Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2018-09-07, 14:34
  #25
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan
...

Mycket ambitiöst svar må jag säga, men tyvärr kommer nog inte personen du citerade läsa det. Tråden är nämligen 16 år gammal.
2019-09-01, 05:38
  #26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Neptune- (old)
neeeh tror 100% att det inte har me kreatinet att göra... (ASSÅ DICKEN)
KREATIN e kasst jämnfört me AAS!! och utan AAS oxå ,
kan erkänna att kreatin har vissa positiva fördelar så som liiite viktökning +starkare +mer uthållig fast ändå så tycker JAG PERSONLIGEN att den suuger

1- man måste hela tiden blanda ut det o dricka det (blir så drygt)
2- många kreatin smakar äckligt. fan jag spyr nästan hela tiden ,måste typ blanda ut det me lite socker, känner smaken i allafall även då!
3-blir torr i munnen av den..!

detta e nackdelen från MITT kreatin jag kört me! så jag vet inte riktigt me andras! så KOMIHÅG ATT JAG ENBART MENADE MITT!

Blir också torr i munnen av kreatin (får för mig det). Men det kan även vara för att jag kombinerar med kaffe, och blir stressad av kaffe (stress = muntorr). Ska utvärdera nu och ha uppehåll i en månad, se om det blir bättre. Kör med Creatine Monohydrate från Star Nutrition.

Men kreatin gör mig som en hulk. Oerhört uthållig och får i princip inte någon träningsvärk. Så det är svårt att sluta med det pga, detta.
2019-09-01, 08:07
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperFocusedMan
Blir också torr i munnen av kreatin (får för mig det). Men det kan även vara för att jag kombinerar med kaffe, och blir stressad av kaffe (stress = muntorr). Ska utvärdera nu och ha uppehåll i en månad, se om det blir bättre. Kör med Creatine Monohydrate från Star Nutrition.

Men kreatin gör mig som en hulk. Oerhört uthållig och får i princip inte någon träningsvärk. Så det är svårt att sluta med det pga, detta.

Du bör dricka avsevärt mycket mer vatten när du tar kreatin än annars, tänk också på att kaffe är något vätskedrivande. Fortsätt du med kreatinet i godan ro men drick någon liter extra om dagen (överdriv inte och lägg dig på 6l+ bara).
2019-09-01, 12:48
  #28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Mycket ambitiöst svar må jag säga, men tyvärr kommer nog inte personen du citerade läsa det. Tråden är nämligen 16 år gammal.

Jo men visst.
Jo då, riktigt gammal tråd. Men tänkte att det är bra att bidra lite ändå. Komplettera och fylla på information helt enkelt.
2019-09-01, 12:56
  #29
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fisk123
Du bör dricka avsevärt mycket mer vatten när du tar kreatin än annars, tänk också på att kaffe är något vätskedrivande. Fortsätt du med kreatinet i godan ro men drick någon liter extra om dagen (överdriv inte och lägg dig på 6l+ bara).

Nej, man behöver inte avsevärt öka sitt vätskeintag. Drick efter törst och se till att urinet är färgat som en citron. Klart.

Koffein må vara lätt vätskedrivande, men du intar ju alltid kaffe med någon typ av vätska. Det är fortfarande tal om en nettovinst där, eller om kaffet ser ut som tjära: en nollsumma.
2019-09-01, 13:00
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Nej, man behöver inte avsevärt öka sitt vätskeintag. Drick efter törst och se till att urinet är färgat som en citron. Klart.

Koffein må vara lätt vätskedrivande, men du intar ju alltid kaffe med någon typ av vätska. Det är fortfarande tal om en nettovinst där, eller om kaffet ser ut som tjära: en nollsumma.

Svarade honom utifrån att jag själv upplevt muntorrhet när jag dricker de mängder vatten du beskriver (vanligt men gulfärgat urin). Jag slipper muntorrheten om jag håller urinet nästintill helt klart, men kanske beror det på andra faktorer än vätskeintag, eller så reagerar man olika allt gott!
2019-09-01, 14:54
  #31
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loafee
Nej, man behöver inte avsevärt öka sitt vätskeintag. Drick efter törst och se till att urinet är färgat som en citron. Klart.

Koffein må vara lätt vätskedrivande, men du intar ju alltid kaffe med någon typ av vätska. Det är fortfarande tal om en nettovinst där, eller om kaffet ser ut som tjära: en nollsumma.

Såvida det inte är norrlandskaffe!
2019-09-01, 16:06
  #32
Medlem
Loafees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fenjal888
Såvida det inte är norrlandskaffe!

De öde stäpperna där folk slickar grankåda och kan enbart konsumera kaffe med sked och blåslampa, klockan 21:00 på en måndagskväll.
2019-09-02, 18:34
  #33
Medlem
tj.s avatar
Sätter ett hänglås på denna. Vill ni fortsätta diskutera kreatin gör ni det här: (FB) Stora Tråden om Kreatin - Med Guide/FAQ
/Mod
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback