Citat:
Ursprungligen postat av Stockis
Nej det vet jag att man inte gör, men inte fan beter man sig som en liten fjortis och försöker ta livet av sig så fort man mår dåligt. Det är omoget och fegt och ja, jag tycker folk som gnäller om att dom mår dåligt, inte gör något åt det är omogna och idiotiska.
Det är egentligen fel att komma med frågor om någon annan har mått dåligt då säkerligen alla har gjort det någon gång i livet, i mer eller mindre form av utsträckning, men inte behöver det ha handlat om depressioner, självmord eller diagnostiserade former av problematik. Sen att dagens ungdomar tenderar att rida vidare på emo-vågen såväl ser en utväg i självmord är enbart hemskt och tragiskt, och det säger jag av egen erfarenhet. Att ha dessa tankar om självmord och självdestruktivitet konstant malande i skallen är otroligt jobbigt och påfrestande, men som med det mesta med negativ form för kroppen finns det utvägar.
Tråkigt nog inser och vill inte ungdomar och de som mår dåligt att förstå vad det är som skapar det onda och motarbeta det. I stället sitter de hemma på sina rum, skär sig med rakblad, svälter sig eller någonting annat, och man tar inte tag i problematiken på goda grunder tidigt heller. Man låter problemen kvarstå och växa sig i kapp med livets utveckling för att sen bli ett med personen i fråga.
Däremot säger jag i form av egen erfarenhet att det alltid finns utvägar att tillgå, vare sig om det rör sig om att låsa in sig på psyket eller rehabilitera sig ifrån sin ondska som maler. Men att börja planera sitt liv utifrån självmord och tillvägagångssätt är enbart drastiskt, fegt och leder i slutändan ingenstans.