2008-11-13, 20:16
Medlem
Adversariuss avatar
Har fått ett ganska simpelt, men irriterande, problem på halsen... Både LimeWire och FrostWire vägrar ansluta sig till internet. Detta hände för någon månad sen, helt plötsligt. Statusen stannar på "Starting Connection". Väljer jag Disconnect i menyn, och sedan connect igen, så händer ingenting. Måste jag fippla med några brandväggsinställningar, och isåfall hur? Tack på förhud.
Citera
2008-11-13, 22:11
Medlem
blackboxens avatar
är det svårt att höger klicka på brandvägs ikonen och avaktivera?
kan nog vara så att Limewire dampar.
Citera
2008-11-16, 00:01
Medlem
Adversariuss avatar
Vad åsyftar du med brandväggsikonen? Jag högerklickade på den lilla symbolen med en jordglob halvt täckt av en vägg, men där kunde man bara välja vilka statussymboler som skulle visas. Hur stänger man av brandväggen?
Citera
2008-11-16, 00:17
Medlem
Andreasvbs avatar
Skriv i cmd.

net stop "Security Center"
Om inte brandväggen påverkas, testa följande:
net stop "Windows Firewall/Internet Connection Sharing (ICS)"

Vill du starta skriver du start istället för stop.
Citera
2008-11-16, 00:35
Medlem
Adversariuss avatar
Funkade att konfigurera brandväggen i Kontrollpanelen också, märkte jag... Man får skämmas. Inte den svåraste slutsatsen, kan tyckas.
Citera
2008-11-16, 00:50
Medlem
Korgs avatar
Fungerade det när du stängde av brandväggen?
Citera
2008-11-16, 18:33
Medlem
Adversariuss avatar
Nej, märkligt nog gjorde det inte det. Den var avstängd från början, märkte jag(Windows-brandväggen). LimeWire var med i listan på undantag, och det är den även nu, men fortfarande går det inte. Vad gör jag för fel? Finns det någon annanstans man kan konfigurera vilka program som tillåts använda internet?
Citera
2008-11-16, 18:43
Medlem
Andreasvbs avatar
Ibland buggar den. Har märkt att ibland fungerar det om den är avstäng och ibland bara när den är på.

För att slippa det är det bara att inaktivera tjänsten, då är den HELT avstängd.

Om du har någon annan brandvägg, t.ex. Avast, avinstallera och skaffa ESET Smart Security.

En kompis hade Avast och när han t.ex. lade upp ett spel på WC3 syntes den inte under LAN (Hamachi).

Enda som hjälpte var att avinstallera Avast. Gick inte ens när man ställde in portar/program i skräpet.

Däremot fungerar det bra med ESS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in