Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-03, 14:07
  #673
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ans-utbredning

Det påminner ju om ett, hehe, "visst annat folk".



Om vi bortser från den antisemitiska andemeningen i mitt inlägg, vad kan 'Ndranghetan tänkas propagera för i sina tv-kanaler? Liberalare narkotikalagar?


Är det den italienskamerikanska maffian som kränger Jack Daniels och Budweiser i staterna?
Där har du svaret.
Citera
2020-01-04, 23:30
  #674
Medlem
verkar som polisen tagit Carmine Schiavones son häromdagen i Stockholm. Någon som vet vad en italiensk maffiason gör i Stockholm?
Citera
2021-11-02, 00:23
  #675
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meadowsheart
verkar som polisen tagit Carmine Schiavones son häromdagen i Stockholm. Någon som vet vad en italiensk maffiason gör i Stockholm?
Knullade Puma Swede förmodligen.
Nu upplivar jag denna tråd, hur står sig dessa gossar mot mexikanska karteller? Är dom uträknade då dom använder våld mer diskret än t.ex Los Zetas?
Citera
2021-11-02, 06:23
  #676
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Knullade Puma Swede förmodligen.
Nu upplivar jag denna tråd, hur står sig dessa gossar mot mexikanska karteller? Är dom uträknade då dom använder våld mer diskret än t.ex Los Zetas?
Två helt olika grupperingar. Italien har en maffiastruktur som är oldgammal mexico har kokainmaffia relativt ny. Italienska maffiaen är mycket välsmord och handlar om samarbete inom familjer medan mexicos är löst sammansatta grupperingar med kokain som gemensam nämnare. Mexico - snabb inkomst här och nu till mig, Italien - inkomst till familjen under generationer.
Citera
2021-11-02, 17:05
  #677
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Två helt olika grupperingar. Italien har en maffiastruktur som är oldgammal mexico har kokainmaffia relativt ny. Italienska maffiaen är mycket välsmord och handlar om samarbete inom familjer medan mexicos är löst sammansatta grupperingar med kokain som gemensam nämnare. Mexico - snabb inkomst här och nu till mig, Italien - inkomst till familjen under generationer.

Hur stor status har italienska maffian idag jämfört mot tidigare? De som var med då är antingen döda, gamla eller sitter i fängelse. Hur är den nya generationen?
Citera
2021-11-06, 11:29
  #678
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TopDogg08
Hur stor status har italienska maffian idag jämfört mot tidigare? De som var med då är antingen döda, gamla eller sitter i fängelse. Hur är den nya generationen?
Den är stor och mycket mäktig. Se här. https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-0...oerste-retssag
Citera
2021-11-27, 17:02
  #679
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorillaglue
Den är stor och mycket mäktig. Se här. https://nyheder.tv2.dk/udland/2021-0...oerste-retssag
Du verkar ha lite koll, hur är cosa nostran idag? Det är min favorit om man nu ska uppmuntra kriminella organisationer.
Citera
2021-11-27, 20:10
  #680
Medlem
gorillaglues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Du verkar ha lite koll, hur är cosa nostran idag? Det är min favorit om man nu ska uppmuntra kriminella organisationer.
Bara lite genom en nära vän som bor på sicilien. Costa nostran är den älsta av maffia klanerna den är mycket mäktig men behöver inte göra något väsen av sig. Man märker dom inte direkt förutom att någon plötsligt blir misstänkt för maffiakontakter oftast inom politiken eller affärsvärlden.
Citera
2023-09-26, 03:24
  #681
Medlem
Matteo Messina Denaro är död vem tar över?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback