Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-19, 16:37
  #1
Medlem
ibsens avatar
Hej.

Jag träffade en tjej och blev obotligt kär för några veckor sedan. Jag är 21 år och har aldrig varit så kär innan, kanske aldrig ens varit kär. Tur som jag har så blev hon också kär i mig. Vet inte om hon blev lika kär men känslor hade hon definitivt. Vi hade det fint den tid vi hade!
Hursomhelst så åkte hon i förrgår till Indien där hon ska resa runt i fem månader. Nu känner jag mig helt tom.
Jag har inte råd att resa efter och har dessutom universitetsstudier jag inte kan lämna.
Ska jag analysera mig själv tror jag att känslorna jag har problem med är:

Kommer hon glömma mig?
Kommer hon vilja ha mig när hon kommer tillbaka?
Finns det något jag kan göra?

Det känns som att hon kommer uppleva tusen saker medan jag hankar fram i min medelstora svenska stad och bara tänker på henne. Hon har sagt att hon är kär i mig men att hon inte kan lova nåt. Vet inte vem hon är när hon kommer hem osv. Jag förstår det, men samtidigt vet jag inte vad jag ska göra!

Tack på förhand,

Ibsen
Citera
2008-11-19, 17:45
  #2
Medlem
Tyvärr måste jag nog säga att chansen är nog inte så stor att hon tänker så mycket alls på dig just nu. Som du säger så kommer hon uppleva tusentals nya saker. Så det bästa är väll om du kör ditt eget race under dom här fem månaderna och har du inte kommit över henne då så är det väll bara att hoppas.
Citera
2008-11-19, 18:05
  #3
Medlem
ibsens avatar
Är det dumt att skriva till henne?
Citera
2008-11-19, 18:13
  #4
Medlem
NoReplys avatar
Har du en adress är det bara att skriva!

Du kan inte få mer än ett nej, och även om det känns tungt så går det i så fall över i sinom tid.

I bästa fall kan du ju få ett Ja, eller hur?
Citera
2008-11-19, 18:17
  #5
Medlem
ibsens avatar
Kan nog inte hoppas på varken ja eller nej. Tror att det är mer komplicerat än så.
Citera
2008-11-19, 18:17
  #6
Avstängd
Skriv lite grann du men bli inte för på bara. Låt henne få chansen att sakna dig.
Citera
2008-11-19, 19:25
  #7
Medlem
Dina reaktioner är helt normala och ingenting som du behöver gå och grubbla över. Jag tycker att tjejen förklarade väldigt bra, att hon inte kan lova någonting eftersom hon inte vet vad hon kommer att känna när hon är tillbaka. Verkar vara en skärpt tjej.

Det finns egentligen ingenting du kan göra. Mailbomba inte henne, men ibland kan du väl skriva och fråga vad hon gör och hur hon mår. Det värsta du kan göra är att skriva hur mycket du saknar henne och att du är osäker på henne. Hon är väldigt långt borta från dig just nu och det där skulle bara sabba hennes resa och få henne att må dåligt.

Gläd dig över att du har fått lära känna henne och om det verkligen är äkta kärlek från hennes och din sida så kommer ni förmodligen att vara tillsammans om 5 månader.

Men tänk på att mycket i ditt liv kan hända på 5 månader också, du kanske träffar någon ny eller så kanske rent av dina känslor svalnar? Bara för att man inte åker runt halva jorde och inte möter nya människor och kulturer var och varannan dag, betyder inte att ens känslor står stilla.
Citera
2008-11-20, 09:57
  #8
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antonia Ax:son
Dina reaktioner är helt normala och ingenting som du behöver gå och grubbla över. Jag tycker att tjejen förklarade väldigt bra, att hon inte kan lova någonting eftersom hon inte vet vad hon kommer att känna när hon är tillbaka. Verkar vara en skärpt tjej.

Det finns egentligen ingenting du kan göra. Mailbomba inte henne, men ibland kan du väl skriva och fråga vad hon gör och hur hon mår. Det värsta du kan göra är att skriva hur mycket du saknar henne och att du är osäker på henne. Hon är väldigt långt borta från dig just nu och det där skulle bara sabba hennes resa och få henne att må dåligt.

Gläd dig över att du har fått lära känna henne och om det verkligen är äkta kärlek från hennes och din sida så kommer ni förmodligen att vara tillsammans om 5 månader.

Men tänk på att mycket i ditt liv kan hända på 5 månader också, du kanske träffar någon ny eller så kanske rent av dina känslor svalnar? Bara för att man inte åker runt halva jorde och inte möter nya människor och kulturer var och varannan dag, betyder inte att ens känslor står stilla.


Riktigt bra inlägg, instämmer fullt ut.

Hade gjort precis så här om jag hade varit i ibsens situation.
Citera
2008-11-20, 11:06
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antonia Ax:son
Dina reaktioner är helt normala och ingenting som du behöver gå och grubbla över. Jag tycker att tjejen förklarade väldigt bra, att hon inte kan lova någonting eftersom hon inte vet vad hon kommer att känna när hon är tillbaka. Verkar vara en skärpt tjej.

Det finns egentligen ingenting du kan göra. Mailbomba inte henne, men ibland kan du väl skriva och fråga vad hon gör och hur hon mår. Det värsta du kan göra är att skriva hur mycket du saknar henne och att du är osäker på henne. Hon är väldigt långt borta från dig just nu och det där skulle bara sabba hennes resa och få henne att må dåligt.

Gläd dig över att du har fått lära känna henne och om det verkligen är äkta kärlek från hennes och din sida så kommer ni förmodligen att vara tillsammans om 5 månader.

Men tänk på att mycket i ditt liv kan hända på 5 månader också, du kanske träffar någon ny eller så kanske rent av dina känslor svalnar? Bara för att man inte åker runt halva jorde och inte möter nya människor och kulturer var och varannan dag, betyder inte att ens känslor står stilla.

Bra inlägg.

Däremot tror jag att chansen är BETYDLIGT större att det är hennes känslor som kommit i gungning än att TS känslor skulle göra det. Varför? Jo, rätt enkelt egentligen. TS kommer att fortsätta leva som han gjort nu. Tjejen däremot kommer att få massor av intryck och upplevelser. När hon kommer tillbaka så kommer TS verka som att han stått still i tiden medans hon själv utvecklats något offantligt.

Just det "syndromet" har jag uppmärksammat gång på gång från folk som rest utomlands. Min bror, vars kompisar var hans liv när han var yngre, var en hårsmån från att bryta med hela bunten efter en längre utlandsvistelse. Som han uttryckte det.

"Det var som att inget hade hänt här hemma. Det var som att de satt och pratade om samma gammla fylleminnen som när jag drog. Hur kul är det på en skala?"

Personligen vet jag inte hur många gånger jag hört om folk som lovat att de ska hålla ihop även efter längre resor. De har kanske varit varandra trogna under resans gång, men sen när de väl träffas så har förändringarna gjort att de inte alls känns på samma sätt som tidigare, vilket i sin tur fört med sig att de separerar. Jag har nog bara ens hört talas om ett par som faktiskt klarade av att fortsätta sitt förhållande efter en längre resa ifrån varandra. För alla andra har förhållandena krashat rätt snabbt efter hemkomst. I det fallet då de klarade av det hela så var båda ute och reste, men på olika platser, istället för att den ena stannade hemma.

Jag önskar dig verkligen lycka till TS! I min värld är utsikterna rätt dystra, men man vet ju aldrig så...

Lycka till!
Citera
2008-11-20, 11:25
  #10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ibsen
Kommer hon glömma mig?

Varför skulle hon göra det? Reser hon med några snubbar eller?
Tror inte någon fet eller mager Indier skulle kunna utgöra ett hot mot er relation precis. Indier är inte direkt renliga eller fagra.

Citat:
Ursprungligen postat av ibsen
Kommer hon vilja ha mig när hon kommer tillbaka?

Tror jag säkert, hon kommer vara sanslöst trött på strul, korkade indier, magsjuka, indiskt käk, trängsel etc.
Du får ligga i hårdträning nu när hon är borta för när hon kommer hem så lär hon knulla skiten ur dej efter 5 månaders celibat.

Citat:
Ursprungligen postat av ibsen
Finns det något jag kan göra?

Inget mer än att själv hålla dej på mattan och vänta på henne.
Citera
2008-11-20, 14:51
  #11
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Bra inlägg.

Däremot tror jag att chansen är BETYDLIGT större att det är hennes känslor som kommit i gungning än att TS känslor skulle göra det. Varför? Jo, rätt enkelt egentligen. TS kommer att fortsätta leva som han gjort nu. Tjejen däremot kommer att få massor av intryck och upplevelser. När hon kommer tillbaka så kommer TS verka som att han stått still i tiden medans hon själv utvecklats något offantligt.

Just det "syndromet" har jag uppmärksammat gång på gång från folk som rest utomlands. Min bror, vars kompisar var hans liv när han var yngre, var en hårsmån från att bryta med hela bunten efter en längre utlandsvistelse. Som han uttryckte det.

"Det var som att inget hade hänt här hemma. Det var som att de satt och pratade om samma gammla fylleminnen som när jag drog. Hur kul är det på en skala?"

Personligen vet jag inte hur många gånger jag hört om folk som lovat att de ska hålla ihop även efter längre resor. De har kanske varit varandra trogna under resans gång, men sen när de väl träffas så har förändringarna gjort att de inte alls känns på samma sätt som tidigare, vilket i sin tur fört med sig att de separerar. Jag har nog bara ens hört talas om ett par som faktiskt klarade av att fortsätta sitt förhållande efter en längre resa ifrån varandra. För alla andra har förhållandena krashat rätt snabbt efter hemkomst. I det fallet då de klarade av det hela så var båda ute och reste, men på olika platser, istället för att den ena stannade hemma.

Jag önskar dig verkligen lycka till TS! I min värld är utsikterna rätt dystra, men man vet ju aldrig så...

Lycka till!

Detta skriver jag under på, har själv rest utomlands en längre tid vid två tillfällen. Att bryta upp med kompisarna är lite drastiskt men visst det blir aldrig sig likt igen, inte i ditt huvud så att säga.

Kör ditt race istället, sen när hon kommer tillbaka kan ni ses om det känns rätt vill säga.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback