Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-19, 19:18
Medlem
Nu ska vi se om den samlade vetenskapen här på Flashback kan lösa följande mysko problem jag fått på Min dator. Jag kör Win XP...

När jag startar upp datorn och skrivbordet kommer fram på skäremn, då börjar alla ikoner samt min meny med start etc och blinka... ja de försvinner 5-6 sekunder och återkommer... försvinner...återkommer jag ser hela tiden min bakgrundsbild.
Jag har försökt scanna efter virus utan resultat, kört Windows care o rensat register o dator efter spyware men problemet kvarstår. Har även försökt starta i felsäkert läge men problemet kvarstår även då..

Någon som har förslag på vad detta kan vara och hur lösa det utan att formatera om allt....

Kimson
Senast redigerad av RollerBoySE 2008-11-20 kl. 19:11. Anledning: rubrik
Citera
2008-11-19, 19:23
Bannlyst
Lite kontrollfrågor:

1] Uppstod bara problemet "rätt ur det blå" så att säga?

2] Har du nyligen installerat ny hårdvara i maskinen?

3] Hur pass belastad är din hårddisk vid uppstart? Laddar den-, och låter mycket?

4] Finns det några varningar i "Event Log" som kan härledas till problemet?
Citera
2008-11-19, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Lite kontrollfrågor:

1] Uppstod bara problemet "rätt ur det blå" så att säga?

2] Har du nyligen installerat ny hårdvara i maskinen?

3] Hur pass belastad är din hårddisk vid uppstart? Laddar den-, och låter mycket?

4] Finns det några varningar i "Event Log" som kan härledas till problemet?

---------
1- Nja... försökte installera ett nerladdat program, mina virusprogram gav dock inget utslag om virus/spyware
2-Nope... ingen ny hårdvara
3- Ej belastad alls.... datorn startar helt normalt....
4- Event Log? Que... var hittar jag det...*S*

Tack på förhand
Citera
2008-11-19, 20:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
1- Nja... försökte installera ett nerladdat program, mina virusprogram gav dock inget utslag om virus/spyware

Vad var det för typ av program, och vad exakt menar du när du säger "försökte installera"`Lyckades du installera det helt, eller bara delvis? Uppstod det problem under installationen, och i så fall vilka?

Citat:
Ursprungligen postat av Kimson
4- Event Log? Que... var hittar jag det...*S*

"Event Log" (händelselogg) hittar du via Kontrollpanelen -> Prestanda & Underhåll -> Administrativa Verktyg. I händelseloggen kan du sedan välja mellan fyra underkategorier: Program, Säkerhet, System och Internet Explorer. "Program" och "System" är de mest intressanta loggarna att kolla.
Citera
2008-11-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Vad var det för typ av program, och vad exakt menar du när du säger "försökte installera"`Lyckades du installera det helt, eller bara delvis? Uppstod det problem under installationen, och i så fall vilka?

Packade upp photoshop från en rarfil.....

"Event Log" (händelselogg) hittar du via Kontrollpanelen -> Prestanda & Underhåll -> Administrativa Verktyg. I händelseloggen kan du sedan välja mellan fyra underkategorier: Program, Säkerhet, System och Internet Explorer. "Program" och "System" är de mest intressanta loggarna att kolla.

Kommer inte så långt att kjag får fram någon händelselogg eftersom alla ikoner, start etc bara flashar... kan öppna kontrollpanelen men så är det bara borta....
Citera
2008-11-19, 20:25
Medlem
blackboxens avatar
grafik kortet? uppdatera drivrutinerna till det du kan. kolla i start mappen om det finns några "mysko" filer.
Citera
2008-11-19, 21:11
Medlem
Rabbelitos avatar
Kör MSConfig (Start - Kör - Skriv msconfig - klicka på filen autostart) och kolla efter skumma program, ta bort dom du inte vet vilka det är från autostart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in