19:43
  #37
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Louis är skön och är inte alls feg. Däremot framstår han som mesig eftersom han har sin typiska brittiska dialekt och ser inte direkt ut som en kroppsbyggare om man säger så.

Louis bästa dokumentärer är fängelsedokumentärerna och de när han är i Nigeria och Sydafrika..
Lagos-avsnittet med det där beskyddarsystemet var inte så intressant. Av det jag har sett så är nog Law and Disorder in Johannesburg, Gamling in Las Vegas och The Most Hated Family in America de tre bästa.
Citera
2015-08-02, 20:12
  #38
Avstängd
JimmyMcgills avatar
Miami Jail och San Quentin är mina.
Citera
2016-11-13, 22:05
  #39
Medlem
William Hainess avatar
Någon som sett hans senaste om Scientology?

De uppfyller i princip mina paranoida fantasier av förföljserer. Jag kommer nu se om någon som knackar på dörren har en kamera på sig.
Citera
2016-11-13, 23:01
  #40
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Någon som sett hans senaste om Scientology?

De uppfyller i princip mina paranoida fantasier av förföljserer. Jag kommer nu se om någon som knackar på dörren har en kamera på sig.

Jag har sett den.

Väl värd och se galenskapen.
Citera
2018-03-15, 22:58
  #41
Medlem
GenesisPs avatar
Haha, USA:s mest hatade familj...What?!
Citera
2018-03-16, 01:24
  #42
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll
Fy fan vilken hemsk familj ! Sjukt synd om de unga personerna som blivit hjärntvättade sen dom var små, inte haft nått val, om dom går ur kyrkan så blir de totalt utfrysta och de andra låtsas som dom aldrig funnits. Hur fan kan man tro på den skiten, fast den där gramps eller vad han kallades var väl en jävel på att snacka skit. Tycker Louis gör ett jättebra jobb rakt igenom med frågorna, att han kan hålla sig lugn när dom tvärt nekar allt han säger. Och när den där förbannade gubben kallar han dum för att han ställde en fråga som gubbfan inte hade svar på eller inte vågade svara på, skulle aldrig kunna hålla mig så sansad.

Mest förbannad/förvånad blev jag när dom var på begravningen för soldaten och demonstrerade, totalt jävla respektlöst, att dom inte har nån heder eller så att låta familjen sörja sonen. Eller vad fan vad det för sjuk sak att säga, när Louis fråga han i solglasögon i slutet om han njöt och tyckte att det var bra av att se folk dö i cancer och liknande, att han sa ja på den frågan, för att det var guds vilja. Nae, den familjen ger jag inte mycket för.

Jag fattade inte riktigt vad de ville, vad de var ute efter att folk skulle insupa i deras budskap och tro. Om allting som sker (sjukdomar, olyckor, krig o.s.v.) är Guds vilja, varför ska man då bry sig om någonting och i synnerhet vad den familjen säger? Även om man skulle hålla med dem är man ju inte vaccinerad mot att få cancer eller råka ut för en bilolycka för det.

Deras böghat var den enda konkreta saken de kom med och som man kunde peka på i tron att den förkunnade något och ville omvandla människor till ett annat tänkande, det andra var flum rakt igenom, jag fattade inte ens om de hatade eller älskade USA.

Skum familj, minst sagt. Inte för att de var sektlika och tjatade om Gud, utan för att deras s.k. tro inte verkade handla om någonting handfast och grundläggande, de ville mest spexa vid vägkanten och hata homosexuella.
Citera
2018-03-16, 06:08
  #43
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag fattade inte riktigt vad de ville, vad de var ute efter att folk skulle insupa i deras budskap och tro. Om allting som sker (sjukdomar, olyckor, krig o.s.v.) är Guds vilja, varför ska man då bry sig om någonting och i synnerhet vad den familjen säger? Även om man skulle hålla med dem är man ju inte vaccinerad mot att få cancer eller råka ut för en bilolycka för det.

Deras böghat var den enda konkreta saken de kom med och som man kunde peka på i tron att den förkunnade något och ville omvandla människor till ett annat tänkande, det andra var flum rakt igenom, jag fattade inte ens om de hatade eller älskade USA.

Skum familj, minst sagt. Inte för att de var sektlika och tjatade om Gud, utan för att deras s.k. tro inte verkade handla om någonting handfast och grundläggande, de ville mest spexa vid vägkanten och hata homosexuella.
Såg att SVT sände den här gamla dokumentären igår, 11 år har den på nacken. Kommer ihåg att man tyckte jävligt synd om barnen som föddes in i det här, finns en uppföljare från 2011 tror jag om du söker på America's most hated family in crises så hittar du en stream. Var väl samma pastor (Fred Phelps) som blev riktigt upprörd över fallet Åke Green i Sverige vill jag minnas.
Citera
2018-03-16, 10:09
  #44
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Jag fattade inte riktigt vad de ville, vad de var ute efter att folk skulle insupa i deras budskap och tro. Om allting som sker (sjukdomar, olyckor, krig o.s.v.) är Guds vilja, varför ska man då bry sig om någonting och i synnerhet vad den familjen säger? Även om man skulle hålla med dem är man ju inte vaccinerad mot att få cancer eller råka ut för en bilolycka för det.

Deras böghat var den enda konkreta saken de kom med och som man kunde peka på i tron att den förkunnade något och ville omvandla människor till ett annat tänkande, det andra var flum rakt igenom, jag fattade inte ens om de hatade eller älskade USA.

Skum familj, minst sagt. Inte för att de var sektlika och tjatade om Gud, utan för att deras s.k. tro inte verkade handla om någonting handfast och grundläggande, de ville mest spexa vid vägkanten och hata homosexuella.

Den där "exakt alla utom vi är onda och kommer att hamna i helvetet"-mentaliteten är inte helt unik just när det gäller sådana där inavlade hillbilly-baptistkyrkor i USA. De verkar hata t ex katoliker och även andra baptister lika mycket som de hatar bögar.

För en "crash course" i bisarr amerikansk fundamentalistideologi kan man läsa Jack Chicks missionärsserier (se upp så du inte blir frälst bara )
http://www.chick.com/catalog/tractkeywordlookup.asp

Men de flesta försöker ju åtminstone lite grann att övertyga andra om "Guds ord" och värva nya medlemmar. Westboro stöter ju snarare bort folk medvetet, och tar sedan omvärldens hat mot dem som ett tecken på att de är sannfärdiga kristna martyrer. Att de blivit "USA:s mest hatade familj" beror nog främst på att de demonstrerat på döda militärers begravningar med skyltar som "Thank God for 9/11" och "Thank God for dead soldiers". Det finns nog inget bättre sätt att göra sig impopulär i USA, soldater där har ju nästan bokstavligen helig status.

Det enda man kan säga som är lite förmildrande är väl att de är pacifister och antirasister (av den enkla anledningen att det inte står i Bibeln att man ska vara rasist) i alla fall. Faktum är att Fred Phelps var aktiv i medborgarrättsrörelsen på 60-talet när han var advokat!

Skönt citat från deras webbsida: "The only true Nazis in this world are fags."

Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Såg att SVT sände den här gamla dokumentären igår, 11 år har den på nacken. Kommer ihåg att man tyckte jävligt synd om barnen som föddes in i det här, finns en uppföljare från 2011 tror jag om du söker på America's most hated family in crises så hittar du en stream. Var väl samma pastor (Fred Phelps) som blev riktigt upprörd över fallet Åke Green i Sverige vill jag minnas.

Ja, de menade att tsunamin 2004 var ett straff mot Sverige från Gud, för att Åke Green blev dömd i tingsrätten. Jag tror inte att Green var så förtjust i stödet från Phelps
Phelps framstår ju som en aggressiv dåre inte bara i sina åsikter, utan också hur han bemöter Louis Theroux frågor. De av Phelps barn som lämnat sekten har också berättat att han var våldsam och ilsken.
Phelps dog ju häromåret och fick dödsrunor (alltså inte bara notiser, utan riktiga nekrologer) även i svenska tidningar, vilket jag tycker är lite märkligt. Det är ju en jävligt obskyr landsortskyrka i USA med endast 40-70 medlemmar (enligt Wikipedia), som egentligen bara är familjen Phelps om jag förstått det rätt. Deras enda "claim to fame", och det som skiljer dem från hundratals (tusentals?) andra liknande församlingar med hemsk människosyn, är ju just demonstrationerna vid begravningar.
Citera
2018-03-16, 13:07
  #45
Avstängd
F.Hansens avatar
Han har gjort grymt mycket bra dokumentärer.

Lyssna in Joe Rogans podcast med han om ni vill veta mer om Louis -> https://www.youtube.com/watch?v=uXyS-74sRTE

Angående pastor Phelps så var han en väldigt konstig person. Kommer ni ihåg när så många svenskar dog i tsunamin, då gjorde han ett uttalande om att det skulle resas en begravningssten över händelsen eftersom det var guds straff till Sverige pga alla homosexuella som lever här.
Monumentet -> http://static.godhatesfags.com/images/ghs_monument.jpg

Sedan så hade pastor Phelps en förkärlek till den svenske pastorn Åke Gren som han också ville resa ett monument över, lol. -> http://www.godhatesfags.com/memorial...nmonument.html

Hela fenomenet med fanatiska religiösa är ett konstigt uttryck av den mänskliga naturen. Man kan börja förstå det genom Joe Rogans intervju med en före detta medlem, pastor Phelps dotter -> https://www.youtube.com/watch?v=hOnefFVBEb0
Citera
2018-03-16, 16:45
  #46
Medlem
GenesisPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Men de flesta försöker ju åtminstone lite grann att övertyga andra om "Guds ord" och värva nya medlemmar. Westboro stöter ju snarare bort folk medvetet, och tar sedan omvärldens hat mot dem som ett tecken på att de är sannfärdiga kristna martyrer. Att de blivit "USA:s mest hatade familj" beror nog främst på att de demonstrerat på döda militärers begravningar med skyltar som "Thank God for 9/11" och "Thank God for dead soldiers". Det finns nog inget bättre sätt att göra sig impopulär i USA, soldater där har ju nästan bokstavligen helig status.

Ja, precis. De verkade nöja sig med att vara en liten grupp som omvärlden hatar. Ur den aspekten blir de tämligen ointressanta, mer en freak show som man då och då väljer att uppdatera sig om. Men de är absolut inget hot, jag tyckte till och med det var lite kul att se de spexa och skrika utanför en affär som sålde svenska dammsugare.

De saknar ju faktiskt ett ordentligt religiöst budskap, för abstrakta resonemang blir för irrelevant till slut när man påstår att man har exklusiv vetskap om någonting man inte ens kan sätta ord på och omvandla till något begripligt. Den röda tråden var typ: Det är Guds vilja, därför skrattar vi åt alla som dör. PS: Vi hatar bögar också.
Citera
2018-03-16, 16:56
  #47
Medlem
Detevigaavigas avatar
Brukar se hans dokumentärer eller reportage. Vad man nu ska kalla det. Till exempel om prostitution tyckte jag var bra. Kul att följa med tjejerna och sånt. Missade eller valde att inte se Amerikas mest hatade familj. Tyckte det inte var så intressant plus att jag redan visste om dom. Den var ju ändå från 2007. Den andra jag tyckte var bra var Heroin dokumentären. Fast nu visas dom på Svt och inte kanal9. Finns säkert på svtplay för dom som missat. Morden i Miilwakue gillade jag också

https://www.svtplay.se/genre/louis-theroux
__________________
Senast redigerad av Detevigaaviga 2018-03-16 kl. 16:59.
Citera
2018-05-14, 18:43
  #48
Medlem
Gustavoss avatar
Nån som vet vad låten vid 33-34min heter?
I dödens väntrum alltså;
https://www.svtplay.se/video/1789534...rum:pla:lp-app
Mvh Gustav
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback