Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-06-23, 12:57
  #829
Medlem
Mumsemumss avatar
Jontelitokd - Jag undrade samma sak så jag tog helt enkelt och ringde till Microsoft Sverige. Dom sa att det inte var några problem och att mitt användarnamn kunde jag använda i all framtid. Nu litar jag inte på trötta supportmänniskor så jag undrar fortfarande...
Citera
2013-06-23, 14:39
  #830
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsemums
Jontelitokd - Jag undrade samma sak så jag tog helt enkelt och ringde till Microsoft Sverige. Dom sa att det inte var några problem och att mitt användarnamn kunde jag använda i all framtid. Nu litar jag inte på trötta supportmänniskor så jag undrar fortfarande...


Jag har nu lirat sedan det sista inlägget skrevs.. 2012-09-18, alltså lirat på mitt gamla konto och det har inte varit något problem alls..sen vet jag inte om min box är flaggad eller ej då jag inte provat att köra nätverk på den, men kontot fungerar i alla fall!
Citera
2013-06-23, 20:57
  #831
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jontelitokd
Jag har nu lirat sedan det sista inlägget skrevs.. 2012-09-18, alltså lirat på mitt gamla konto och det har inte varit något problem alls..sen vet jag inte om min box är flaggad eller ej då jag inte provat att köra nätverk på den, men kontot fungerar i alla fall!
Helt rätt, din konsol blir inte flaggad p.g.a. att du har Xbox LIVE-profiler som du har spelat piratkopierade spel på. Skulle någon bli bannad för att de har modifierat sin konsol så kommer de att kunna logga in på sin Xbox LIVE-profil via hemsidan samt ladda ner den till en annan konsol utan problem. Jag har själv alltid haft en orörd konsol men jag har flera av mina vänners profiler på konsolen och jag har varit uppkopplad fram och tillbaka sedan 2007, dagligen.

Som svar på en fråga som ställdes tidigare i tråden: Har du modifierat din gamerscore så kommer inte din konsol bli bannad, inte heller ditt konto. Vad som händer är att du blir av med gamerscoren som består av dina samlade achievements, även de du har låst upp på rätt sätt. Även din gamer zone på ditt gamercard ändras från antingen Family, Pro, Recreation eller Underground till Cheater, men det är endast synligt för dig.

Högst troligt är att din profil inte ens blir flaggad så länge du inte låser upp överdrivet mycket achievements under en kort tid, som ett exempel; 7 000-8 000 G eller mer under en dag. En profilåterställning beror oftast på att någon har blivit rapporterad av andra användare som t.ex. har noterat den kraftiga ökningen eller ser felaktigheter i upplåsningen.

Att profilen förs över till en dator där man låser upp achievementsen blir mycket mer uppmärksammat än t.ex. en situation där någon använder sig av en annan profils data för att låsa upp en eller flera achievements i ett specifikt spel - även kallat SPG eller Second Profile Glitch. Skälet till att SPG är diskretare är för att du får ren data från den andra profilen och inte bara achievementen samt att achievementen låses upp "on-screen".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback