Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-23, 06:05
  #1
Medlem
Någon som sett denna film? Jag såg den idag, trots att trailern gjorde rätt stora ansträngningar för att utmåla filmen som en mörk vampyrfilm så anade jag vart det skulle gå. Och jag fick helt rätt, det jag fick var en film som alldeles uppenbart är gjort för tonårstjejer.
Citera
2008-11-23, 10:02
  #2
Medlem
blotarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Och jag fick helt rätt, det jag fick var en film som alldeles uppenbart är gjort för tonårstjejer.

Så du menar att det alltså ÄR värt att se den på bio?
Citera
2008-11-23, 12:36
  #3
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThisIsSparta
Och jag fick helt rätt, det jag fick var en film som alldeles uppenbart är gjort för tonårstjejer.

Inte undra på då Stephanie Meyers bokserie är just gjord för att tilltala tonårstjejer som är spacklade som pandor i ansiktet.
Citera
2008-11-23, 16:42
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Så du menar att det alltså ÄR värt att se den på bio?

Om du är vanlig, generisk kille, så nej, det är inte en film du vill se själv, eller med polarna. Om du är en vanlig kille som har en tjej som frågar dig om du vill se den med henne, så kan det vara värt det.
Citera
2008-11-23, 17:31
  #5
Medlem
SMD FBs avatar
Inte ens min fjortistjej tyckte att den va bra. Hon hade iofs läst boken innan också..
Citera
2008-12-06, 16:33
  #6
Medlem
Arbetarbroders avatar
Sökte på "Twilight" här på FB för att se om det var en film värd att se. Endast fem inlägg talar sitt tydliga språk Är det en bra film så är det 20-30 sidor, så den här måste vara riktigt riktigt usel.
Fan lite jobbigt för mig, finns inte ett skit att se nu när Twilight går bort som en pandafilm..
Citera
2008-12-06, 18:30
  #7
Medlem
DeepFryeds avatar
Ska eventuellt se denna film med en kvinnlig kamrat till mig men nu vet jag inte inte ens om jag orkar. Trailern såg ju lite läcker ut men är det smör-vm så vettifan...
Citera
2008-12-18, 04:27
  #8
Medlem
Smajos avatar
Kärleksfilm som ej faller mig i smaken, dock har jag inget annat att se på för tillfället. Streamar en TS från megavideo dammit..
Citera
2008-12-18, 17:30
  #9
Medlem
Vilken jävla dygna...

Gud vad överhypad denna jävla skitfilm är, den duger att slö-kolla på men hur dom försöker måla upp den som om det vore någon redan känd mästerverk eller något... Och även försöker dom så hårt att få den att vara så "emotional" och mörk, men det blir bara så jävla fjantigt alltså, och alla tonårs-tjejjer svimmar såklart, som vanligt när dom blir matade med skit, så jävla uppenbart hur huvudvampyren ska vara den alla brudar blir kära i, hon tjejjen (huvudpersonen) ska vara sådär svår och löjlig och grina för ingeting, så alla fjantiga fjortisar kan "Känna igen sig" och efter att ha sett filmen ladda upp massa bilder i sin bilddagbok med någon simpel och deppressiv text för att visa hur "djupa" och "svåra" dom är...

ALLA karaktärer är så stereotypiskt DÅLIGA att jag inte vet var fan jag ska ta vägen. Detta är verkligen bland de värsta jag sett.

Såg något på STAR kanalen då dom försökte få den att verka som någon ny Harry Potter, och alla fjortisar älskar den. Till exempel försökte dom verkligen få det att verka som att alla karaktärer var så speciella och djupa. Roligaste var att dom intervjuade en snubbe hela jävla tiden som ungefär sammanlagt hade 10minuters tid på skärmen i filmen (syftar på indian-flöjten då som skulle vara nån cool medlem av "VARGARNA" eller vad fan dom skulle försöka smyga in att dom var) och han berättade hur "Kul" dom hade på inspelningen och hur jävla happy family dom alla var, precis som att han var en stor roll i filmen eller något, fyfan verkligen tragiskt-komiskt-löjligt... Nästan lite pinsamt hur dom försöker höja den till skyarna...

Och hur den där "onda" vampyren som är "Jägaren" elller "Spåraren" eller vad fan han skulle föreställa står och försöker snacka kryptiskt och försöker spela hård och berättar hur han gillar de "onda" rollerna osv... VILKEN "OND" ROLL? Det kunde lika gärna varit en fucking Monika Zak bok för fjärdeklassare...

Jag blir så SPYFÄRDIG på hur dom försöker måla upp filmen och herregud jag ska inte dra ut på den här själv-hatandet mer och plåga mig med minnen ur filmen...

DOCK: Ska jag tillägga att det KUNDE varit en bra film om dom i princip rensade manuset, alla diolger och alla LÖJLIGA SKRATTRETANDE SCENER....
Ska man göra en vampyrfilm GÖR DET MED KLASS..

TACK Twilight, ni dödade vampyr-genren, kommer man kunna säga om 10år...
Citera
2008-12-18, 22:05
  #10
Medlem
Cracker_Arses avatar
Den låter ju hilarious!
Det här måste man ju spana in
Citera
2008-12-18, 22:11
  #11
Medlem
Maizers avatar
Efter You better run's recension så måste jag bara se den här, fyfan vad dålig den verkar. Varenda liten fjortis försöker höja den till skyarna, jävla idioter.
Citera
2008-12-18, 22:47
  #12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maizer
Efter You better run's recension så måste jag bara se den här, fyfan vad dålig den verkar. Varenda liten fjortis försöker höja den till skyarna, jävla idioter.

Och du kan inte ta eget initiativ till att tänka självständigt utan att beröras av en annan medlems sågning?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback