Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-03-09, 20:47
  #241
Medlem
Mx_1337s avatar
http://mmajunkie.com/2016/03/severe-...lator-comeback
Citat:
Ursprungligen postat av mmajunkie.com
Chris Leben is no longer coming out of retirement to fight for Bellator after doctors found a severe medical condition that left him with just 18 percent of normal blood flow to his heart.
Citat:
A combination of life-saving drugs was immediately prescribed to Leben in hopes of preventing “a catastrophic cardiac event.”

“As of now, the prognosis is mixed: one doctor believes that he should be considered for a heart transplant, while another doctor hopes that medication and a healthy lifestyle will reverse some of the damage over time,” the statement read.
Trist. Hoppas åtminstone de får ordning på det. Allt hjärta Leben visade i buren + framförallt livsstilen han hade vid sidan av kommer tillbaka i slutänden.
Citera
2016-03-14, 20:38
  #242
Medlem
Mitrione färdig då. Vem kommer egentligen sakna honom i UFC ? Inte jag iaf.
Citera
2016-03-14, 21:06
  #243
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Mitrione färdig då. Vem kommer egentligen sakna honom i UFC ? Inte jag iaf.
Han blir betydligt roligare att se i Bellator iaf, Mitrione vs Kongo/Kharitonov/Minakov kan bli kul.
Citera
2016-03-14, 21:35
  #244
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntresa
Mitrione färdig då. Vem kommer egentligen sakna honom i UFC ? Inte jag iaf.

Jag gillar han som fan, och en fattig division som HW så hade han helt klart sin plats där.
Citera
2016-03-14, 23:00
  #245
Medlem
Mx_1337s avatar
Mitriones Bellator-debut blir alltså första gången i sin karriär där han tävlar utanför UFC/TUF.

Underhållande fighter, men inte champion-level (i UFC alltså) och han verkar inte varit särskilt nöjd med den ekonomiska deln de erbjudit honom. Så får hoppas att det blir bättre i Bellator.
En re-match mot Kongo kanske?
Citera
2016-03-15, 21:57
  #246
Medlem
Att Mitrione gick är inga konstigheter, fler o fler frilansar själva och det är inget snack om att reebok dealen är den som satt bollen i rullning, mitrione har ju varit öppet kritisk till det. jag tycker detta är jätte bra, kommer sakna honom i Ufc men ska man in och ta stryk så ska man få betalt för det. kolla nate diaz som tex, han fick 20 k dollar för varje match + 10 k i sponsring av ufc (reebok) i runda slängar 270 000/match. med tanke på tiden och det man faktist gör i buren är det dåligt betalt, 10-15% till gymet har man kvar 243k sedan flygbiljetter + hotell för sina lagkamrater då ufc endast betalar för hans biljett och rum + 1 tränare. jag är generös och säger att han har då runt 230 k kvar, sedan tillkommer försäkringar etc som inte är det billigaste där (antagligen dyr försäkring.) Jag ser inte att det är mycket pengar kvar som gör det ekonomiskt försvarsbart som fighter om man tänker långsiktigt att tjäna detta med tanke på risken man utsätter sig för.
Citera
2016-03-16, 00:00
  #247
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Att Mitrione gick är inga konstigheter, fler o fler frilansar själva och det är inget snack om att reebok dealen är den som satt bollen i rullning, mitrione har ju varit öppet kritisk till det. jag tycker detta är jätte bra, kommer sakna honom i Ufc men ska man in och ta stryk så ska man få betalt för det. kolla nate diaz som tex, han fick 20 k dollar för varje match + 10 k i sponsring av ufc (reebok) i runda slängar 270 000/match. med tanke på tiden och det man faktist gör i buren är det dåligt betalt, 10-15% till gymet har man kvar 243k sedan flygbiljetter + hotell för sina lagkamrater då ufc endast betalar för hans biljett och rum + 1 tränare. jag är generös och säger att han har då runt 230 k kvar, sedan tillkommer försäkringar etc som inte är det billigaste där (antagligen dyr försäkring.) Jag ser inte att det är mycket pengar kvar som gör det ekonomiskt försvarsbart som fighter om man tänker långsiktigt att tjäna detta med tanke på risken man utsätter sig för.

Du missar den stora kakan som lär vara skatt, där åker typ hälften. Iaf som jag fattat det. Iaf en stor del. Tror det är ännu värre när dom fightas "over seas".
Citera
2016-04-18, 21:07
  #248
Medlem
Någon annan här än jag som längtar efter Daley vs Koscheck 2 på Bellator 158 ?

A friendly Paul Daley-Josh Koscheck face-off (just kidding – still hate each other)

http://mmajunkie.com/2016/04/video-a...ate-each-other
Citera
2016-04-18, 22:59
  #249
Medlem
Kan bli riktigt bra! Har inte koll på daley längre och känner inte riktigt att jag orkar göra efterforskningar. Kommer ihåg kos och att han har tillräckligt med krut i nävarna för att iaf temporärt lägga nick diaz på backen.

Hur har han sett ut på senaste? Poetisk rättvisa vore väl daley ko via knä i ansiktet.
Citera
2016-05-23, 23:35
  #250
Medlem
mmas avatar
Såg just bellator 155.

Fan så jag gillar Pat Currans standup!

För övrigt vart Melvin Manhoef fullständigt sönder-rånad på sin vinst. Fy fan så jävla piss.
Citera
2016-05-24, 01:20
  #251
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Såg just bellator 155.

Fan så jag gillar Pat Currans standup!

För övrigt vart Melvin Manhoef fullständigt sönder-rånad på sin vinst. Fy fan så jävla piss.
Robbery of the Year. För den delen är det ju så många numera att man glömmer dem fort...

Och det har varit ett par Bellator-events på kort tid. #154 känns ju också som det var precis nyss. Phil Davis vann mot King Mo och får väl sin titelchans han redan skulle haft nu iallafall.
Möta McGeary hade ju passat bra på London-kortet, men det är väl för snävt med tid eftersom det är i juli, antar jag.
Citera
2016-06-25, 19:46
  #252
Medlem
mmas avatar
Hahah Mitriones comeback-walk-away KO, sjukt!

Gillar lite konceptet att hans nästan fight blir direkt presenterad i ringen efteråt.

Gillar Kevin Ross med, alltid gillat hans stil sen lion fight.

Michael Chandler alltså, makalöst vacker KO, så text book så det finns inte! Så snygg! Så jävla snabb! Rätt pumpad efteråt =) Men det är klart, hur fan trodde pitbull att han skulle vinna med den snorbromsen!?

Synd med Schilling, gillar han som fan, men jösses vilken KO.

Älskar Raymond´s stil med som fan, lite kort fight men snyggt avslut!

Bra gala tycker jag!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback