Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-21, 10:56
  #1
Medlem
glhfs avatar
Följ nedanstående steg och skicka sms:et till någon med en SE-mobil (fungerar bara på SE-mobiler, gäller både avsändare och mottagare) och kontrollera sen från mottagarens mobil och ni på något sätt kan få fram ert nummer. Jag har då inte lyckats luska fram numret men sen kan det också vara så att det är något jag glömt kolla upp.

Meny ->
Meddelanden ->
Inställningar ->
SMS ->
E-postgateway ->
Ny e-postgateway ->
knappa in mottagarens nummer ->
Spara ->
OK ->
backa tre gånger ->
Skriv nytt ->
SMS ->
[...] ->
Fortsätt ->
Ange e-postadress ->
adressen ni skriver in här kommer att anges som avsändare i mottagarens mobil, så om ni vet att X, som ni ska meddelandet till, har kontakten Y i sin telefonbok kommer det se ut som att det är just Y som har skickat meddelandet. X kommer dock inte kunna trycka på Svara i meddelandet så att det skickas till Y. Gör man det, skriver ett svar och trycker sen Fortsätt kommer det stå:

Till: Y
SMS-typ: E-post
Ämne: Sv:

Det är den enda nackdelen med att skicka ett sms på detta sätt. Men oavsett om personen man skickar sms:et till kan svara på meddelandet eller inte så gör det inte mycket alls så länge han/hon inte kan ta reda på vem det var som skickade meddelandet, och det är väl det som är det viktigaste.

Jag har provat att skicka ett meddelande på det här sättet till min egna mobil från en annan SE-mobil med ett kort vars nummer jag kan utan några större framgångar med att lyckas få fram numret. Tänkte se om någon av er lyckas göra det? Annars är det bara att tuta och köra med att skicka en massa anonyma sms verkar det som.
__________________
Senast redigerad av glhf 2008-11-21 kl. 11:07.
Citera
2008-11-23, 19:04
  #2
Medlem
glhfs avatar
Ingen??
Citera
2008-11-24, 10:36
  #3
Medlem
Såg intressant ut så testade det där lite.

Har en SE Z550i.

Skrev in mitt egna nr i e-postgateway.

om jag skrev "Rövhålet" som e-post och skickade ett sms med texten "hej" så såg smset ut såhär man fick

"<tomt> (Ska stå vem avsändaren är)
<tid>
Rövhålet hej"


Men kunde inte luska ut vem det kom ifrån. Kul grej ;D
Citera
2008-11-24, 11:51
  #4
Medlem
Zaklins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRetard
Såg intressant ut så testade det där lite.

Har en SE Z550i.

Skrev in mitt egna nr i e-postgateway.

om jag skrev "Rövhålet" som e-post och skickade ett sms med texten "hej" så såg smset ut såhär man fick

"<tomt> (Ska stå vem avsändaren är)
<tid>
Rövhålet hej"


Men kunde inte luska ut vem det kom ifrån. Kul grej ;D


Samma här, skickade från en c702 till en w810
Citera
2008-11-25, 16:31
  #5
Medlem
Testade lite mer idag


sänder man till nokiamobiler så står det den riktiga avsändaren.

sände till en W800-nånting och då står allt som det ska. Riktigt kul och jävlas med kompisarna ;D
Citera
2008-11-25, 20:21
  #6
Medlem
mrgangster655s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRetard
Testade lite mer idag


sänder man till nokiamobiler så står det den riktiga avsändaren.

sände till en W800-nånting och då står allt som det ska. Riktigt kul och jävlas med kompisarna ;D
han skriver ju att det fungerar bara till SE mobiler tror du inte då att folk vet att det inte fungerar på andra?
Citera
2008-12-31, 13:51
  #7
Medlem
Arsjavins avatar
Det här funkar ju bra! men finns det inget sätt att när mottagaren ska svara till någon de tror är en annan person svarar till mig som skickade smset med falskt namn?
Citera
2009-06-16, 23:24
  #8
Medlem
newvaginas avatar
Funkar inte för mig, fan jag som ville leka. Har dock en C-mobil, om det spelar roll...
Citera
2009-06-17, 03:19
  #9
Avstängd
Corey_Taylors avatar
En kompis skickade detta till mig men det funkade att skicka till andra från hennes mobil men inte till mig. På min stod de vilket nummer de kom från bara "sv:" i början och annat skit.... Har en SE X1
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback