Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-20, 08:30
  #1
Medlem
Ad Astras avatar
http://www.magasinetfilter.se/magasin/filter-5-08.aspx#

För FB-veteranen inte så mycket nytt, men iaf inte den sortens braskande skrämselreportage som kvällstidningarna brukar producera när de skriver om FB.

Jernskan är den enda användaren förutom Papa Dee-trådstartaren som citeras, kan jag avslöja på en gång.
Citera
2008-11-20, 08:31
  #2
Medlem
Tack för länken Det ska bli intressant och läsa såhär på morgonkvisten.
Citera
2008-11-20, 08:37
  #3
Avstängd
PRiVATEs avatar
Ni får scanna in den, man måste köpa skiten.
Citera
2008-11-20, 12:40
  #4
Avstängd
Diskmaskinens avatar
Kommer inte åt intervjun med Janne banan. Nån som kan ordna det i PDF eller scanna in intervjun?
Citera
2008-11-21, 14:26
  #5
Medlem
Tråknicks avatar
Har läst artikeln, den tillför tyvärr ingenting och problematiserar knappast flashbacks roll i media. Jag är prenumerant på tidningen och tycker annars att den håller en ok nivå även om det första numret fortfarande är oslaget av de andra.

I artikeln tas Papa Deefallet upp, Fannytråden och några andra trådar hänvisas till i förbigående. Skribenten liknar FBkollektivets jobb att ta fram en eventuell gärningsman vid CSI, tonen är ömsom förhärligande och ömsom alltför ytlig för att intresset att läsa vidare hålls uppe. Den är författad av en praktikant på tidningen vilket kanske säger en del om hur högt tidningen håller forumets kvalitet.

Axelsons roll är mycket liten och fbs tidiga historia är endast skissartat beskriven. Dessutom är språket i artikeln alltför konkret för att dramatisera händelser så att artikeln i sig kan ge ett mervärde.

Så Anton, du kommer att läsa detta och jag önskar dig en blomstrande karriär i journalistyrket men du har fortfarande mycket att lära om stilistik och nerv.
Citera
2008-11-21, 19:38
  #6
Moderator
Humbugs avatar
Har inte läst den än. Funderade ett tag på att skriva upp mig för en prenumeration för att få detta nummer, men jag sparade den hundringen. Kanske köper om den hittar till någon affär här.

Intressant att min favorit-tråd-fannytråden nämns. Ska bli intressant att läsa!
Citera
2008-11-21, 21:08
  #7
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tråknick
Har läst artikeln, den tillför tyvärr ingenting och problematiserar knappast flashbacks roll i media. Jag är prenumerant på tidningen och tycker annars att den håller en ok nivå även om det första numret fortfarande är oslaget av de andra.

I artikeln tas Papa Deefallet upp, Fannytråden och några andra trådar hänvisas till i förbigående. Skribenten liknar FBkollektivets jobb att ta fram en eventuell gärningsman vid CSI, tonen är ömsom förhärligande och ömsom alltför ytlig för att intresset att läsa vidare hålls uppe. Den är författad av en praktikant på tidningen vilket kanske säger en del om hur högt tidningen håller forumets kvalitet.

Axelsons roll är mycket liten och fbs tidiga historia är endast skissartat beskriven. Dessutom är språket i artikeln alltför konkret för att dramatisera händelser så att artikeln i sig kan ge ett mervärde.

Så Anton, du kommer att läsa detta och jag önskar dig en blomstrande karriär i journalistyrket men du har fortfarande mycket att lära om stilistik och nerv.

Trots detta så är jag mycket intresserad av att läsa den, men inte redo att betala en massa pengar för det - så om någon skulle kunna vara generös och skanna alt. skriva ut texten så vore det uppskattat!
Citera
2008-11-22, 18:48
  #8
Medlem
Ett_Hundhelvetet hade någon liten hustomte som ska scanna in artikeln. Allt är väldigt hemligt och bakom kulisserna. Jag vet inte mycket än, men det ryktas om att en länk kommer dyka upp rätt snart.
Citera
2008-11-22, 18:55
  #9
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernskan
Ett_Hundhelvetet hade någon liten hustomte som ska scanna in artikeln. Allt är väldigt hemligt och bakom kulisserna. Jag vet inte mycket än, men det ryktas om att en länk kommer dyka upp rätt snart.

Ingenting är hemligt eller bakom kulisserna, men jag sa att du kunde få se artikeln ifall du ville. Den som scannar är den som får ta beslut om det ska läggas ut eller inte.
Citera
2008-11-22, 19:02
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
Ingenting är hemligt eller bakom kulisserna, men jag sa att du kunde få se artikeln ifall du ville. Den som scannar är den som får ta beslut om det ska läggas ut eller inte.
Haha, säger hemlige hund.

Men jag skämtade, om det inte gick fram. Och om det inte blir någon inscanning får jag väl masa mig iväg och köpa tidningen.
Citera
2008-11-22, 19:18
  #11
Medlem
P.T Barnums avatar
Masa er iväg och köp tidningen. Filter är ett intressant magasin och förtjänar vårt stöd.
Citera
2008-11-23, 22:52
  #12
Medlem
Ful Fisks avatar
Skulle någon kunna vara söt och lägga upp artikeln eller?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback