Citat:
Ursprungligen postat av tomcat67
Varför i hela friden då?
Det är en jävla dator vi pratar om. Köp den som får det du vill ha gjort att bli gjort. Om det betyder att det är en Mac så är det väl det. Är det en Windowsmaskin eller en linuxburk så är det väl rätt.
Jag är mac-användare TROTS alla mactalibaner som låter som dom sett det eviga ljuset... Det som gjorde att jag valde en mac var två saker: frånvaron av virus (inget antivirusprogram som ska uppdatera sig hela tiden) och stabiliteten. Hade windows eller linux kunnat erbjuda detsamma hade jag tagit något av dem. Antagligen nån Linuxdist.
Det som gjorde att jag tvekade var just den här... "kulten" runt Apple. Alla mac-användare är så sjukt insnöade på att Apple är paradiset och Steve Jobs är Gud...
Nja, vet inte riktigt om man kan kalla det för en kult. Snarare en massa människor som är nöjda med vad dom anskaffat sig. Jag är ett bra exempel på detta. Jag var en trogen Mac användare, från det att Mac började säljas. Och nu talar jag verkligen att jag varit MAc användare sedan jag var tre år gammal.
Men för ca. 4 år sedan gick jag över till PC och Windows. Motivationerna var många, spel mm. Men efter dessa 4 år så blev alternativkostnaden bara för hög. Blev jävligt trött på allt man som windowsanvändare måste stå ut med. Ett OS som hafsats färdigt, och som inte fungerar.
Lägg till detta virus mm. Jag bytte då till Linux, men tröttnade på att allt saknas. Ett ständigt nerladdande av de mest simpla applikationerna.
Så när det åter igen blev dags att köpa nytt föll jag tillbaka till Mac. Detta då Mac erbjuder det ingen anna gör. Ett stabilt OS med det mesta inbakat. Inga virusprogram eller annan dynga. Jag är överlycklig!
Fattar inte vad jag gjort med en PC så länge. Och faller väll under den så kallade Macklanen nu.