Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2015-06-26, 15:22
  #85
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Jag kan skilja mellan vad som står i en text och vad som är empirisk. Vilket du tydligen har gått vilse i.

Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Vilket kön har du då urskiljt med din empiri?

Vart kom den dumfråga från? Jag har inte ens insinuerat att jag empirisk fastställer nån 'guds' kön.
Citera
2015-06-26, 15:25
  #86
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Vart kom den dumfråga från? Jag har inte ens insinuerat att jag empirisk fastställer nån 'guds' kön.
eeh... ser du endast mig i trådarna????????
Vilket kön har du lyckats urskönja i Bibeln då Bogomil? Du kan ju den säger du. Tror du det är de som beskrivit Gud beskriver Gud ur ett manligt perspektiv eller tror du att Gud är någon form av en slags livsspermie?
Citera
2015-06-26, 17:53
  #87
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
eeh... ser du endast mig i trådarna????????

Irrelevant.

Citat:
Vilket kön har du lyckats urskönja i Bibeln då Bogomil?

Texten säger maskulinum.
Citera
2015-06-26, 17:55
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Nja jag tror att det handlar om människors förvridna bild av allt. Det är väl det som är att vara människa och inte GUD så att säga
Det är väl det som är att vara MAN , skulle jag vilja säga. Gud har troligtvis inget med bibeln att göra. Bara män. Fast jag kan ha fel , och det är så att Gud skapade mannen "över" kvinnan.
Citera
2015-06-26, 18:32
  #89
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Det är väl det som är att vara MAN , skulle jag vilja säga. Gud har troligtvis inget med bibeln att göra. Bara män. Fast jag kan ha fel , och det är så att Gud skapade mannen "över" kvinnan.
Kan hända! Detta gör att jag mer och mer tror på en kvark eftersom jag inte ser den heller så att säga.
Citera
2015-06-26, 18:32
  #90
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Irrelevant.



Texten säger maskulinum.
Är den skriven av maskuliner?
Citera
2015-06-26, 18:33
  #91
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kan hända! Detta gör att jag mer och mer tror på en kvark eftersom jag inte ser den heller så att säga.
Den så kallade världssjälen. Livsenergin. allt som ÄR.
Citera
2015-06-26, 23:31
  #92
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av THEIDF
Har tänkt på det där.. och det kan ju inte vara så som vissa personer säger att -"Tänk om Gud är en svart kvinna?"..

FÖR Gud skapade ju människan till sin avbild, och eftersom han skapade mannen först, så måste ju gud vara en.. ja, kanske inte en man men iallafall något liknande...
:?

Fán, vad onödigt tänkande ibland

Apropå menlösa tankar... gud skapade mannen, när han såg resultatet, ja då kom han på en bättre idé...

Sedan stack han och gömde sig, för att begå självmord. Kvar blev de två släktena, och de träter... inom religionens matriklar, enbart där.

ooohmy godness.... jag är glad att svinet iaf håller sig undan och har lite skam i kroppen att fortsätta så några trillioner år till... för ny runda trillioners eoner.. and so on..

Planeten är skapad av mänskliga individer, det finns skarpa hjärnor som föds i jämn ström... resterande är vildhjärnor, jag är väl en av dem... men åtminstonde kallar jag inte på ett svin, när det är dags att handla.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback