Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-21, 00:26
  #1
Medlem
jag och mitt ex gjorde slut i februari.. har inte pratat sen april.. men för någon månad sen tog hon upp kontakten igen o vi har väl kunnat hålla det på en ganska normal nivå. det tog lång tid för mig o komma över henne, men nu har jag äntligen gjort det och har en ny flicka på G.
mitt ex kommer med massa anspelningar hela tiden, alltifrån att säga att jag är snygg/söt till att bjuda över mig på paj halv tre på natten och gnälla över att hon fryser o det enda som hjälper är kramar. Igår frågade hon om jag tänkte bo kvar ett tag till i den staden vi bor, när jag då svarar ja säger hon "bra , då hinner vi med massa myssstunder". först trodde jag hon hade skickat fel och sade det, men det var det inte.. sen undra jag va hon menade, först sa hon bara "mysa".. o sen efter fem min tystnad menade hon att det betyder fika... skumt.

nu ikväll ringer hon mig, vi har inte pratat i telefon sen mars, o hon börja tjöta om allt möjligt! bla om hu hon kan lära mig skånska (hon e skåning och min nya fling e också från skåne och ajag har lite svårt o förstå ibland), och att hon kan ha skånskakurserna på nätterna! när jag säger att den nya personen i bilden kanske inte skulle uppskatta d så mkt säger hon bara "det behöver hon inte veta"..

va i helvete vill hon?
Citera
2008-11-21, 00:28
  #2
Medlem
Hon vill bli tillsammans igen. Det framstår ganska tydligt?
Citera
2008-11-21, 00:29
  #3
Avstängd
XoZs avatar
vad fan tror du egentligen? klart hon vill vara hjälpsam med din nya brud samtidigt som ni delar på en fin paj och bara myser.

ELLER så kanske hon vill nuppa? bli ihop igen? bla bla bla

Edit: kan vara så att hon vill hämnas för någonting och försöka jävlas i ditt nya förhållande, vem vet
Citera
2008-11-21, 00:31
  #4
Medlem
supermassives avatar
Ja, antingen är hon sugen på att försöka igen, eller så är hon bara ute efter stock.

Men du har ett svårt val framför dig. Vill du satsa på den här nya tjejen, eller vill du gå tillbaka till ditt ex? Det måste du tänka på först.
Citera
2008-11-21, 00:39
  #5
Medlem
käcke-pers avatar
Det kan säkert vara så att hon vill bli ihop igen men det kan även vara värt att beakta tanken att hon känner sig lite ensam, har ingen att prata med, kanske blivit av med en vän eller nåt annat.

Frågeställningen kom ju upp så jag lägger min syn på huruvida jag hade tänkt om situationen uppstod, att antingen bli ihop med exet eller satsa på nya bruden. Det enda du med absoluta säkerhet kan säga om situationen är att det gick åt helvete en gång med ditt ex, förmodligen av en anledning. Det kan säkert gå åt helvete med den nya bruden också men det har du ingen erfarenhet av..

Hur gammal är du? Om du är ung så tycker jag ABSOLUT!!! att du ska satsa på den nya tjejen, det är skitviktigt att lära sig hur relationer funkar i unga år och det gör du bäst genom att ha många förhållanden så du vet hur du ska reagera(och agera) när HON gör entré i ditt liv...


Over and out
Citera
2008-11-21, 00:42
  #6
Medlem
jag är snart 23 bast.. o jag e tjej, så stock e hon inte ute efter
det finns inte en chans in hell att jag blir tsms m mitt ex igen, då ajg vet precis vad hon går för.. men det är lite lustigt att hon börjar hålla på såhär väldigt kort efter vi tagit upp kontakten igen, o undrar va fasen hennes motiv är.. för d känns inte som d e något man bara säger sådär utan att ha nån som helst baktanke, en sak om d hade varit en isolerad händelse, men nu sker d ju så fort vi snackar.. gah, förstår mig inte på brudar.!
Citera
2008-11-21, 00:46
  #7
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunklaRum
jag är snart 23 bast.. o jag e tjej, så stock e hon inte ute efter
det finns inte en chans in hell att jag blir tsms m mitt ex igen, då ajg vet precis vad hon går för.. men det är lite lustigt att hon börjar hålla på såhär väldigt kort efter vi tagit upp kontakten igen, o undrar va fasen hennes motiv är.. för d känns inte som d e något man bara säger sådär utan att ha nån som helst baktanke, en sak om d hade varit en isolerad händelse, men nu sker d ju så fort vi snackar.. gah, förstår mig inte på brudar.!

Haha, jag förstår mig inte heller på oss.

Vad var anledningen till att det tog slut med dig och ditt ex? För det finns ju en viss chans att hon saknar dig och försöker få igång dig med tanken på att ni ska ses och kanske försöka igen. Eller så är hon bara sugen på att mysa med någon och kanske vet att du är ett lätt "byte". Om du förstår?

Vad känner du för den här tjejen du är på g med? Om du känner att det är henne du vill ha så tycker jag att du ska säga åt ditt ex att hon ska ge sig med sina skriverier på MSN, eftersom du är så gott som tillsammans med den där tjejen.
__________________
Senast redigerad av supermassive 2008-11-21 kl. 00:48.
Citera
2008-11-21, 00:50
  #8
Medlem
Avon Barksdales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DunklaRum
jag är snart 23 bast.. o jag e tjej, så stock e hon inte ute efter
det finns inte en chans in hell att jag blir tsms m mitt ex igen, då ajg vet precis vad hon går för.. men det är lite lustigt att hon börjar hålla på såhär väldigt kort efter vi tagit upp kontakten igen, o undrar va fasen hennes motiv är.. för d känns inte som d e något man bara säger sådär utan att ha nån som helst baktanke, en sak om d hade varit en isolerad händelse, men nu sker d ju så fort vi snackar.. gah, förstår mig inte på brudar.!
so you're the butch...

nu förstår jag mig inte heller på brudar men det framgår väl ganska tydligt att hon vill nuppa?
Citera
2008-11-21, 00:50
  #9
Medlem
Jamaicabananers avatar
På något sätt känns det bra att även samkönade har problem med att förstå varandra, jag känner mig avsevärt bättre då.

Och för att återknyta till ämnet, hade mitt ex velat mysa med mig klockan halv tre vore det väldigt uppenbart att hon vill mer än mysa. Vem fasen myser klockan halv tre, då skall vanligt folk sova, alternativt vara på sitt nattjobb.

För mig råder det ingen som helst tvekan om att det är nuppning på gång.
Citera
2008-11-21, 00:51
  #10
Medlem
supermassives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamaicabananer
På något sätt känns det bra att även samkönade har problem med att förstå varandra, jag känner mig avsevärt bättre då.

Och för att återknyta till ämnet, hade mitt ex velat mysa med mig klockan halv tre vore det väldigt uppenbart att hon vill mer än mysa. Vem fasen myser klockan halv tre, då skall vanligt folk sova, alternativt vara på sitt nattjobb.

För mig råder det ingen som helst tvekan om att det är nuppning på gång.
Haha, vem i helvete bjuder då över en annan på lite paj klockan halv te?!
Citera
2008-11-21, 00:55
  #11
Medlem
Jamaicabananers avatar
Det var det som det handlade om, paj, ja.

Det är faktiskt ännu mer skumt, pluspoäng för originalitet där! Paj som afrodisiakum har jag faktiskt aldrig hört talas om, men det kanske funkar bra för vissa människor.
Citera
2008-11-21, 01:00
  #12
Medlem
ja jag blir inte klok på henne någonstans.. hade hon gjort detta för fyra fem månader sen hade jag nappat direkt, men det finns inte en chans längre. .känns som hon söker bekräftelse o shit.. hon kallar mig samma töntiga smeknamn som när vi var tillsammans o det stör mig, men hon verkar inte fatta.
men jag måste säga att d e ändå lite självförtroende-boost när man får lite inviter.. nu skulle jag inte ta i henne med tång efter vad hon gjort.. -kräksmiley-

it's all about the pie, it's always about the pie!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback