2008-11-15, 18:54
Medlem
Hejsan..
I förrgår formaterade jag om min dator med någon XP skiva som lillebroshan hade, det var något speciellt med extra teman och så slapp man leta efter drivrutiner osv (är inte så high på datorer).. men sen när allt var klart och jag var redo att använda min dator så insåg jag att när datorn laddade så hackade musiken och ljudet.. vad kan det bero på?.. tack på förhand..
Citera
2008-11-15, 19:50
Medlem
Troians avatar
Tråd flyttad. IT-säkerhet ---> Datoranvändning - MS Windows.

/Mod
Citera
2008-11-15, 20:06
Medlem
Jag skulle gissa på att ljudkortet inte är korrekt installerat med rätt drivrutiner.
Om du inte vet vad du har för ljudkort, ta t.ex hem HWiNFO från http://www.hwinfo.com/ för att ta reda på fabrikat och ladda sedan hem dess drivrutiner - förhoppningsvis räcker det så.
Citera
2008-11-15, 20:22
Medlem
hasenfrasens avatar
Om man inte använder rätt bildskärmsdrivare eller chipsetdrivare får man "hack" i datorns prestanda. Kika i enheteshanteraren vilka enheter som har ett rött kryss, tanka isf hem respektive rätta drivare.
Citera
2008-11-16, 13:10
Medlem
Rabbelitos avatar
Det är ju inte så troligt att du har fått drivrutiner just till din data om du har använt en förbränd skiva som inte är anpassad till din dator. Uppdatera alltid drivrutinerna till dom senaste från företagens hemsida när du har formaterat din dator. Gör detta så borde allt bli bra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in