• 1
  • 2
2008-11-11, 18:10
Bannlyst
Hej, någon som har nåt förslag på vad man kan göra? Nyss för bara nån timme sen försökte jag kväva mig till döds men mamma är hemma vilket hindrade mig från att fortsätta, jag känner mig totalt död inombords, hatar allting i stort sett, måste ta medicin för att dämpa ångesten.

Någon som har nåt förslag som inte heter hoppa framför tåget? Kan säga på en gång att anledningen till att jag inte gjort det ännu, det vågar jag helt enkelt inte, mestadels med tanke på att jag inte vet vad som händer efter döden.
Citera
2008-11-11, 18:18
Medlem
kultingens avatar
Om du orkar kan du kontakta psykakuten:
http://www.vardguiden.se/templates/S...th.aspx?c=2572
(du trycker då på "P", sedan psykiatrisk akutvård för vuxna (?), finns massor av ställen att höra av sig till)

Att du äter medicin tolkar jag som om du i alla fall får stöd av någon läkare eller liknande, tala med denne också och berätta hur du mår.
Senast redigerad av kultingen 2008-11-11 kl. 18:20.
Citera
2008-11-11, 18:38
Medlem
relativs avatar
Låter som att du har ångest. Ångest är ett övergående tillstånd och det måste du komma ihåg. Andas lugnt, mycket att ordnas via korrekt andning.

Gå till din mamma och prata om du kan, föräldrar är mer förstående än man tror.

PM:a mig om du behöver någon att prata med. I det långa loppet måste du dock söka riktig hjälp, så här kan du ju inte ha det.
Citera
2008-11-11, 21:36
Medlem
VampireLestats avatar
Låter inte kul det där, när jag är nere eller tycker att allt känns mörkt brukar jag trösta mig med att det alltid finns droger som lättar upp tillvaron. Men, Man måste lära sig att stänga ute allt annat och bara fokusera på små saker som gör att man mår bra för stunden, dvs lyssna på musik/se film/ta droger osv, allt som man kan snöa in sig i och glömma allt annat för en stund. Sen borde du ändra ditt tankemönster, vet att allt är jävligt och meningslöst men man får helt enkelt hitta grejer som gör en glad och skänker njutning.
Citera
2008-11-12, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gondar
Jag antar att du får en varning nu av mod, och att dom tar bort ditt inlägg hoppas jag också på..

Snarare ditt inlägg som ska åt helvete din jävla incesutösa bonnläpp, kan ingen spärra pedofiljäveln och kasta ut honom!?!?

Tackar er andra seriösa för svar, har inte orkat uppdatera sen igår, mamma har nu hotat med övervakare om jag fortsätter göra mig illa vilket jag gjort ett tag nu så det där med psyk kan man säga hänger i luften väldigt mycket. Går även till psykolog men det hjälper inte ett jävla skit.
Senast redigerad av haringet 2008-11-12 kl. 19:15.
Citera
2008-11-12, 19:41
Medlem
Rakiis avatar
Kanske lika bra att du uppsöker ordentlig vård och inte sitter på ett forum och försöker framställa dig själv som en idiot utifrån vad du skriver. Att lägga in sig ger nog dig en utökad möjlighet till att förstå varför du mår dåligt och varför du ens överväger att inte ta ditt eget liv. Bollen ligger på din planhalva, såväl ditt eget ansvar för hur du vill att denna situationen skall utveckla sig...
Citera
2008-11-12, 19:47
Medlem
flowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haringet
Snarare ditt inlägg som ska åt helvete din jävla incesutösa bonnläpp, kan ingen spärra pedofiljäveln och kasta ut honom!?!?

Tackar er andra seriösa för svar, har inte orkat uppdatera sen igår, mamma har nu hotat med övervakare om jag fortsätter göra mig illa vilket jag gjort ett tag nu så det där med psyk kan man säga hänger i luften väldigt mycket. Går även till psykolog men det hjälper inte ett jävla skit.

Varken medicin eller psykolog kommer hjälpa dig att må bra - det är du själv som måste driva den utveckling. Medicin/Psykolog kan stötta och motivera, men du får dra ditt liv själv vet du...

Kämpa på, börja smått.
Citera
2008-11-12, 21:04
Medlem
Perriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haringet
Hej, någon som har nåt förslag på vad man kan göra? Nyss för bara nån timme sen försökte jag kväva mig till döds men mamma är hemma vilket hindrade mig från att fortsätta, jag känner mig totalt död inombords, hatar allting i stort sett, måste ta medicin för att dämpa ångesten.

Någon som har nåt förslag som inte heter hoppa framför tåget? Kan säga på en gång att anledningen till att jag inte gjort det ännu, det vågar jag helt enkelt inte, mestadels med tanke på att jag inte vet vad som händer efter döden.
Jag utgår ifrån att orden är sanna:

Det absolut viktigaste när jag mår dåligt är att prata om mitt problem med någon. Det är krystigt klyschigt, men det är ganska naturligt. Det kan räcka med att bli sedd. Vi ser dig. Genom sladdar och manicker men med samma känslor som i det verkliga livet. Du verkar ju också inse detta, eftersom du skapat denna tråd. Kanske har du försökt tala med din mamma, kan du inte försöka igen? Hon förstår säkert mycket mer än vad du tror.

Kanske behöver du identifiera de utlösande faktorerna till din smärta. Klä av dom. Leta upp dom och slit upp geggan ur dig själv och lägg dom nakna i skrivbordslampans sken. Se hur ynkliga de ser ut när de ligger där och sprattlar. Bli arg. Du finns där bakom det svarta. Det riktiga du.

Finns det ingen annan utväg så finns alltid psykakuten. Ingen är värd att må så som du beskriver.

/perris
Citera
2008-11-12, 21:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockis
Nej det vet jag att man inte gör, men inte fan beter man sig som en liten fjortis och försöker ta livet av sig så fort man mår dåligt. Det är omoget och fegt och ja, jag tycker folk som gnäller om att dom mår dåligt, inte gör något åt det är omogna och idiotiska.

Det är egentligen fel att komma med frågor om någon annan har mått dåligt då säkerligen alla har gjort det någon gång i livet, i mer eller mindre form av utsträckning, men inte behöver det ha handlat om depressioner, självmord eller diagnostiserade former av problematik. Sen att dagens ungdomar tenderar att rida vidare på emo-vågen såväl ser en utväg i självmord är enbart hemskt och tragiskt, och det säger jag av egen erfarenhet. Att ha dessa tankar om självmord och självdestruktivitet konstant malande i skallen är otroligt jobbigt och påfrestande, men som med det mesta med negativ form för kroppen finns det utvägar.

Tråkigt nog inser och vill inte ungdomar och de som mår dåligt att förstå vad det är som skapar det onda och motarbeta det. I stället sitter de hemma på sina rum, skär sig med rakblad, svälter sig eller någonting annat, och man tar inte tag i problematiken på goda grunder tidigt heller. Man låter problemen kvarstå och växa sig i kapp med livets utveckling för att sen bli ett med personen i fråga.

Däremot säger jag i form av egen erfarenhet att det alltid finns utvägar att tillgå, vare sig om det rör sig om att låsa in sig på psyket eller rehabilitera sig ifrån sin ondska som maler. Men att börja planera sitt liv utifrån självmord och tillvägagångssätt är enbart drastiskt, fegt och leder i slutändan ingenstans.
Citera
2008-11-13, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Folk som kallar sig fashioncore eller attentionwhores...

Emos?

Men det är nog som Rakii säger också.
Går ju en trend att vara lite "depremerad" eller lida av "deprisjon"/"depremizon" (lol) och kamma till en svart snedlugg.
Allt ifrån emos som skär sig med nålar till Kvarforth som styckar sig själv på scenen.

Inga av dessa vågar gå till handling med det.
Skall det göras så skall det göras the Yukio Mishima-way hursomhelst.
Senast redigerad av StateCollapse 2008-11-13 kl. 00:15.
Citera
2008-11-13, 00:23
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StateCollapse
Emos?

Om jag skall vara petig (med risk för att gå en smula OT) så är ju egentligen inte emo eller fashioncore samma sak i grunden, vad jag förstått det som. Emo är ju en förkortning för emotional, som i sin tur bottnar i emotional hardcore, musikgenren med andra ord som inte alls är likt den fashioncoremusik som Tokio Hotel, PANIC! At the Disco eller Fall Out Boy spelar.

Sen bör man ha i åtanke att alla som känner sig deprimerade eller skriver ut om det på forum eller anslagstavlor på jobbet INTE är några emos och bör helst inte förknippas med dessa individer alls. Vilsna ungdomar har det ju alltid funnits, långt före den traditionella emotionella hardcoren salufördes under åttiotalet.
Citera
2008-11-13, 01:47
Medlem
Psyko Dads avatar
OT & Trams raderat & tillsägelser kommer att hagla vid nästa OT.

// MOD //
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in