Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-11, 18:15
  #1
Medlem
trissels avatar
Vet att frågan har kommit upp förut men kunde inte hitta tråden nu. Men jag undrar. Vad händer om ett paket med olagliga substanser fastnat i tullen?
Citera
2008-11-11, 18:20
  #2
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Vet att frågan har kommit upp förut men kunde inte hitta tråden nu. Men jag undrar. Vad händer om ett paket med olagliga substanser fastnat i tullen?
Du menar tex. om du beställer "olagliga substanser" med paket? Om det är så du menar så kommer tullen ta ditt paket, och be dej hämta det.. När du sedan åker för att hämta det så kommer dom "haffa" dej när du frågar efter paketet.
Hänt en av mina vänner, och så gick det till
Citera
2008-11-11, 18:20
  #3
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Du menar tex. om du beställer "olagliga substanser" med paket? Om det är så du menar så kommer tullen ta ditt paket, och be dej hämta det.. När du sedan åker för att hämta det så kommer dom "haffa" dej när du frågar efter paketet.
Hänt en av mina vänner, och så gick det till

Men om jag struntar i att hämta ut de då?
Citera
2008-11-11, 18:28
  #4
Medlem
jugbandbluess avatar
Kan man inte skriva att de är till någon annan, som bor hemma hos mig? c/o

Och vad kan polisen/tullen göra om man blånekar?
Citera
2008-11-11, 18:45
  #5
Medlem
Gondars avatar
Mjaa

Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Men om jag struntar i att hämta ut de då?
Om du struntar i att hämta ut det kommer det inte finnas så mycket dom kan göra. Jag antar att dom är nöjda med att dom tagit det isf.. Men det är bara att neka och säga att det inte är ditt så kan dom inte göra ngt..
Citera
2008-11-13, 18:03
  #6
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Om du struntar i att hämta ut det kommer det inte finnas så mycket dom kan göra. Jag antar att dom är nöjda med att dom tagit det isf.. Men det är bara att neka och säga att det inte är ditt så kan dom inte göra ngt..

Men på vilket sätt kommer dem att kontakta mig? Brev? Är det bara att riva det eller måste jag i så fall göra ngt annat?
Citera
2008-11-14, 12:09
  #7
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Men på vilket sätt kommer dem att kontakta mig? Brev? Är det bara att riva det eller måste jag i så fall göra ngt annat?
Min polare blev kontaktad via telefon, och han fick inte veta att de hade öppnat paketet, vilket de hade.. Han sa att det inte var hans och att han inte visste vad de babblade om... det gick bra för han, eftersom de inte kunde bevisa något annat...
Citera
2008-11-16, 13:23
  #8
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Min polare blev kontaktad via telefon, och han fick inte veta att de hade öppnat paketet, vilket de hade.. Han sa att det inte var hans och att han inte visste vad de babblade om... det gick bra för han, eftersom de inte kunde bevisa något annat...

Men undersökte dem inte saken närmare alls? Vad hade han beställt och från vilket land?
Citera
2008-11-16, 18:38
  #9
Medlem
Gondars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trissel
Men undersökte dem inte saken närmare alls? Vad hade han beställt och från vilket land?
Han hade beställt grönt från Kroatien.. Men det gäller nog också att ha otur, eftersom jag vet en som beställt från nirvana-shop ( snow-white, female frön.).. Men det gick bra från Nirvana-shop, eftersom man fick de 5 fröna i en plånbok
Citera
2008-11-17, 10:11
  #10
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Han hade beställt grönt från Kroatien.. Men det gäller nog också att ha otur, eftersom jag vet en som beställt från nirvana-shop ( snow-white, female frön.).. Men det gick bra från Nirvana-shop, eftersom man fick de 5 fröna i en plånbok

Men hur stor är egentligen risken att dem tar ett vanligt vitt, platt kuvert?
Citera
2008-11-25, 18:43
  #11
Medlem
Gondars avatar
hmm

Inte stor alls, tror det går bra för ett vitt, platt kuvert
Citera
2008-12-04, 19:00
  #12
Medlem
trissels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Inte stor alls, tror det går bra för ett vitt, platt kuvert

De gick bra!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback