Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2017-12-14, 16:02
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconlasse
När jag rullade ut min helrenoverad bil ur garaget efter 3år och åkte direkt till en bokad tid hos Bilprovningen och fick blankt papper.


Måste varit en upplevelse, aldrig varit med om den i den omfattningen men äkta lycka är det varje gång man gjort något som dom kan ha invändningar mot.
Och dom inte har det.

Peace
Citera
2017-12-14, 16:06
  #74
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StormaktRod
Beror på vilken känsla, nu skiter jag ned mig eller dör eller det här är ju riktigt trevligt. Några man minns är väl första gången jag provade en RG500 "gamma", var inte direkt beredd på att den skulle flyga upp på bakslangen utan förvarning utan tänkte att det är som vilken tam 500cc som helst, hade fel. Sen har man väl varit onödigt nära fula benbrott och liknande skador när man kört diverse retrocrossar som är mer som BMX-cyklar med stor 2-taktare än något man kör på bana de senaste 20 åren.

Har sneglat åt en sån sen dom kom, men dom är ju helt hystersiskt ovanliga.
Även den vanligare och lite tråkigare RD 500 är otroligt sällsynta.
Har alla kört ihjäl sig på sina x och dom varit helt omöjliga att fixa efteråt, eller vad är svaret ?

Peace
Citera
2017-12-14, 16:17
  #75
Medlem
Carl Serungs avatar
Intressant tråd!
Finns många känslor faktiskt, men känslan varje vår när man öppnar garaget och vrider runt nyckeln till Chargern och den tjurar några gånger för att sedan dra igång som ett åskoväder är rätt svår att slå.
Årsmodellen efter min men slående likt:

https://www.youtube.com/watch?v=5ZrXX3HdxVY

__________________
Senast redigerad av Carl Serung 2017-12-14 kl. 16:27.
Citera
2017-12-14, 17:57
  #76
Medlem
GalFisks avatar
Jag provkörde en elbil för första gången för ca. 2.5 år sen. Nästan tyst, enormt vridmoment, och bara vetskapen om att så gott som all energi lagrad i bilen hamnade i hjulen... då bestämde jag mig för att aldrig äga en soppabil igen.
Några veckor innan hade jag genomfört ett oljebyte själv, och man fick nästan dåligt samvete när man såg vilken vidrig svart giftvätska man med bilens hjälp hade skapat.
Citera
2017-12-14, 18:00
  #77
Medlem
BewilderedHulders avatar
+240 km/h = dödsångest

Det var en idiot som körde!
Citera
2017-12-14, 19:16
  #78
Medlem
Det är i mitten på mars, klockan är strax efter midnatt. Två killar, 19 år båda två, sitter och trängs i en Golf MK1 längs raksträckan i mörkret. Vi är snart hemma hos mig. Vi vet båda två att snart kommer bilen som jag köpt, och väntat på hela dagen. Pappa var på väg hem från en resa i Sverige och fick pengar swishade av mig, för att sedan kolla på och köpa bilen som jag hittat på blocket tidigare samma dag.

Plötsligt dyker ett par lyktor bakom oss, och vad mer? Det mullrar..
Snabbare och snabbare, vem är det som kör sådär fort?!

Vrooooom, omkörda på ett ögonblick, jag och kompisen kollar på varandra med världens största flin och skrattar. FARSAN den jävla dåren, han kör min Nissan 200 SX S14 och verkar vara lika gammal som oss igen för stunden. Vi möts upp på parkeringen hos mig och jag skakar, första provkörningen med kompisen runt kvarteret, vilken jävla känsla, 300 whp i ett sportigt och lätt chassi, jag kommer aldrig glömma den dagen!
Citera
2017-12-17, 00:04
  #79
Medlem
Baconlasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corona20
Det är i mitten på mars, klockan är strax efter midnatt. Två killar, 19 år båda två, sitter och trängs i en Golf MK1 längs raksträckan i mörkret. Vi är snart hemma hos mig. Vi vet båda två att snart kommer bilen som jag köpt, och väntat på hela dagen. Pappa var på väg hem från en resa i Sverige och fick pengar swishade av mig, för att sedan kolla på och köpa bilen som jag hittat på blocket tidigare samma dag.

Plötsligt dyker ett par lyktor bakom oss, och vad mer? Det mullrar..
Snabbare och snabbare, vem är det som kör sådär fort?!

Vrooooom, omkörda på ett ögonblick, jag och kompisen kollar på varandra med världens största flin och skrattar. FARSAN den jävla dåren, han kör min Nissan 200 SX S14 och verkar vara lika gammal som oss igen för stunden. Vi möts upp på parkeringen hos mig och jag skakar, första provkörningen med kompisen runt kvarteret, vilken jävla känsla, 300 whp i ett sportigt och lätt chassi, jag kommer aldrig glömma den dagen!

Du har en cool farsa, det är inte många som har en galning inom familjen
Citera
2018-01-02, 09:38
  #80
Medlem
RenegadeTourists avatar
Bor i Taiwan så jag kör rätt mycket scooter (125cc) eller mindre hoj (150cc). Några fina minnen:

Roligaste stunden
Min fru är lite rädd av sig och gillar inte när jag kör fortare än 40 inne i stan men när jag pendlar till jobbet går det oftare fortare än så. Vi var i en annan stad över en helg och hade hyrt en scooter. När vi kom ut ur en butik hade batteriet självdött och vi fick ringa på hjälp. Tog lite tid men till slut kom en snubbe och bytte batteriet åt oss. När han var kkar hade vi bara 20 min på oss att ta oss in till stationen (en sträcka på några kilometer) och fånga tåget hem hem. Frugan sa att "OK, du får köra så fort som du brukar när du ska till jobbet, jag lovar att inte skrika", så jag drog iväg och vi hann med nöd och näppe. När vi väl satt på tåget kommentera hon "jag trodde du skulle köra snabbare" och var tvungen att fråga "var 90 knycket inte tillräckligt för dig?" Hon såg minst sagt förvånad ut.

Läskigaste jag varit med om
Körde hoj med frugan bakpå, låg i högerfil på en tvåfilig 50 väg inne i stan, körde inte sörskilt fort kanske 60km/h eller så. Helt plötsligt är det en bil som kommer ut från en sidogata precis framför mig och av någon anledning kör han fram väl långt så att nosen är långt ut i min fil. Jag panikbromsar, får sladd på bakvagnen och hojen girar åt vänster. Vi är nära att dra omkull men jag lyckas parera sladden och räta upp ekipaget så att vi precis lyckas runda fören på biljäveln. Hade vi nog slagit oss rejält men vi klara oss precis, då var det fan nära att jag sket på mig

Härligaste känslan
Finns många bergsvägar i Taiwan där det inte behöver gå särskilt fort för att man ska njuta. Särskilt härligt när man hittar en bred fin väg med bra kurvor och jämn asfalt. Att luta ned hojen så mycket man vågar och trycka sig runt med hjälp av gasen. Känslan av eufori som infnner sig när alla element bara matchar sådär perfekt, vägen, hojen, landskapet runt omkring, balansen mellan lutning och gaspådrag.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback