Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-02-18, 22:45
  #469
Medlem
mrmys avatar
Nån som vet om det finns fler ingångar till tordhyvelen?
Citera
2019-03-06, 06:41
  #470
Medlem
Ill Drs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmy
Nån som vet om det finns fler ingångar till tordhyvelen?

Se här: http://www.benkar.se/glomdarum/galle..._IMG_3417.html
Citera
2019-07-21, 16:05
  #471
Medlem
vilzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kentucky
Bakom Hall-fängelset finns det övergivna hus

Dessa har jag sett då jag gick rundan och loggade de geocacher som finns i området.. Nån som vet vad dessa byggnader har använts till.. Vågade aldrig gå alltför nära då plitarna mfl säkert har koll på alla som rör sig en bit utanför stängslet.
Citera
2019-07-21, 20:55
  #472
Medlem
vilzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LATTMAJONNAS
Stor fabrik.

http://kartor.eniro.se/?q=BERG%C3%85...7+92+Mariefred


Dessutom är Tampongfabriken vid Hedlandet riven, hann tyvärr aldrig dit.. Känns inte helt lämpligt att besöka såna här lite "förbjudna ställen" på egen hand.. En har ju inte ögon i nacken i fall nån grinskalle kommer på en med att titta runt.
Citera
2019-07-21, 20:58
  #473
Medlem
vilzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madeinswedeen
ja i taxinge kan jag tänka mig att det finns lite skojj !

Antar ni pratar om det där bergrummet i Taxinge som Skanska var på gång att köpa, men det blev sådana protester att anlägga en stenkross i berget att planerna inte blev av. (Tur det.) Vet inte om de spännande hemliga" rummen är tillgängliga att utforska, skulle vara kul o kolla där inne.. Inte bara se fortifikationsverkets bilder i annonsen.
Citera
2019-07-21, 21:04
  #474
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lufsen_
var med en kompis o köpte en bil i nåt ghetto-område i södertälje häromdagen o de gick bra(även fast de var läskigt)

men men nu till saken!

när vi var på väg hem o letade efter
e-20 så märkte jag att det fanns
en stor jävla port som är i ett berg mittemot vattnet o SCANIA alltså längs med vägen vi åkte på för att ta oss till
påfarten till motorvägen..nån som
vet vad jag snackar om eller pratar jag bara i gåtor?

Troligtvis ett gammalt skyddsrum. Skm du vet har Sverige masdor av skyddsrum i urberget. Varje stad och irt har sina skyddsrum. Att det finns ett stort rum i närheten av en sor industri är inte ovanligt. Kan dessutom vara så att industrin och civilförsvaret en gång i tiden hade ett samarbete.
Citera
2019-07-28, 10:52
  #475
Medlem
2007 !!! Ursprungligen postat av Lufsen_
var med en kompis o köpte en bil i nåt ghetto-område i södertälje häromdagen o de gick bra(även fast de var läskigt)

men men nu till saken!

när vi var på väg hem o letade efter
e-20 så märkte jag att det fanns
en stor jävla port som är i ett berg mittemot vattnet o SCANIA alltså längs med vägen vi åkte på för att ta oss till
påfarten till motorvägen..nån som
vet vad jag snackar om eller pratar jag bara i gåtor?

Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Troligtvis ett gammalt skyddsrum. Skm du vet har Sverige masdor av skyddsrum i urberget. Varje stad och irt har sina skyddsrum. Att det finns ett stort rum i närheten av en sor industri är inte ovanligt. Kan dessutom vara så att industrin och civilförsvaret en gång i tiden hade ett samarbete.

Det är säkert tunnel till industrin som ligger uppe på berget som oxå är Scania. Det går in kraftiga rör vid porten. Fjärrvärme eller bara vatten.
Citera
2019-07-28, 13:49
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Citat:
Ursprungligen postat av Lufsen_
när vi var på väg hem o letade efter e-20 så märkte jag att det fanns en stor jävla port som är i ett berg mittemot vattnet o SCANIA alltså längs med vägen vi åkte på för att ta oss till påfarten till motorvägen..nån som
vet vad jag snackar om eller pratar jag bara i gåtor?
Det är säkert tunnel till industrin som ligger uppe på berget som oxå är Scania. Det går in kraftiga rör vid porten. Fjärrvärme eller bara vatten.

Om ni menar den jag tror så är det en infart till en fjärrvärmetunnel.
Citera
2019-07-28, 14:29
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgruppen
Om ni menar den jag tror så är det en infart till en fjärrvärmetunnel.


Precis så.

Hur är det med de två plåtdörrarna uppe vid bensinmacken precis vid infarten till gamla Wedaverken?
Det är några år sen jag tankade där och då var det JET som hade macken.
Citera
2019-07-28, 16:57
  #478
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Precis så.

Hur är det med de två plåtdörrarna uppe vid bensinmacken precis vid infarten till gamla Wedaverken?
Det är några år sen jag tankade där och då var det JET som hade macken.

Menar du på gångvägen ovanför macken? Det är ett gammalt verkskydd. Inslagen är övertäckta sedan ett tag tillbaka.
Citera
2019-07-28, 20:19
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tunnelgruppen
Menar du på gångvägen ovanför macken? Det är ett gammalt verkskydd. Inslagen är övertäckta sedan ett tag tillbaka.

Tack!
Det var det jag menade.
Har du varit inne där?
Citera
2019-07-28, 20:51
  #480
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kawasaki 1500
Tack!
Det var det jag menade.
Har du varit inne där?
Nix tyvärr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback