Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-03, 19:53
  #145
Medlem
När det gäller PC så väljer jag även där att ha en mus som har sladd framför batterier man byter ut på laddning hela tiden. Men finns det inbyggt batteri skulle jag nog välja det, såvida laddaren inte har dålig kontakt.
Citera
2011-08-07, 13:29
  #146
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esovieth
Skulle inte säga att konsolerna ligger före, då ett xbox360 har likadant grafikkort som min gamla dell från 2005 hade.

Visst, dagens grafikkort är betydligt vassare än "Xenos" i 360n, men kraften som finns i den nya hårdvaran utnyttjas inte ändå. De flesta spelutvecklarna gör sina spel först och främst till 360/PS3. Skillnaden i grafik är ofta försumbar mellan PC och konsol. Det som brukar skilja är kantutjämning och texturer. Sen är det betydligt lättare att optimera och finslipa ett spel till konsol än till PC då de slipper bry sig om hundratals olika hårdvaru-specs.

Men visst är det kul att lira på PC, det är min favorit. Friheten att kunna modda och trixa med sina spel med t.ex. "trainers" är alltid skoj!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback