2008-11-09, 14:36
Medlem
Frej10s avatar
Hej !

Jag har problem med mitt FL studio 8-program. När jag spelar upp många ljud samtidigt så hör man ett irriterande knäppande ljud.

På FLS-supportsida stod det att man skulle installera en ny ASIO-drivrutin, vilket jag har gjort, men jag vet inte vad man ska göra efter det...

Jag skulle vara tacksam för lite hjälp!
Citera
2008-11-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frej10
Hej !

Jag har problem med mitt FL studio 8-program. När jag spelar upp många ljud samtidigt så hör man ett irriterande knäppande ljud.

På FLS-supportsida stod det att man skulle installera en ny ASIO-drivrutin, vilket jag har gjort, men jag vet inte vad man ska göra efter det...

Inte för att låta dum eller något sådant, kan det vara en metronome eller dylikt? jag hade själv problem med metronomes förr
Citera
2008-11-09, 15:03
Medlem
Mr.Klisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frej10
Hej !

Jag har haft samma problem förut. Det är helt enkelt så att ditt ljudkort eller din dator är för gammal/dålig. Ett standard ljudkort som inte är till för avancerad musikproduktion klarar inte av att behandla flera komplexa ljud samtidigt. Det kan också vara så att du har för lite RAM-minne för din musikproduktion. Jag köpte en ny dator som var mycket bättre än min gamla eftersom att den var virussmittad och gammal och nu knastrar det inte alls lika ofta längre. Från början hade jag tänkt att köpa nytt ljudkort men jag undrar om jag ens behöver det nu. Det skulle isåfall helt enkelt vara för att få bättre ljud.
Citera
2008-11-09, 15:16
Medlem
Frej10s avatar
Grejen är att min dator är ganska ny köpte den i Augusti, det är en bärbar med 3 GB RAM-minne.

Då är det antagligen ljudkortet som är för dåligt, segt...
Citera
2008-11-09, 17:03
Medlem
hyperon4s avatar
Det kan hända att du måste öka buffertlängden. Gör så här: Klicka > Options > Audio settings under tiden du spelar något som ger detta missljud. Öka sedan buffer length tills det slutar.. kan vara det som är problemet eller??
Citera
2010-11-21, 16:33
Medlem
Hyperias avatar
I lite enklare fall så kan du gå in på Tools -> Macros -> Switch Smart Disable All Plugins. Då kommer din dator orka med mer.

Detta funkade iaf för mig när jag proddade på en piss dator utan någon studio utrustning.

Jag rekommenderar dig att kolla på den här tutorialen om problemet återstår, den plockar med det mesta användbara för att öka prestandan i FL.

http://www.youtube.com/user/ToxikMuz...25/RN8N4kgQDY8
Senast redigerad av Hyperia 2010-11-21 kl. 16:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in