• 1
  • 2
2008-11-29, 11:04
Medlem
machtons avatar
Jag är ute efter en ny dator, funderar på den nya MacBook. Jag känner verkligen att det är en bra dator, men fortfarande. många undrar varför jag köper en Mac och inte t.ex en Sony Vaio. Jag behöver få fasta agrument, varför ska jag köpa denna Mac? (Agrumenten är inte bara till mina vänner, utan både till mej)
Citera
2008-11-29, 11:33
Bannlyst
1. Utseende
Apple är ÖVERLÄGSNA på design. Det är löjligt att jämföra en MacBook med en Vaio t,ex.
2. Hastighet
En MacBook är snabbare att använda. Det mesta gör du med ett klick. Det är så mycket lättare och användarvänligare. I Windows skall du gå in i en jävla massa menyer för att hitta det du skall använda. I en Mac så gör du det oftast med ett knapptryck.
3. Virus och Trojaner
Virus? Som Macanvändare vet jag inte vad det är för något.
4. Grafik
Tror du det är en slump att världens största tidning använder Mac i produktionen?
5. Behövs inga drivrutiner
Stoppa in nästan vilken elektronikprodukt som helst i datorn och det fungerar med det samma.

Once you go Mac you never go back!
Citera
2008-11-29, 11:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Ursäkta, men det låter ju förbannat dumt att vi ska övertala dina kompisar.

Du vill ha, du ska ha en Mac
Citera
2008-11-29, 12:46
Bannlyst
Den är så snygg juuh!
Citera
2008-11-29, 12:49
Medlem
Förstår mig inte på folk som dig. Varför skulle du behöva massa argument till dina vänner? Är det dom eller du som ska använda datorn? Eller är det så att du köper bara för att få uppmärksamhet? ....

NVIDIA nämner väl det relevanta, men ska du lira spel osv så är det pc som gäller, inget annat.
Citera
2008-11-29, 12:51
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hooooYAAAaa
Förstår mig inte på folk som dig. Varför skulle du behöva massa argument till dina vänner? Är det dom eller du som ska använda datorn? Eller är det så att du köper bara för att få uppmärksamhet? ....

NVIDIA nämner väl det relevanta, men ska du lira spel osv så är det pc som gäller, inget annat.

Bara att installera windows så kan han lira hur mycket han vill.
Citera
2008-11-29, 13:05
Medlem
Beror på vad du skall göra.

Spela är väl inte så aktuellt på en bärbar.

Vad gäller Vaio så har de haft en massa tekniska strul, de går lätt sönder. Skärmen glappar osv...

Vad har du tänkt att använda datorn till??

Mac, har de största fördelarna när det gäller bildbehandling, animering och har roliga program som istopmotion.

Men Pc har motsvarande program, förutom istop, men som sagt är du grafiker är det oftast mac som gäller.
Citera
2008-11-29, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av machton
Jag är ute efter en ny dator, funderar på den nya MacBook. Jag känner verkligen att det är en bra dator, men fortfarande. många undrar varför jag köper en Mac och inte t.ex en Sony Vaio. Jag behöver få fasta agrument, varför ska jag köpa denna Mac? (Agrumenten är inte bara till mina vänner, utan både till mej)

Varför i hela friden då?

Det är en jävla dator vi pratar om. Köp den som får det du vill ha gjort att bli gjort. Om det betyder att det är en Mac så är det väl det. Är det en Windowsmaskin eller en linuxburk så är det väl rätt.

Jag är mac-användare TROTS alla mactalibaner som låter som dom sett det eviga ljuset... Det som gjorde att jag valde en mac var två saker: frånvaron av virus (inget antivirusprogram som ska uppdatera sig hela tiden) och stabiliteten. Hade windows eller linux kunnat erbjuda detsamma hade jag tagit något av dem. Antagligen nån Linuxdist.

Det som gjorde att jag tvekade var just den här... "kulten" runt Apple. Alla mac-användare är så sjukt insnöade på att Apple är paradiset och Steve Jobs är Gud...
Citera
2008-11-29, 13:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomcat67
Varför i hela friden då?

Det är en jävla dator vi pratar om. Köp den som får det du vill ha gjort att bli gjort. Om det betyder att det är en Mac så är det väl det. Är det en Windowsmaskin eller en linuxburk så är det väl rätt.

Jag är mac-användare TROTS alla mactalibaner som låter som dom sett det eviga ljuset... Det som gjorde att jag valde en mac var två saker: frånvaron av virus (inget antivirusprogram som ska uppdatera sig hela tiden) och stabiliteten. Hade windows eller linux kunnat erbjuda detsamma hade jag tagit något av dem. Antagligen nån Linuxdist.

Det som gjorde att jag tvekade var just den här... "kulten" runt Apple. Alla mac-användare är så sjukt insnöade på att Apple är paradiset och Steve Jobs är Gud...

Nja, vet inte riktigt om man kan kalla det för en kult. Snarare en massa människor som är nöjda med vad dom anskaffat sig. Jag är ett bra exempel på detta. Jag var en trogen Mac användare, från det att Mac började säljas. Och nu talar jag verkligen att jag varit MAc användare sedan jag var tre år gammal.

Men för ca. 4 år sedan gick jag över till PC och Windows. Motivationerna var många, spel mm. Men efter dessa 4 år så blev alternativkostnaden bara för hög. Blev jävligt trött på allt man som windowsanvändare måste stå ut med. Ett OS som hafsats färdigt, och som inte fungerar.

Lägg till detta virus mm. Jag bytte då till Linux, men tröttnade på att allt saknas. Ett ständigt nerladdande av de mest simpla applikationerna.

Så när det åter igen blev dags att köpa nytt föll jag tillbaka till Mac. Detta då Mac erbjuder det ingen anna gör. Ett stabilt OS med det mesta inbakat. Inga virusprogram eller annan dynga. Jag är överlycklig!

Fattar inte vad jag gjort med en PC så länge. Och faller väll under den så kallade Macklanen nu.
Citera
2008-11-29, 15:24
Medlem
machtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Bara att installera windows så kan han lira hur mycket han vill.
det är inte till mina vänner, mest till mig.
tackar för alla svar! de räcker!
Citera
2008-11-29, 16:09
Medlem
machtons avatar
En dum fråga kanske, men MacBook, kan dom använda Microsoft pogramen? (Word)
Citera
2008-11-29, 16:12
Medlem
G Hårddiskssons avatar
OS X. Det är argument nog.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto