Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-18, 22:46
  #217
Medlem
Dirty.s avatar
Lite sent men:

http://www.mmafighting.com/2015/11/1...events-in-2016

Bellator tänker köra 3 internationella galor under 2016, varav två ska vara i Europa eller närmare bestämt London och Italien. Den tredje hamnar i Tel Aviv, Israel.

Riktigt intressant enligt mig av flera olika anledningar. En av de har vi diskuterat tidigare här i tråden, en annan är att Rousey just förlorade vilket antagligen inte kommer vara bra för UFC och den tredje är att Bellator sitter möjligtvis på bättre engelska fighters än UFC.

Michael "Venom" Page aka MVP och Liam McGeary är riktigt intressanta enligt mig. Sen har de även James Thompson som kan sälja biljetter. Daniel Weichel som är tysk är även han ganska intressant. Finns ju en hel del engelsmän de kan signa för den galan också.

Nu när Cage Warriors gått under och måste börja om lite skulle det vara kul om Bellator tog över marknaden där borta på riktigt.
Citera
2015-11-19, 23:12
  #218
Medlem
Dirty.s avatar
Per Dave Meltzer in the latest WON:
Citat:
Benson Henderson is going to let his contract expire and test free agency. I believe his 11/28 fight in Seoul, South Korea, will be the last or is nearing the end of his contract. Thiago Alves pulled out of that main event with a broken rib and Henderson will now be facing Jorge Masvidal to headline. Because Henderson is partially Korean (his mother is Korean), he was the key to the main event.

Bellator would obviously be interested in adding Henderson to their lightweight division.
Hoppas, hoppas. Sticker Benson också kan jag se att det börjar hända saker
Citera
2015-12-09, 18:01
  #219
Medlem
Mx_1337s avatar
Det har ryktats ett tag om att svenske Sirwan Kakai inte längre är kontrakterad av UFC.

Bekräftelse på detta har kommit nu då han har signat med Bellator.
http://www.sherdog.com/news/news/ExU...16-Debut-96679
Citat:
Ursprungligen postat av sherdog.com
Two-time UFC veteran Sirwan Kakai has signed a four-fight deal with Bellator MMA.

A promotion official confirmed the new roster addition on Friday. Kakai is expected to make his Bellator debut in either March or April.

“Happy to announce that I have signed with Bellator MMA,” Kakai wrote on Twitter. “I got my eyes on that strap. Just a matter of time.”
Kan nog vara bra för honom, en chans till att tjäna mer pengar än Reebok-avtalet erbjuder om inte annat.
Sen om han blev av med UFC-kontraktet eller om det gick ut är en annan intressant fråga. Ryktades en del för ett tag sen om att han just skulle blivit av med det. Lite märkligt eftersom han var 1-1 och förlusten var på delat domslut mot Frankie Saenz.. Där förloraren isåfall ska ha blivit av med kontraktet medan vinnaren fick en match mot Urijah Faber...

I vilket fall, ska bli kul att se honom i Bellator också!
Citera
2015-12-09, 20:10
  #220
Medlem
Fan va roligt !!!

Tror detta är jätte bra för sportens skull att Belletor kommer in på marknaden även här i europa, tror vi kan förvänta oss mer utav det också.

Tror om jag ska vara ärlig att phill davis var den som ledde vägen till belletor för många ufc fighters.

Så som jag ser det har UFC gjort bort sig med reebook dealen enormt då sponsorer från fighters tas bort och har ersatts med en skitpeng av ufc, ryktas även att jose aldo är påväg bort efter ufc 194 , han kanske ställer upp där?

bellator borde dock byta namn , va fan betyder det att vinna en tittel i BELLATOR... UFC står ju för något och i rent marknadsförings syfte.

såg att jag var puck tvåa på reebok och phil davis, verkar som många här lyssnar på The fighter and the kid samt joe rogan experience



oavsett vilket välkomnar jag det helt !! mer galor i europa och mer här i svergie !!!
Citera
2015-12-09, 20:32
  #221
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffarn
Fan va roligt !!!

Tror detta är jätte bra för sportens skull att Belletor kommer in på marknaden även här i europa, tror vi kan förvänta oss mer utav det också.

Tror om jag ska vara ärlig att phill davis var den som ledde vägen till belletor för många ufc fighters.

Så som jag ser det har UFC gjort bort sig med reebook dealen enormt då sponsorer från fighters tas bort och har ersatts med en skitpeng av ufc, ryktas även att jose aldo är påväg bort efter ufc 194 , han kanske ställer upp där?

bellator borde dock byta namn , va fan betyder det att vinna en tittel i BELLATOR... UFC står ju för något och i rent marknadsförings syfte.

såg att jag var puck tvåa på reebok och phil davis, verkar som många här lyssnar på The fighter and the kid samt joe rogan experience



oavsett vilket välkomnar jag det helt !! mer galor i europa och mer här i svergie !!!

Ja dealen med reebook har varit en cirkus verkligen. Måste vara frustrerande för UFC.

Aldo går ingenstans, det där ryktet ger jag inte ett ruttet öre för. Han kommer vara kvar, han behövs i UFC för den marknaden också.

Ja tfatk (sen starten i princip) och joe rogan har jag lyssnat på i flera år. Dock lyssnar jag inte allt på Rogan då jag inte längre jobbar på det jobbet jag hade tidigare (nu plockar jag bara vissa avsnitt... som tex deras fight companion är ju sköna) då jag lyssnade på podcasts 8 timmar om dagen (då lyssnade jag även på varje dags avsnitt av mmajunkie-radio (jävligt bra pod faktiskt.. saknar den lite men har inte tid med 2timmar dagligen)

Ett namn som Josh Thomson som vann förra helgen är ju stor för bellator också.

Men hursom är det bra med svenskt intresse i bellator helt klart.

Tycker dom kan ha kvar namnet, det är så pass inarbetat som det är.
Citera
2015-12-09, 22:35
  #222
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mx_1337
Det har ryktats ett tag om att svenske Sirwan Kakai inte längre är kontrakterad av UFC.

Bekräftelse på detta har kommit nu då han har signat med Bellator.
http://www.sherdog.com/news/news/ExU...16-Debut-96679

Kan nog vara bra för honom, en chans till att tjäna mer pengar än Reebok-avtalet erbjuder om inte annat.
Sen om han blev av med UFC-kontraktet eller om det gick ut är en annan intressant fråga. Ryktades en del för ett tag sen om att han skulle blivit av med det. Lite märkligt eftersom han var 1-1 och förlusten var på delat domslut mot Frankie Saenz.. Där förloraren isåfall ska ha blivit av med kontraktet medan vinnaren fick en match mot Urijah Faber...

I vilket fall, ska bli kul att se honom i Bellator också!
Någon som har koll på Bellators BW division? Deras FW och LW är ju jävligt stackade och har ett antal namn som relativt lätt skulle nå top15 i UFC.

BW är ju generellt sett en MYCKET tunnare division, så är Bellators BW division lika dålig som min koll på den tror jag han har bra chanser att nå långt t.om champ eventuellt (vem fan är champ ens?)

Hoppas de signar fler svenskar, känns som det borde finnas ett antal intressanta svenskar för de samtidigt som de går in aggressivt på Europa marknaden.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2015-12-09 kl. 22:38.
Citera
2015-12-10, 12:51
  #223
Medlem
Mx_1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dirty.
BW är ju generellt sett en MYCKET tunnare division, så är Bellators BW division lika dålig som min koll på den tror jag han har bra chanser att nå långt t.om champ eventuellt (vem fan är champ ens?)
Marcos Galvao
Bellators 135-division känns inte så stackad. Kakai bör kunna göra bra ifrån sig och ta sig någon vart där, eller ta sig tillbaka till UFC, beroende på vad målet är dvs.
Citera
2016-02-01, 19:39
  #224
Medlem
Normgivarens avatar
Bendo går till Bellator!

http://www.smoothbensonhenderson.com/blog/the-move

Och var håller Overeem hus? Detta år blir spännande.
Citera
2016-02-01, 20:37
  #225
Medlem
LexComs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normgivaren
Bendo går till Bellator!

http://www.smoothbensonhenderson.com/blog/the-move

Och var håller Overeem hus? Detta år blir spännande.

Bra för sporten med lite konkurrens igen!
Citera
2016-02-01, 21:11
  #226
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normgivaren
Bendo går till Bellator!

http://www.smoothbensonhenderson.com/blog/the-move

Och var håller Overeem hus? Detta år blir spännande.

Fränt! Trodde faktiskt inte han skulle göra det.
Citera
2016-02-01, 21:32
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Normgivaren
Bendo går till Bellator!

http://www.smoothbensonhenderson.com/blog/the-move

Och var håller Overeem hus? Detta år blir spännande.
Jag tror Overeem landar där också, med tanke på att han vet att Jones kommer stiga upp till HW vilket det närmast omöjliggör hans chans som champ i UFC. Dessutom är han i slutet av sin karriär med ömtåligare haka och med små möjligheter att i UFC dopa sig på samma sätt som förut. Han har antagligen också gått miste om mycket pengar i samband med Reebokdealen, så varför inte casha in sista åren i Bellator/Rizin. Större chans för honom att bli mästare där, samt tjäna mycket pengar, i synnerhet ifall Fedor känner sig sugen på att genomföra den fight som aldrig blev av i strikeforce. Eller varför inte en fight med Kimbo Slice? Vem vet han kanske då också (parallellt) går tillbaka till kickboxningen (Alistair Overeem vs Tyrone Spong 2 ......) eftersom med ett Bellator kontrakt är man inte låsta till dem.
__________________
Senast redigerad av Jamie_L 2016-02-01 kl. 21:40.
Citera
2016-02-01, 22:06
  #228
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Normgivaren
Bendo går till Bellator!

http://www.smoothbensonhenderson.com/blog/the-move

Och var håller Overeem hus? Detta år blir spännande.
En vinst för MMA i helhet.

Overeem tror jag inte går till Bellator däremot. De har ju släppt både Volkov och Ivanov, och det ryktas ju även om att de låtit Minakov gå.

Rizin är definitivt mycket troligare för Overeem, och tror även de är mycket mer benägna att gå med på ett kort kontrakt med kanske bara 1 fight på vilket skulle passa Overeem. Sen är han betydligt dyrare än Benson. Benson var nästintill irrelevant som title contender i UFC i dagsläget, och verkade dessutom ha tröttnat på LW cutten och hans potential i UFC's WW division är inte speciellt stor. UFC/Rizin kommer antagligen hosta upp bra mycket mer för Overeem än de gjorde för Benson helt enkelt, och jag tror inte Bellator kan/vill matcha det.
__________________
Senast redigerad av Dirty. 2016-02-01 kl. 22:33.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback