30 942 besökare online
858 283 medlemmar • 45 872 404 inlägg
Användarnamn 
Lösenord
Flashback Forum > Droger > Cannabis
Svara på ämne
Ämnesverktyg
Varulv
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dramamine
Långsiktligt skulle det väl kunna bli förändring?

Samtidigt som cannabis legaliseras kommer antagligen mer information
om drogen komma ut. En viss del av folket som brukar alkohol kommer
att förändra syn på det. Det tror jag verkligen. Sen angående våldsbrotten
så tror jag visst att våldsbenägna brottslingar inte bara försvinner sådär,
men den delen av dem som har med svartförsäljnings
marknaden av cannabis att göra kommer.

Men allt eftersom Cannabis blir det vanliga rusmedlet så kommer folk nog kunna slåss lika mycket som på alkohol. Jag tror inte våldsbrott eller våldtäkter kommer lugnas ner p.g.a en legalisering av cannabis.

dramamine
Medlem
dramamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Men allt eftersom Cannabis blir det vanliga rusmedlet så kommer folk nog kunna slåss lika mycket som på alkohol. Jag tror inte våldsbrott eller våldtäkter kommer lugnas ner p.g.a en legalisering av cannabis.

Jag vet inte riktigt. Ni kanske har rätt!
Skulle vara kul att va med om förändringen, för att se hur det skulle bli.
“Really, the fundamental, ultimate mystery -- the only thing you need to know to understand the deepest metaphysical secrets - is this: that for every outside there is an inside and for every inside there is an outside, and although they are different, they go together.”
Senast redigerad av dramamine 2008-11-14 kl. 17:29.

Rullkardin
Medlem
Rullkardins avatar
det skulle bli mana mana i sverige.. hehe..

dramamine
Medlem
dramamines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rullkardin
det skulle bli mana mana i sverige.. hehe..

hahahaha, menar du: http://www.youtube.com/watch?v=KC9FtLQJoGM
“Really, the fundamental, ultimate mystery -- the only thing you need to know to understand the deepest metaphysical secrets - is this: that for every outside there is an inside and for every inside there is an outside, and although they are different, they go together.”

Truthseeka
Medlem
Truthseekas avatar
Skulle i alla fall bli ett nedtonat tempo i landet ^^

godisjuden
Medlem
godisjudens avatar
Bättre än alla huvudvärkstabletter och bakispiller!

Citat:
Jag satt precis å tittade i forumet här när jag kom över denna länken:
http://legaliseracannabis.com. På denna hemsidan hittar
du bra & värdefull information om legalisering av cannabis, samt en
handfull med intressanta videos/dokumentärer.

För att skapa diskussion om ämnet så har jag en fråga till er:

Hur tror ni att Sverige hade fungerat om legalisering av cannabis
hade gått igenom? (Hade kriminalitet minskat? Hur stor ökning av
användare hade skett? Vilka konsekvenser skulle detta medföra? Samt,
försäljning av det?) osv osv

Mår alltid bättre efter man tagit en bong /spliff /hink. Spelar ingen roll, har jag ont i magen, ont i huvudet, är bakfull, deprimerad. u name it, så mår jag alltid bättre efter jag rökt.

Varför ska det vara olagligt att känna välmående?
Blir så less på alla politiker.

Jag tror att Sverige skulle bli SÅ mycket bättre om cannabis var lagligt!
Våldsbrotten skulle minska kraftigt, folk blir ju inte aggressiva som på alkohol för alla jag vet som röker på är hur lugna, trevliga och sköna som helst! Sverige skulle tjäna pengar på turister och skatt på cannabis, skulle tillkomma massa mer jobb.

Anyway, har inte tid att skriva mer, ska dra iväg. men det är inte en farlig drog, hur som helst bättre än alkohol iaf!

Finns självklart mer fördelar, men har inte tid. Kan avsluta med en gåta, vem har 2 tummar och älskar cannabis?
svar : Jag, förstås!

Billy Danze
Medlem
Citat:
Jag satt precis å tittade i forumet här när jag kom över denna länken:
http://legaliseracannabis.com. På denna hemsidan hittar
du bra & värdefull information om legalisering av cannabis, samt en
handfull med intressanta videos/dokumentärer.

För att skapa diskussion om ämnet så har jag en fråga till er:

Hur tror ni att Sverige hade fungerat om legalisering av cannabis
hade gått igenom? (Hade kriminalitet minskat? Hur stor ökning av
användare hade skett? Vilka konsekvenser skulle detta medföra? Samt,
försäljning av det?) osv osv

Jag tror inte det skulle vara några större nackdelar.
För det första skulle våldsbrotten minska markant då antagligen jävligt många fler än jag skulle överge alkohol för gott.
Alla vet att Cannabis är den populäraste olagliga drogen bland ungdomar, skulle det vara lagligt skulle ingen behöva köpa av en kran som säljer allt möjligt, utan bara få det man vill ha.
Kriminella organisationer skulle förlora väldigt mycket pengar eftersom Cannabis säljs för ett sånt sjukt överpris och samtidigt som det är lika populärt som det är idag fattar ju vem som helst hur mycket pengar dom förlorar på det. Grejen är ju det att det verkar inte som staten verkar förstå hur harmlöst Cannabis är eller hur mycket deras narkotikapolitik indirekt betalar ut kriminella organisationers löner!

Denom
Avstängd
Denoms avatar
Frågan är om folk hade börjat odla hemma mer och mer ifall det var lagligt. Jag tror inte att det hade blivit så stor skillnad på hemmaodlingssiffrorna om man jämför det hela med alkohol. För hur många svenskar är det som (trots att det är så simpelt, billigt och lagligt) brygger sina egna alkoholhaltiga drycker jämfört med dom som köper färdigt i butik?

Lilabanan
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Svar: Nej
Man vill inte slåss på cannabis, man orkar helt enkelt inte. Det man vill göra är att sitta och ta det lungt. Visst kan man röka något riktigt uppåt röka på fest och bli lite speedad, men man vill inte slåss bara för det.

alleball
Medlem
Anledningen att inte fler gör sin egen alkohol tror jag kan vara att dels så är man inte rutinerad så kan det gå fel, den kan ju bli giftig och direkt farlig att dricka, och det är olagligt (har jag för mig, rätta mig om jag har fel!). Liksom skulle det vara lagligt att ha en planta hemma, varför inte? den kan ju inte skada dig mer än det du köper på gatan, det du köper på gatan kan ju vara farligare t.o.m, jag menar inte att det är "farligt" att köpa av en kran men har hört här om folk som råkat ut för sådant där glas-sprayat gräs, det kan ju inte gå snett någonstans om du odlar själv

juhani
Medlem
juhanis avatar
undra hur lokala coffeeshopen och torget ser ut en lördagskväll när packade krogmänniskor går dit och röker super silver haze för första gången.

inget tvivel om att dom 2 första månaderna kommer att vara kaotiska för snuten när sneade människor går bärsärkargång varje lördagskväll.

moondawn
Medlem
moondawns avatar
Det här dom droger jag har tagit:
Alkohol
Gräs
Hasch
opium
Extacy
Speed
Kola.

Dom gånger det har smällt har jag vart antingen nykter eller under påverkan av alkohol.

Så förbjud alkohol och nýkterhet.

I come in peace, brother.
Our hearts belongs to baseline

Svara på ämne
Topp Dela »