2008-11-16, 21:08
Medlem
TheGames avatar
Tjena alla.

Min dator, en rätt så gammal en, låter ganska högt. För tillfället måste jag lägga mitt täcke över själva datorn så att den inte ska låta så jäkla mycket, för då jag sitter ganska mycket vid datorn om dagarna så är det ju inte så bra för öronen med för mycket buller. Självklart kollar jag tempen emellan åt så att den inte brinner upp

Vad är det man måste köpa till/byta ut för att den ska låta så lite som möjligt? Den ska helst inte låta något alls. Min setup är: P4 2.2ghz, 512 ram, GF4 ti4600.

Hur mycket pengar handlar det om?

Tackar.
Citera
2008-11-16, 21:23
Bannlyst
Ny data skulle jag tipsa om, eller så köper du till grejer. Kostnaden beror på hur bra saker du ska ha. Vilket märke har du?
Citera
2008-11-16, 21:26
Medlem
Matrimoniums avatar
Känns nästan som att det enda att göra är att införskaffa en ny dator. Eller vad använder du datorn till?

Alternativet skulle väl vara att köpa nytt nätagg / nya fläktar eller ett ljuddämpningskit.
Citera
2008-11-16, 21:35
Medlem
TheGames avatar
Planerar att köpa en ny dator inom ett år, som främst ska användas till bildredigering. Vet dock inte hur tunga grejor jag behöver än, så vill nog inte slösa några pengar på en helt ny dator just nu.

Datorn som jag har satt en kille ihop till mig. Vet inte om den har ett direkt märke. Står Aopen på burken iaf. Specsen är som jag angav ovan.

Hur mycket skulle det kosta att köpa bra ljuddämpningsgrejor? Skulle vara kanon om nån angav en ungefär siffra, så jag vet hur mkt jag ev. behöver lägga ut.
Citera
2008-11-16, 21:37
Medlem
Steg ett är att ta reda på vad det är som låter.
Återkom när du vet.
Citera
2008-11-16, 21:43
Medlem
TheGames avatar
Öppnat burken. Det är processorfläkten som låter som satan. Fläkten till graffekortet låter också som att det lägger av snart.

För övrigt så slängde jag System fan 2 till burken för en vecka sedan. Då den lagt av.
Senast redigerad av TheGame 2008-11-16 kl. 21:45.
Citera
2008-11-16, 21:48
Medlem
Du kan ju köpa en towerkylare till processorn. Väljer du bra kan du använda den på din nya dator också.
Citera
2008-11-16, 21:53
Medlem
TheGames avatar
Jo precis. Får tacka för hjälpen. Får helt enkelt köpa en bra ny fläkt till processorn.
Citera
2008-11-16, 21:59
Medlem
Insomniac^s avatar
Zalman är bra på tysta grejjor, kolla på deras produkter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in