Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-05, 19:48
  #205
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Fear of a Blank Planet är deras bästa enligt mitt tycke. Eller Steven Wilsons soloplatta ”Hand Cannot Erase”.

Lägger den på minnet, Tack för tipset.
Citera
2022-11-13, 09:49
  #206
Medlem
fittballenigrusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Lägger den på minnet, Tack för tipset.
Ja, Fear of a Blank Planet är ett utav världens bästa album.
Citera
2023-01-06, 14:25
  #207
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Porcupine Tree tillbaka efter 12 år.
+ Ny singel (Harridan)
+ Ny skiva (Släpps 2022)
+ Ny Europa Turne (October/November 2022)

- En bassist

Tankar?
Gick Steven Wilsons solokarriär åt helvete?

…och inte vilken basist som helst utan den fantastiske Nate Navarro. Han gjorde en del spektakulärt på Empath-turnén med Devin Townsend: https://m.youtube.com/watch?v=IWIsw_EOgug (sorry för OT, men det är så jäkla bra).

De spelade hemma i Max Schmeling-Halle i oktober, var inte i stan då (surt) så nu har jag bokat biljett till deras spelning i Bonn i juni. Otroligt taggad, SW säger ju att det blir deras sista turné (igen? ).

Jag tror inte att hans soloprojekt går så dåligt, han är väl nån som alltid har tusen grejor i huvudet och sen funderar han på vilket av alla projekt det funkar bäst till. Lite som Devin T (som han för övrigt påstår sig aldrig ha hört - hur är det ens möjligt i prog-dammen?)
Citera
2023-01-06, 18:22
  #208
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flutt
…och inte vilken basist som helst utan den fantastiske Nate Navarro. Han gjorde en del spektakulärt på Empath-turnén med Devin Townsend: https://m.youtube.com/watch?v=IWIsw_EOgug (sorry för OT, men det är så jäkla bra).

De spelade hemma i Max Schmeling-Halle i oktober, var inte i stan då (surt) så nu har jag bokat biljett till deras spelning i Bonn i juni. Otroligt taggad, SW säger ju att det blir deras sista turné (igen? ).

Jag tror inte att hans soloprojekt går så dåligt, han är väl nån som alltid har tusen grejor i huvudet och sen funderar han på vilket av alla projekt det funkar bäst till. Lite som Devin T (som han för övrigt påstår sig aldrig ha hört - hur är det ens möjligt i prog-dammen?)


Nja, det är bara kolla på antalet Youtube visningar på SW senaste platta The future bites så inser man den floppade och därför valde han att göra en Porcupine Tree "reunion" tour.

Jag åkte till Holland och såg de för jag missa Sverigespelningen. Var asmycket folk på plats och arenan fylld. Good news. Just DEN spelningen i Holland blev filmad för en framtida Blu-Ray/DVD släpp.
Citera
2023-01-07, 08:49
  #209
Medlem
flutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Nja, det är bara kolla på antalet Youtube visningar på SW senaste platta The future bites så inser man den floppade och därför valde han att göra en Porcupine Tree "reunion" tour.

Jag åkte till Holland och såg de för jag missa Sverigespelningen. Var asmycket folk på plats och arenan fylld. Good news. Just DEN spelningen i Holland blev filmad för en framtida Blu-Ray/DVD släpp.

Men det känns väl som om han har så många olika egna sidoprojekt att det inte är en jättedipp på det stora hela om just The Future Bites bombade? Oavsett, kul att de gör det de gör nu, och att Nate är med. Hoppas att han får hänga med på årets runda också, Gavin och han… mums. Jag har insett att jag har en grej för rhytm-sektioner

<OT>När Leprous var här i augusti så råkade vi hamna längst framme vid scenen och min nördkompis och jag kollade mer på Baard och Simen än på Einar. Sen analyserade vi varenda plock vs pick ner i detalj, hehe. Några låtar från den spelningen hamnar också på liveplatta. Önskar f ö att Opeth gör nåt av sin senaste vända också. </OT>

Vad tror vi om hans Stevenkryptiska nyårshälsning? ”Massor av nya saker som är spännande, åtminstone för honom själv”? Ny Wilsonbebis, eller adoptera ett par hundar till? Eller nåt nytt extraflippat samarbete? Det är lätt att få känslan att så länge han kan underhålla skivinköp och teknikintresse (och matinköp till fru, barn och hundar) så är han kanske inte vrålintresserad av att tjäna stora pengar? Har börjat läsa hans bok nu. Hoppas på nåt nördkul.
Citera
2023-01-07, 12:55
  #210
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Jag åkte till Holland och såg de för jag missa Sverigespelningen. Var asmycket folk på plats och arenan fylld. Good news. Just DEN spelningen i Holland blev filmad för en framtida Blu-Ray/DVD släpp.

Just en sån release kan det inte vara särskilt stor vinstmarginal på. Marknaden för live-DVDs minskade enormt när publiken började filma med moderna mobiltelefoner och lägga upp hela spelningar, eller bara låtar, på YT.

Men absolut roligt för er som var där och får återuppleva konserten i ljud och bild.
Citera
2023-09-22, 23:03
  #211
Medlem
Rebali179s avatar
Ny interljuv med Steven Wilson

Is it looking like closure or continuation?

I think in previous years, when I’ve said “No, the band’s over,” that was a little bit of a smokescreen so people would focus on my solo work. I don’t have that worry anymore, because I think people do focus on my solo work, now. So, I’m less inclined to say, “Forget about Porcupine Tree, it’s never going to come back.” It might come back, but I don’t think it’ll be anytime soon. We would have to have something fresh we wanted to say if we were to make a new studio record.

I cannot imagine us getting back together just to do a nostalgia tour. That’s so not us. The chances of coming back to go out and play the songs for the fans one more time is pretty slim. I think it would have to be allied with a new studio project. I don’t know what that would be at this stage, but maybe in three, five, or 10 years, if we’re all still alive and around, it’s possible



https://www.innerviews.org/inner/ste...s9ojzLNjeJW5VI
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback