Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-16, 17:56
  #1
Medlem
Har ett tre abonnemang som går ut i Juli 2009 och är jätte nöjd så då tänkte jag förlänga abonnemanget och ta ut en ny mobil.
Men grejen är att det måste vara 6 månader kvar av abonnemanget för att förlänga. Så då tänkte jag betala för november och december nu och då är det 6månaders betalning kvar och då är det möjligt att förlänga.

Tror ni att det går att göra då? Har redan ringt tre men då skulle jag ringa dom imorgon pga att chefen eller någon inte var där idag. Vill bara få det bekräftat.

EDIT: Abonnemanget är Bomben 299kr+90kr/18mån för mobilen = Ring för 299kr/mån pch betala 90 för mobilen.
Citera
2008-11-16, 18:04
  #2
Medlem
e inte 3 månader kvar för förlänga?
Citera
2008-11-16, 18:07
  #3
Medlem
Ptja, dom förlorar ju inga pengar på den dealen, och att du stannar som kund är även ett som är säkert. Det tycker man att dom borde gå med på?
Citera
2008-11-16, 18:53
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gnåmbord
Ptja, dom förlorar ju inga pengar på den dealen, och att du stannar som kund är även ett som är säkert. Det tycker man att dom borde gå med på?

Exakt, dom förlorar ju inget på det. Det är 3mån i affär och 6mån över telefon
Citera
2008-11-17, 00:07
  #5
Medlem
Discoverys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aaaanders00
Har ett tre abonnemang som går ut i Juli 2009 och är jätte nöjd så då tänkte jag förlänga abonnemanget och ta ut en ny mobil.
Men grejen är att det måste vara 6 månader kvar av abonnemanget för att förlänga. Så då tänkte jag betala för november och december nu och då är det 6månaders betalning kvar och då är det möjligt att förlänga.

Tror ni att det går att göra då? Har redan ringt tre men då skulle jag ringa dom imorgon pga att chefen eller någon inte var där idag. Vill bara få det bekräftat.

EDIT: Abonnemanget är Bomben 299kr+90kr/18mån för mobilen = Ring för 299kr/mån pch betala 90 för mobilen.


jag har varit kund sedan starten och när jag närmar mig 6 månader eller har mindre än 6 månader kvar på avtalet så brukar man få ett samtal från kundtjänst med en frågan om man vill binda upp sig på nytt avtal och ny telefon... har hittills tackat ja varje gång, finns ingen anledning för mig att byta till Telenor, Tele2 eller telia.
Citera
2008-11-17, 01:05
  #6
Medlem
Tre brukar vara väldigt flexibla så det är nog inte några som helst problem att fixa detta åt dig!
Citera
2008-11-19, 11:37
  #7
Medlem
2506s avatar
Det är bara att ringa in till kundtjänst och fråga om att bli kopplade till abonnemangsavdelningen så fixar de det.

Jag förlängde mitt för ett tag sedan och det gick hur smooth som helst.

Btw, är det någon mer än jag som tycker att 3's kundtjänst är riktigt trevliga? Visst kan ju kännas lite fake när de alltid avslutar med ett ".. och ha en trevlig dag!" Men tror inte jag ringt till någon kundtjänst där jag har blivit så bra bemött som hos 3
Citera
2008-11-19, 11:41
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2506
Det är bara att ringa in till kundtjänst och fråga om att bli kopplade till abonnemangsavdelningen så fixar de det.

Jag förlängde mitt för ett tag sedan och det gick hur smooth som helst.

Btw, är det någon mer än jag som tycker att 3's kundtjänst är riktigt trevliga? Visst kan ju kännas lite fake när de alltid avslutar med ett ".. och ha en trevlig dag!" Men tror inte jag ringt till någon kundtjänst där jag har blivit så bra bemött som hos 3

De är hur trevliga som helst, men lite fula är de allt: Morsan hade problem med feldebitering på en räkning för några veckor sedan. Hon sätter sig med sin telefon och ringer upp kundtjänst och får meddelandet att väntetiden är mellan 20-30 minuter. Hon har 3Bomben99. Själv har jag Flatrate och har varit kund i i över fem år. Jag ringer upp kundtjänst ett par minuter efter henne och blir framkopplad inom 2 minuter. Det är tydligen skillnad på kund och kund. Inte mig emot i vart fall, man får ju vad man betalar för
Citera
2008-11-19, 11:55
  #9
Medlem
Jag tror det e nån bugg i deras system. Jag ringde här om dagen. 20-30 min väntetid sa de. La på och ringde upp igen efter en liten stund och kom fram direkt.
Citera
2008-11-19, 12:57
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Jag tror det e nån bugg i deras system. Jag ringde här om dagen. 20-30 min väntetid sa de. La på och ringde upp igen efter en liten stund och kom fram direkt.

Så kan det ju oxå vara i och för sig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback