Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 00:49
  #301
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren
Funderar på att skaffa Verisure till huset dit jag ska flytta (villa). Vad betalar ni för era hemlarm?
Larmet som är installerat ägs av nuvarande fastighetsägare och vi tar därför över ägandeskapet av detta, ingen hyra alltså.

Larmet består av: 3x magnetkontakter, 3x rörelsedekkare samt en manöverpanel

Intresserad av vad andra betalar då jag fått offert om 285kr/mån, med +40kr/mån om dem skall ha nyckel till kåken.

Låter normalt för verisure.
Du kan skaffa ett godkänt elektroniskt lås typ doorman som är kopplat mot verisure så slipper dom hålla med nyckel (då borde det inte va +40kr/mån men jag kan ha fel).
Citera
2017-03-22, 21:12
  #302
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lemuren
Funderar på att skaffa Verisure till huset dit jag ska flytta (villa). Vad betalar ni för era hemlarm?
Larmet som är installerat ägs av nuvarande fastighetsägare och vi tar därför över ägandeskapet av detta, ingen hyra alltså.

Larmet består av: 3x magnetkontakter, 3x rörelsedekkare samt en manöverpanel

Intresserad av vad andra betalar då jag fått offert om 285kr/mån, med +40kr/mån om dem skall ha nyckel till kåken.

Se inlägg 293
__________________
Senast redigerad av Snoovit 2017-03-22 kl. 21:14. Anledning: korrigering
Citera
2017-03-23, 14:16
  #303
Medlem
Vill varna för Garda Alarm, samma killar som startade Protex Security ;företaget som blåste äldre och svaga på MYCKET pengar och gick konkurs.

Hade en lång kille med glasögon som såg lite efterbliven ut som inte riktigt tog ett nej. Sa kanske nej 5-6 gånger och då började han prata om att jag skulle dö ifall "fel" inbrottstjuvar kom.
Fick höra att en granne hade besök av samma långa kille och där var det skrämselpropaganda som pågick i en timme.
Har haft Sector alarm, Verisore och andra företag på dörren men hur fan kan man ha en sån här kille anställd reflekterar bara på hur företaget ser ut.

GARDA ALARM bör ni hålla er borta ifrån!
__________________
Senast redigerad av 812258 2017-03-23 kl. 14:27.
Citera
2017-03-26, 04:39
  #304
Medlem
JanneHallonkvists avatar
Någon som vet hur man fabriksåterställer ett Wisdom larm?
Citera
2017-07-12, 17:39
  #305
Medlem
Smartphone styrt, Husdjursanpassad däckare / kamera, ej abbonemang.
Finns det?
Har enbart hittat agility 3 som har stöd för både däckaren och kameran för husdjur.
Men dom har ej filmkamera.
Citera
2017-07-24, 19:47
  #306
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zenon88
Smartphone styrt, Husdjursanpassad däckare / kamera, ej abbonemang.
Finns det?
Har enbart hittat agility 3 som har stöd för både däckaren och kameran för husdjur.
Men dom har ej filmkamera.

Jag letar också hemlarm och vill slippa Verisure/Sector. Upptäckte då att Yale som säljer doorman även börjat kränga eget hemlarm med app och kamera utan månadsavgift. Någon som har någon info om detta? Skit eller bra skit? Hade ju varit smidigt att få med sin doorman i systemet.

Helst vill jag ha ett trådar eller möjligtvis hybrid. Så sjukt svårt att bestämma sig bara.
Citera
2017-07-24, 20:03
  #307
Medlem
Ravenboxs avatar
Personligen hade jag kirrat några skyltar/fönsterlappar från något utav de större larmbolagen och satt upp själv utan att behöva bekosta månadsavgift och installation utav censorer och dylikt.

I dom flesta fall går man på husen som saknar hemlarm/indikation av hemlarm.

Och ska inbrottstjuven promt ha något från en bostad med larm så tar dom allt ändå innan väktare och dyl. hinner dyka upp.
Citera
2017-08-20, 20:56
  #308
Medlem
Alert alarms har en app, jag har föröskt mig på att installera den nu men den säger dock att det är funktionsfel på alla enheter (men gör jag funktionstest så funkar de). Har någon koll på hur man kan lösa det?

Ha det!
Citera
2017-09-08, 14:02
  #309
Medlem
swepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaBjorn
Vi har själva Alert Alarm där vaktbolaget är Securitas.
De är mycket snabba på att verifiera när larm gått (inom 30 sekunder). Hur lång tid det tar innan väktare fysiskt kommer till platsen vet vi inte då det aldrig varit aktuellt för oss än (och hoppas att det så kommer att förbli).

För oss var det viktigt att det var just Securitas som gällde då i princip hela vårt område har dessa som vaktbolag och de rondar i området pga detta väldigt ofta. Chansen är därför stor att de finns i närheten om larmet är skarpt vilket bör ha ett visst preventivt syfte.
Nu håller jag inte just Securitas högre/bättre än andra vaktbolag utan just det faktum att de är stora i närområdet var avgörande.

När det gäller valet av Alert Alarm var det för att det var smidigt att skräddarsy det efter våra förutsättningar. Vi satsade till exempel på extra sirener både ute och inne så det är ett "jäkla" liv när larmet drar igång (sorry, grannar). Vi äger också larmet själva så om vi i framtiden inte vill ha det kopplat till väktarutryckningar så har vi fortfarande larmanläggningen och kan koppla det till valfria telefonnummer om det skulle larma.
De har även samarbete med vårt försäkringsbolag så våra eventuella självrisker är lägre.

Vi har haft problem med två av rök-/branddetektorerna men dessa byttes snabbt och utan kostnad för oss.

En tanke som slår mig är dessa telefonförsäljare som ringer och försöker sälja på folk larm - nu senast har det varit mycket aktivitet från Verisure.
Personligen skulle jag aldrig diskutera säkerhetslösningar med en utomstående där jag själv inte initierat kontakten.
Vore intressant att höra era synpunkter på detta...
Verisure tog stog för hela självrisken för oss. Svinnöjd kan jag säga.
Citera
2017-09-14, 16:58
  #310
Medlem
Efter ha fått lite påtryckningar här hemma och försäljare som stup i ett är och knackar på och vill sälja mig ett larm så har jag funderingar på det jag ändå har. Va en kabel till ngn sektion som pajjade för många år sen och har låtit det bara vara.Har nog aldrig använt det sen jag flytta in 2010 . Men hittat manualer och ev ngn masterkod .

Men till frågan. Har alltså ett Teletec PC 1500 står det ngnstans,,gammalt larm som satan . Men har säkert sin funktion kvar och tänkte kolla om det går att bygga på larmet med lite nyare prylar eller om jag måste skaffa ett helt nytt . Typ som att kunna få det kopplat till mobilen , lägga till ngt taggsystem mm. Så om det är ngn larmkunnig med kunskaper inom Teletec märket är jag tacksam för all hjälp .
Citera
2017-09-15, 10:43
  #311
Medlem
Har två st Agility 3 larm och använder appen iRisco. Tyvärr har jag inte lyckats lägga in båda systemen i appen, utan det ena finns i en mobil och det andra i en annan mobil. Superkonstigt då det är samma app och det verkar så enkelt att lägga till ett system i appen men får bara felmeddelande. Noteras kan vid inloggning på webben är det olika länkar för de två larmen;

https://agility.nokas.com/ELAS/WebUI/MainPage/MainPage
https://www.riscocloud.com/ELAS/WebUI

Har haft flera Teletec larm och jag gillar de väldigt bra. Enda negativa är att Teletec inte har support mot privatpersoner och ringer man ändå, med någon väldigt kort fråga, är de oftast otroligt otrevliga, med något undantag. Tråkigt att de inte har support mot slutanvändare då jag hittills inte träffat en enda installatör som är "expert" på larmen. Support bör man ha, vilket även många är villiga att betala för den tid man tar i anspråk.

Någon som vet varför det blir fel?

Passar på att säga att vi är uppkopplade till Nokas och varit så i snart 20 år. Kanon! och tycker att deras pris 80kr/mån är helt fantastiskt.
Citera
2017-09-15, 11:24
  #312
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anden4444
Efter ha fått lite påtryckningar här hemma och försäljare som stup i ett är och knackar på och vill sälja mig ett larm så har jag funderingar på det jag ändå har. Va en kabel till ngn sektion som pajjade för många år sen och har låtit det bara vara.Har nog aldrig använt det sen jag flytta in 2010 . Men hittat manualer och ev ngn masterkod .

Men till frågan. Har alltså ett Teletec PC 1500 står det ngnstans,,gammalt larm som satan . Men har säkert sin funktion kvar och tänkte kolla om det går att bygga på larmet med lite nyare prylar eller om jag måste skaffa ett helt nytt . Typ som att kunna få det kopplat till mobilen , lägga till ngt taggsystem mm. Så om det är ngn larmkunnig med kunskaper inom Teletec märket är jag tacksam för all hjälp .
Jag har bara erfarenhet från Teletec larm och jag skulle absolut välja deras Neo. Har precis installerat det på ett av våra ställen. Så helt underbart barnsligt enkelt användarvänligt. Dessutom kopplat till Nokas för 80 kr/mån
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback