Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-28, 22:53
  #1
Avstängd
calibans avatar
Hej, köpte en ipod nano för typ en vecka sen, 16 gb, och när jag laddade den fullt så kunde jag bara lyssna kring tre timmar innan den dog. Det står att den ska ha upp till 14 timmar speltid så fattar inte vad som är fel? Nån som vet?
Citera
2008-11-28, 22:55
  #2
Medlem
mmas avatar
ajdå, det låter ju inget vidare, jag frågade just om hur lång batteritid det är på den spelaren, och svaret var ju inte direkt som ditt?

https://www.flashback.org/showthread.php?t=264225

där har du en tråd som behandlar nano bla.
Citera
2008-11-28, 23:04
  #3
Medlem
p0wnis avatar
är det gen 4 du har?

köpte min för ngn månad sen och jag börjar bli riktigt trött på batteritiden. det står att den ska hålla 24h men jag får ut max 10 timmar. trots att jag sänkt ljusstycka ljudvolym tid då skärmen lyser. DOCK. om man bara låter den spela utan att trycka på den en enda gång så håller batteriet längre....
Citera
2008-11-28, 23:22
  #4
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p0wni
är det gen 4 du har?

köpte min för ngn månad sen och jag börjar bli riktigt trött på batteritiden. det står att den ska hålla 24h men jag får ut max 10 timmar. trots att jag sänkt ljusstycka ljudvolym tid då skärmen lyser. DOCK. om man bara låter den spela utan att trycka på den en enda gång så håller batteriet längre....

Jo men man ska aldrig gå efter dom angivna tiderna, dom är inte realistiskt framtestade.
Citera
2008-11-29, 00:46
  #5
Avstängd
calibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jo men man ska aldrig gå efter dom angivna tiderna, dom är inte realistiskt framtestade.

jo men det är ändå fan sjukt att den bara räcker i typ 3 timmar när den ska räcka 24.. fyfan alltså :/
Citera
2008-11-29, 00:55
  #6
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caliban
jo men det är ändå fan sjukt att den bara räcker i typ 3 timmar när den ska räcka 24.. fyfan alltså :/

Ja men det låter ju lite väl lite, måste ju vara nått fel som är trasigt om den räcker så otroligt kort tid.
Citera
2008-11-30, 13:15
  #7
Avstängd
calibans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Ja men det låter ju lite väl lite, måste ju vara nått fel som är trasigt om den räcker så otroligt kort tid.

Tror ni det kan ha något att göra med att jag inte laddade upp den 3 timmar/tills den var fulladdad då jag fått den? Den laddades i datorn i cirka en timma men jag fulladdade den inte, sen började jag lyssna på den. Kan väl säkert vara det det beror på? Dock tycker jag det är väldigt dumt att dem inte nämner hur viktigt det är om det kan förstöra ipoden så otroligt. Hela resten av manualen är de viktigaste sakerna skrivna "Viktigt:" i fetstil och här stod det ingenting sådant.

Jag undrar också om någon vet vad den där vita plastgrejen är som man får med i ipod nano paketet? Har ingen aning om vad det är till för nånting och det står inget om den heller. :S
Citera
2008-11-30, 13:31
  #8
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caliban
Tror ni det kan ha något att göra med att jag inte laddade upp den 3 timmar/tills den var fulladdad då jag fått den? Den laddades i datorn i cirka en timma men jag fulladdade den inte, sen började jag lyssna på den. Kan väl säkert vara det det beror på? Dock tycker jag det är väldigt dumt att dem inte nämner hur viktigt det är om det kan förstöra ipoden så otroligt. Hela resten av manualen är de viktigaste sakerna skrivna "Viktigt:" i fetstil och här stod det ingenting sådant.

Jag undrar också om någon vet vad den där vita plastgrejen är som man får med i ipod nano paketet? Har ingen aning om vad det är till för nånting och det står inget om den heller. :S

Dagens batterier ska inte vara så känsliga när det gäller laddning som dom var förrr i tiden, ltåer konstigt om en sån sak ska fullständigt förstöra batteriet.
Citera
2008-11-30, 13:39
  #9
Medlem
Rattpungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caliban
Tror ni det kan ha något att göra med att jag inte laddade upp den 3 timmar/tills den var fulladdad då jag fått den? Den laddades i datorn i cirka en timma men jag fulladdade den inte, sen började jag lyssna på den. Kan väl säkert vara det det beror på? Dock tycker jag det är väldigt dumt att dem inte nämner hur viktigt det är om det kan förstöra ipoden så otroligt. Hela resten av manualen är de viktigaste sakerna skrivna "Viktigt:" i fetstil och här stod det ingenting sådant.

Jag undrar också om någon vet vad den där vita plastgrejen är som man får med i ipod nano paketet? Har ingen aning om vad det är till för nånting och det står inget om den heller. :S


Fick ngt vitt knepigt i plast när jag köpte min classic för ca ett år sedan, har fortfarande inte en susning vad det är
Citera
2008-11-30, 22:52
  #10
Medlem
p0wnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rattpung
Fick ngt vitt knepigt i plast när jag köpte min classic för ca ett år sedan, har fortfarande inte en susning vad det är

den vita plastgrejen är ngn form av adapter. så att den ska stödjas mot diverse högtalare/förstärkare som finns att köpa till ipod.
Citera
2009-03-04, 12:15
  #11
Medlem
sixpounders avatar
14 timmar gäller med, lägsta volym, minsta ljusstyrka på skärmen och med original hörlurarna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback