2008-11-12, 20:10
Medlem
*Nån som vet hur mkt deras säljare får i provision för varje telefon med abb. dom lyckas sälja till konsument?

*Allmän fråga: hur debitaras normalt taxan för surfande på luren?
Jag går in och kollar min facebook på mobilen i 1 minut. Kostar mkt pengar?
Eller enbart när man tankar hem grejer till mobilen?
Citera
2008-11-12, 20:22
Medlem
carbsons avatar
fråga 1 vet jag inte.

men svaret på fråga 2 är att ; gå in på tre.se o logga in o kolla dit abonnemang. där står det vilken surfkostnad du har.

det brukar oftast vara att de drar pengar för mängden data. inte minuter.
Citera
2008-11-12, 22:45
Medlem
Kaustis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford

Vad har du för abonnemang? Det som kostar är, som carbson säger, mängden data du hämtar. Vilken webbläsare använder du?
Citera
2008-11-13, 11:51
Medlem
matte03s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Vad har du för abonnemang? Det som kostar är, som carbson säger, mängden data du hämtar. Vilken webbläsare använder du?
Har för mig att det kostar ca 10 kr per MB
Citera
2008-11-13, 12:17
Medlem
Tre har också ett väldigt fördelaktigt datapaket. Fri surf för tre kronor per dag. Om du har abonnemang. Jag använder det och surfar fritt på youtube och facebook t.ex. Rekommenderas om du kommer att surfa på mobilen, även lite.
Citera
2008-11-13, 13:07
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
*Nån som vet hur mkt deras säljare får i provision för varje telefon med abb. dom lyckas sälja till konsument?

*Allmän fråga: hur debitaras normalt taxan för surfande på luren?

Eventsäljare får 300 kronor per abg dom säljer, exkl. eventuella bonusar. Sen är det ibland s.k skottpengar på utgående modeller som man får mer för om man säljer.
Citera
2008-11-14, 05:36
Medlem
Mrdos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtail
Eventsäljare får 300 kronor per abg dom säljer, exkl. eventuella bonusar. Sen är det ibland s.k skottpengar på utgående modeller som man får mer för om man säljer.

Var fick du den siffran ifrån? Tre har väl mest outsourcesad försäljning och så är det olika för vilka bolag Tre anlitat.
Citera
2008-11-14, 10:35
Medlem
Vad är provision vid mobilt bredband då? För säljaren jag köpte mobilabonnemang av tjatade rejält om att mobilt bredband minsann skulle vara hur bra som helst för mig, även fast jag bara har stationär och wlan hemma...
Citera
2008-11-16, 23:48
Medlem
nhults avatar
300 kr per abonemang
300 kr för bredband

dyrare abonemang t.ex Flatrate 400kr

sen 50 kr per tillägtjänst som t.ex fri surf, msn, mobil tv osv
Citera
2008-11-17, 10:08
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrdo
Var fick du den siffran ifrån? Tre har väl mest outsourcesad försäljning och så är det olika för vilka bolag Tre anlitat.

För direktanställda av Tre som endast jobbar mot provision (läs: eventsäljare) är provisionen den jag skrev i tidigare inlägg. Samma peng för bredband.

Vad som gäller för återförsäljare har jag ingen aning om.
Citera
2008-11-17, 11:04
Medlem
SweStars avatar
Nu va det ett tag sedan jag arbetade på 3 men jag tror inte innesäljarna får 300:-/ab då dom har en fast lön på ca 18.000:-/mån
Ett tag va det guldtider att arbeta på 3. Har för mig att vi fick typ 280:- per abn/förlängning när det va som bäst +grundlön.
Idag ligger det nog runt en hundring kan jag tänka mig.

Arbetar man på Savedesk (dit folk kommer när dom vill säga upp) så fölänger man kanske 5-7 ab per dag. Kan bli ganska bra provis om man är duktig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in