• 1
  • 2
2008-11-09, 18:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag var väl inte riktigt lika bra på att skriva låttexter på den tiden, men låten är ändå väldigt röjig och har snygga riff och snyggt solo!

Sadistic Meltdown - Riot:
http://uk.youtube.com/watch?v=Rwx33kg4sPY
Citera
2008-11-09, 18:40
Medlem
Inte så tokigt!
Metal överlag passar jävla bra tillsammans med en sextonårings blandade aggressioner på lite allt möjligt
Citera
2008-11-09, 19:06
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rargh
Inte så tokigt!
Metal överlag passar jävla bra tillsammans med en sextonårings blandade aggressioner på lite allt möjligt
Tack!

Metal passar alltid, även vuxna behöver ju få ut sina aggressioner ibland!
Citera
2008-11-09, 19:13
Bannlyst
Rätt roliga grejer, påminner lite om Nocturnal Breed i vissa stunder.
Citera
2008-11-09, 19:51
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettson3816
Rätt roliga grejer, påminner lite om Nocturnal Breed i vissa stunder.
Nocturnal Breed tror jag inte att jag hört... Vilken av deras låtar är bäst?? Och har nån en YouTube-länk till den/dessa låt(ar)??
Citera
2008-11-09, 21:44
Medlem
challiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag var väl inte riktigt lika bra på att skriva låttexter på den tiden, men låten är ändå väldigt röjig och har snygga riff och snyggt solo!

Sadistic Meltdown - Riot:
http://uk.youtube.com/watch?v=Rwx33kg4sPY

Väldigt likt Kreator. Det var en rätt bra låt. Även om jag är ett större fan av Bay Area-scenen än den europeiska/tyska så gillade jag den.

Texten däremot.. "We are drunk and we're having fun"
Citera
2008-11-09, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Tack!

Metal passar alltid, även vuxna behöver ju få ut sina aggressioner ibland!
Självklart, men vuxna har svårt att vara oresonligt förbannade på det mesta såsom tonåringar kan... Vissa fixar det galant, vissa gör bra försök, vissa är arga med lite mer tanke bakom etc men gammal hederlig tonårsagression är få över 25 förunnat... Tre arga tonåringar i en källare i brasilien, för mycket öl och djävulen. Det är grejer det!
Citera
2008-11-10, 00:55
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av challis
Väldigt likt Kreator. Det var en rätt bra låt. Även om jag är ett större fan av Bay Area-scenen än den europeiska/tyska så gillade jag den.

Texten däremot.. "We are drunk and we're having fun"
Tja, låttexterna jag skrev på den tiden var till stor del inspirerade av den tyska thrashscenen... Sodom, Kreator, Tankard, Destruction, etc var inspiration... Plus sånt som Slayer och Venom...

Säga vad man vill om texterna jag skrev då jag var 16 men jag fick dem iaf att rimma perfekt och ändå tycker jag att de höll samma klass som mina förebilder...

"Green und red monsters, torments your mind
Ze power off death, will deströys mankind!"
-ur låten "Endless Pain" av Kreator
Citera
2008-11-10, 01:01
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rargh
Självklart, men vuxna har svårt att vara oresonligt förbannade på det mesta såsom tonåringar kan... Vissa fixar det galant, vissa gör bra försök, vissa är arga med lite mer tanke bakom etc men gammal hederlig tonårsagression är få över 25 förunnat... Tre arga tonåringar i en källare i brasilien, för mycket öl och djävulen. Det är grejer det!
Fast sen finns det ju de som stannar på tonåringarnas mentala nivå hela livet också, Cronos i Venom håller ju på likadant ännu... Venoms förra platta hette "Metal Black" och deras senaste heter kort och gott "Hell"... =D

Kul i alla fall att man tog vara på tonårens mörka krafter och inte gjorde nån sorts politisk hardcore eller liknande "moget" fjanteri som de flesta ungdomar runt mig sysslade med... Sen så vill jag tycka att jag har en del aggressioner att ge världen än idag, är ju faktiskt fortfarande en långhårig slyngel med auktoritetsproblem, om än mer lite äldre och skäggigare... Fast texterna jag skriver nu blir ju förstås inte lika banala, men jag tror faktiskt att jag gärna hade velat kunna skriva de texter jag skriver idag då jag var 16...
Citera
2008-11-10, 02:15
Medlem
adampoos avatar
Riffet i versen låter som det skulle spelats in runt 87 av mike från destruction

gött att höra
Citera
2008-11-10, 02:23
Medlem
Neroxxs avatar
Låter riktigt trevligt, ni/du har inget nuvarande projekt på gång?
Eller några mer låtar med Sadistic Meltdown?
Citera
2008-11-10, 03:26
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adampoo
Riffet i versen låter som det skulle spelats in runt 87 av mike från destruction

gött att höra
Tack! Det tar jag som en komplimang (även om det var Jakob Still och inte jag som kom på just det riffet så är det ju en ära att ha en gitarrist som låter som Mike)!
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Låter riktigt trevligt, ni/du har inget nuvarande projekt på gång?
Eller några mer låtar med Sadistic Meltdown?
Ja, och ja! Vi håller på med ett par låtar just nu, fast inte alls metal utan musik som mest går ut på sång + text och lite programmerade instrument som kompar... Men jag har fler låtar med Sadistic Meltdown, sen gjorde vi ju också black metal-låtar under namnet Nekromaster och låtar i en massa olika stilar under namnet Multiversum... Låtarna vi håller på med just nu görs under namnet Nemesis Nej...

www.youtube.com/nemeskald finns ca 10 låtar/videor i olika musikstilar, inga fler med Sadistic Meltdown men jag kan ta och slänga upp en till låt eller två imorgon... =)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in