Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-21, 14:28
  #145
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timoshenko
Jag tyckte då om första filmen när det begav sig. New Moon däremot var helt värdelös, så jag orkade inte ta och se resten av filmerna.

Serien blir snabbt sämre för varje enskild film som kom, ingenting att spendera tid på!
Citera
2014-04-21, 14:39
  #146
Medlem
timoshenkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Serien blir snabbt sämre för varje enskild film som kom, ingenting att spendera tid på!
Var lite det jag anade. Men känner jag mig själv rätt så kommer jag ändå någon gång tvinga mig igenom filmerna.
Citera
2014-04-21, 16:27
  #147
Medlem
Cerises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cerise
Jag är väldigt glad över att ha sett filmerna. Till en början trodde jag att det skulle vara klyschig kärlekssmörja, vilket inte alls stämde. Jag kommer aldrig mer att lita på folks omdömen vad det gäller böcker och filmer framöver. De bästa filmerna jag har sett har nästan alltid fått dåliga betyg.

Twilightfilmerna var fantastiska, känslan som jag upplevde efter att ha sett filmerna var obeskrivlig. Berättelsen var unik och någonting extraordinärt. Kärlekshistorien var väldigt speciell och Edward var mycket vacker. Jag tror att de som kritiserar filmerna antingen inte har sett dem eller har haft ett alldeles för snävt fokus kring själva handlingen.

Filmerna handlar om så mycket mer än om en kärlekshistoria, de handlar om mänsklighetens överlevnad och hur man upprätthåller balans mellan olika folkslag. I takt med att biotekniken utvecklas kommer människan att kunna leva allt längre genom att till en början byta ut gamla organ. Att uppnå odödlighet kanske är orealistiskt, men i det har fallet var de priviligerade sortens människor vampyrerna, som också var odödliga, och hemligheten om deras existerar fick inte spridas ut. Tänk er en värld där enbart ett fåtal personer kan uppnå odödlighet, och skulle mänskligheten få reda på att sådana varelser existerar skulle alla människor sträva efter att nå dit, och jordens resurser skulle aldrig räcka till.

Jag tror att de flesta enbart fokuserar på själva kärleken mellan Bella och Edward, eftersom just den biten alltid ställs i fokus när berättelsens handling diskuteras. Jag tycker att Stephenie Meyer är ett geni och förtjänar varenda krona som hon tjänar in på sina verk. Hon verkar vara en väldigt intressant person och det är sällan som jag säger det här, men jag hade gärna velat umgås med henne och lärt känna henne bättre

Hemligheten om deras existens ska det stå, felskrivning. Mod kan ändra tack.

För övrigt tycker jag att det är löjligt att kritisera en film för att den är orealistisk, eftersom de flesta filmer är orealistiska. Ni som föredrar drama kan väl ta och titta på såna filmer istället för fantasygenrer eller liknande. Jag har sett Harry Potter och många andra filmer och jag tycker att Twilightfilmerna är oslagbara. En häftig aspekt med Twilight är att man beger sig in i en helt annan värld där man kan föreställa sig hur saker och ting hade kunnat vara annorlunda. Jag tycker att det är fascinerande att människan kan fantisera fram sådana scenarier som i Twilight, riktigt bra underhållning var det.
__________________
Senast redigerad av Cerise 2014-04-21 kl. 16:41.
Citera
2019-10-10, 07:53
  #148
Avstängd
Iwannakissrihannas avatar
Twilight-serien är väldigt unik och speciell får jag säga. Otroligt kärleksfull och dramatisk. Jag vet inte varför filmen var så avskydd som den var?

Jag misstycker inte om filmen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback