2008-12-30, 21:19
Bannlyst
Om Flashback omsätter 3 miljoner/år och lägger undan lite pengar till en rättegång ( om det kommer, som Janne sa i en annan tråd ) så finns det allt pengar över till moderatorerna.

Får admin betalt? Vad tror ni?
Citera
2008-12-30, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskmaskinen
Om Flashback omsätter 3 miljoner/år och lägger undan lite pengar till en rättegång ( om det kommer, som Janne sa i en annan tråd ) så finns det allt pengar över till moderatorerna.

Admin är troligtvis anställd på Flashback Media Group, om så är fallet uppbär han med största sannolikhet lön.
Citera
2008-12-30, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Petter Utas
Admin är troligtvis anställd på Flashback Media Group, om så är fallet uppbär han med största sannolikhet lön.

Ska jag vara uppriktig så tror jag faktiskt att vi är rätt nära att bryta mot regel 1.06. Å andra sidan får man ju prata om Flashback och skvaller om forumet. Då borde vi inte bryta mot denna regel överhuvudtaget.

I en annan tråd, om jag inte minns fel. Så frågade en medlem "Är admin en fysisk person"?

Efter det inlägget kom moderatorn och skrev att h*n skulle akta sig för att inte åka under 1.06 och outa eller spekulera i vad admin är för person.

Men självklart är admin en fysik person, vad skulle h*n annars vara, en robot kanske?

Det roliga vore om man fick veta lite om admin. Vad h*n var för intresse m.m
Citera
2008-12-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ska jag vara uppriktig så tror jag faktiskt att vi är rätt nära att bryta mot regel 1.06. Å andra sidan får man ju prata om Flashback och skvaller om forumet. Då borde vi inte bryta mot denna regel överhuvudtaget.

I en annan tråd, om jag inte minns fel. Så frågade en medlem "Är admin en fysisk person"?

Efter det inlägget kom moderatorn och skrev att h*n skulle akta sig för att inte åka under 1.06 och outa eller spekulera i vad admin är för person.

Men självklart är admin en fysik person, vad skulle h*n annars vara, en robot kanske?

Nu var ju inte min intention att spekulera ang. någons identitet, endast att svara på ditt inlägg..
Citera
2008-12-31, 10:34
Medlem
Citat:

Det enda jag stött på är att han uttryckt sitt intresse för brädspelet Go i en tråd.
Citera
2008-12-31, 23:18
Medlem
Axells avatar
https://www.flashback.org/showpost....9&postcount=43
En användare på Flashback spekulerar i om Lunarstorm kan ha köpt upp Flashback. Någon som kan intyga om detta kan stämma?
Citera
2008-12-31, 23:35
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars Ulrich
Har en bekant, vi kan kalla honom "Deep Throat". Han har undersökt Flashback, och det har framkommit att de är nazister, pedofiler och våldtäcktsmän som sköter allting bakom kulliserna, med starka kopplingar mot anti-demokratiska rörelser som NSF och liknande.

Skitsnack.....
Citera
2008-12-31, 23:36
Medlem
SMKs avatar
Citat:

Det är väl klart att admin får betalt. Inte sysslar han med detta för skojs skull eller?
Citera
2009-01-01, 02:26
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Det är väl klart att admin får betalt. Inte sysslar han med detta för skojs skull eller?
Måste det ena utesluta det andra?
Citera
2009-01-01, 10:13
Medlem
miklons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X
Det enda jag stött på är att han uttryckt sitt intresse för brädspelet Go i en tråd.

I samband med presentationen av Travelforum berättade han att han är intresserad av att resa.
Citera
2009-01-01, 18:23
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megalomania
Måste det ena utesluta det andra?

Om jag vore admin på detta forum så skulle jag fanimig ta betalt för det. Varför skulle han inte göra det? Om FB nu omsätter 3 miljoner så finns det skäl att tro att admin är högst delaktig i denna omsättning och därför är det rimligt att han får betalt för det.
Citera
2009-01-01, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMK
Om jag vore admin på detta forum så skulle jag fanimig ta betalt för det. Varför skulle han inte göra det? Om FB nu omsätter 3 miljoner så finns det skäl att tro att admin är högst delaktig i denna omsättning och därför är det rimligt att han får betalt för det.

Då tänkte jag säga en sak. Om nu Flashback omsätter 3 miljoner och har ett fåtal anställda, då borde Moderatorerna få sin del av kakan. Sen förstår jag även moderatorerna. Dom har säkert blivit tillsagda av admin att inte gå ut offentligt med att dom kanske får lite förmåner och så. En biocheck, presentkort i en klädbutik eller något annat. För vore jag admin på en stor sida och vi hade en stor omsättning så skulle jag självklart inte gå ut med det till alla medlemmar, utan detta stannar endast mellan mig och moderatorerna och bolaget. För varför ska vi ( medlemmarna ) veta om moderatorerna får några förmåner? Det har ju inte vi med å göra överhuvudtaget. Så jag förstår admin och moderatorerna varför dom agerar som dom gör varje gång vi frågar om dom får betalt eller ej, eller om dom får förmåner. Något för dom i alla fall och inte fan är det äran och moderera Sveriges största forum. Många med mig, vet innerst inne, moderatorerna att dom har förmåner eller något liknade fast som jag sa, så har admin gått tydligt med detta i outlaw att det ska stanna där och inte gå vidare till oss medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in