Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2002-02-12, 12:49
  #1
Medlem
Jag vet att Kreatin inte räknas som doping men jag undrar vad det har för biverkningar. Jag har inte vågat prova en kur än men jag är ganska sugen.
Mina träningskompisar har provat och säger att det ger resultat. En av dem sa att han inte får stånd lika bra efter kuren. Kan det vara kreatinet ???
2002-02-12, 15:10
  #2
Medlem
Kreatin?

neeeh tror 100% att det inte har me kreatinet att göra... (ASSÅ DICKEN)
KREATIN e kasst jämnfört me AAS!! och utan AAS oxå ,
kan erkänna att kreatin har vissa positiva fördelar så som liiite viktökning +starkare +mer uthållig fast ändå så tycker JAG PERSONLIGEN att den suuger

1- man måste hela tiden blanda ut det o dricka det (blir så drygt)
2- många kreatin smakar äckligt. fan jag spyr nästan hela tiden ,måste typ blanda ut det me lite socker, känner smaken i allafall även då!
3-blir torr i munnen av den..!

detta e nackdelen från MITT kreatin jag kört me! så jag vet inte riktigt me andras! så KOMIHÅG ATT JAG ENBART MENADE MITT!
2002-02-12, 16:32
  #3
Kreatin?

skit i neptune han har liten kuk och är tjock + vet inget om träning

kreatin är bra som fan ett par kilo ökar man på det men det e vatten styrka och uthålighet ökar makant med!att han säger att det smakar skit är för att han e så jävla efter bliven och köper de billiga märkena !
(han trodde ju fan normal pris på susta va 100kr sorry fetso 40-45kr är det din 0a)
du lär ju va så utstött att du får köpa för dubbla priset eller av sustanon_scandinavia nolla ahahhah

kreatin höjer potensen med så det har defenetiv inte med kreatinet att göra att han haft problem med lille göran
2002-02-12, 18:05
  #4
Medlem
Kreatin?

Sluta löjla er nu...

Dingo: Vad menar du med kreatinkur? Kreatin tar man året runt som ett kosttillskott inte som en 10v kur.
Du lägger på dig vatten som speedar upp nervsystemet i kroppen på dig som gör att du blir starkare. (Så är det med steroider oxå). Plus att du fyller upp din ATP energi. (Den energi som utnyttjas först som bränsle och är bäst.) Enda nackdelen är bara att depon bara håller för si sä där 8 sekunders maxande.

Det bygger inte muskler men är anti-katabolt plus att när du blir starkare så växer musklerna mer. Men är du ren i kroppen för övrigt så tycker jag inte du skall köra tunga 1-2 reppare för att öva upp styrkan i musklerna. Detta övar nämnligen bara upp nervbanorna i kroppen som gör att du vänjer nerverna hur de skall fungera vid maxlyft. Träna mer på volym istället för styrka.
Ex 4-8reppare. Håll imot skivstången på nervägen typ 3sekunder för sänkningen och explodera upp snabbt (bänkpress). Detta kommer ge en ren kille mkt mer än maxlyft.


//Mike
2002-02-12, 19:06
  #5
Medlem
Kreatin?

Kreatin funkar olika bra på olika personer. Men det är absolut ett av dom bättre "tillskotten"
Man ska ej gå på det året runt däremot.. dels för att kroppen då slutar tillverka eget och därför att det även slutar ge lika mycket resultat efter ett tag. Så cykla på det.
Har själv absolut inget problem med kreatin, brukar själv ta en skopa direkt i munnen och svälja ner med lite vatten, smakar nästan ingenting.
2002-02-12, 19:23
  #6
Medlem
Kreatin?

Kreatin är absolut ett av de bättre tränings-tillskotten. Köp Ast:s Kreatin och få kvalitet. Cykla på det 4-6v, ha uppehållet i 3v osv. så märker du resultat, främst på så vis att du blir starkare och ser större ut.
Enda nackdelen med det är väl att vissa kan känna av magproblem, men vad fan gör det; bara och köra på!
2002-02-12, 21:31
  #7
Medlem
Kreatin?

Hmm får återkomma med om man skall cykla eller inte? Måste forska lite..

//Mike
2002-02-12, 22:56
  #8
Medlem
Kreatin?

Det är alltid bäst att köra typ två månader max och sedan ett uppehåll på c:a 3 veckor och upptill en månad.
2002-02-12, 23:42
  #9
Medlem
Kreatin?

har någon ett tips på
var man kan köpa bra kretain i
sthlms området?
2002-02-13, 03:21
  #10
Medlem
Kreatin?

kreatin är kreatin, skitsamma vilket märke.. men köper du typ skip, eller eiselt eller nåt lär du inte gå fel..
2002-02-13, 07:10
  #11
Medlem
Kreatin?

finns mycket skit kreatin..erm. köp AST micronized creatine..det funkar bäst.
2002-02-13, 14:31
  #12
Kreatin?

Det finns som sagt väääldigt mycket sketen kreatin....i renhet osv....det sämsta kan je ganska rejäl magont....
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback