2008-11-21, 23:30
Medlem
dellan,s avatar
Hej efter ha spelat World of warcraft fick stötte jag på problem, fick random errors ibland osv tillslut kunde jag inte starta spelet, då började det gå på nerverna så jag bestämde mig för att installera om WOW. Men DÅ får jag errors att jag inte kan installera det, jag blir mer förbannad och verkligen försöker googla upp problemet.

Till slut fick jag blue sceen, hann tyvärr inte se vad som som stog för jag inte hade ställt in att den skulle stanna på bluescreenen.

Men efter ett jävla bra tag googlades så är det någon med samma problem, jag blir plötsligt glad eftersom jag inte är den enda med problemet. Då föreslog en snubbe att han skulle köra tester på sitt ram minne, jag gjorde det samma.

Då kom detta error upp: http://data.fuskbugg.se/skalman01/ramminne.JPG

Men nu till er kunniga, är det troligtvis ram minnet det är problem med? Jag tror jag har 2 stycken ram minnen (2gig) inte helt säker

MEN hur vet jag vilken som är pajj, den jag ska byta ut?

Glad att det vara den billigaste PC delen iaf, pff

Tack på förhand

Edit* det är jag orolig över är om det kanske är hårddisken som krånglar? Ingen anning men sammarbetar inte ram minnet o hårddisken med varandra?
Senast redigerad av dellan, 2008-11-21 kl. 23:37.
Citera
2008-11-21, 23:46
Medlem
Rabbelitos avatar
Testa att först ta ut det ena, om den fortfarande ger error vet du att det är det andra! ^^ (Om du har otur är det båda..)
Citera
2008-11-22, 00:16
Medlem
dellan,s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rabbelito
Testa att först ta ut det ena, om den fortfarande ger error vet du att det är det andra! ^^ (Om du har otur är det båda..)

Gjorde som du sa fungerade prima, tog ut den som var pajjad osså :>

Tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in