Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-23, 16:47
  #1
Medlem
Sirsmok3alots avatar
Jag vet att inkommande samtal spelas in på en larmcentral . Nu undrar jag ifall de även spelar in utgående samtal?

Ponera följande händelseförlopp:
X ringer larmcentralen angående ett nödläge, samtalet avbryts.
Larmcentralen ringer upp X som svarar och förklarar läget.

Spelas X in även under det andra samtalet? Vet någon hur länge dessa samtal lagras?
Citera
2017-11-19, 00:37
  #2
Medlem
Jag undrar också lite. Ser att inlägget är gammalt, men behöver få lite info och råd om just ifall nödsamtal spelas in.
För jag har ringt en gång och polisen kom inte, sen ringde min vän och enligt honom påstod dom att dom skulle komma men kom inte.
Nu skulle jag vilja ha lite rätsida i , ifall han verkligen ringt polisen vid tillfället eller bara låtsats ringa då jag var i nödläge.

Vid första samtalet hade inte GM gjort något brott. Jag ville bara ha bort honom från mitt hem innan det eskalerade, men han vägrade lämna mitt hem.

Sen blev det värre och jag bad vår vän att ringa polisen igen.. men som sagt, dom kom inte då heller.

Jag undrar, för jag tror att polisen har begått ett fel i det här fallet och skulle vilja ha ut samtalen som bevis. Jag har försökt fråga min vän om han verkligen ringde eller bara låtsades ringa, men han har inte svarat, så troligen låtsades han bara att ringa.

Det är ju också ett brott att inte anmäla pågående brott om man är vittne till det.
När jag frågat honom ifall han kan ringa mig så säger han att han har ont i öronen och kan inte prata och han kan heller inte skriva via messenger och ge mig ett svar Sjukt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback