Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-09, 02:20
  #1
Medlem
Hej.

På vår skola har vi fått ett projektarbete som vi ska arbeta med under läsåret.
Min idé är att försöka skapa någon sorts trend. Mitt mål är att folk (främst i min omgivning) ska haka på den. Jag har ännu inte bestämt vad det ska vara för typ av någon trend, men jag tror att det kommer bli något som involverar kläder.

Min kompis kom med förslaget att jag skulle skapa en modeblogg. Hypa den som fan, bland andra bloggare, journalister, forum etc. På så sätt kanske lyckas skapa en seriös trend. Nu är det så att arbetet ska vara klart i februari, tiden kommer nog dessvärre inte räcka till när det gäller att skapa en modeblogg och försöka marknadsföra den. Men jag utesluter det inte helt.

Jag ber nu om olika råd och idéer, då jag inte kommit på något att trend sätta. Frågan är alltså; vad kan jag skapa för någon sorts trend och hur ska jag på bästa sätt lyckas sprida den?
Citera
2008-11-09, 02:44
  #2
Medlem
Du kommer misslyckas så jävla grovt.
Citera
2008-11-09, 02:49
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEJAM
Du kommer misslyckas så jävla grovt.

Jag vet...

Men kom ihåg det är inte slutresultatet som är det viktiga, det är genomförandet!

tack för ditt stöd.
Citera
2008-11-09, 03:07
  #4
Medlem
one_sizes avatar
Trender tar tid, vilket du inte har. Blogg idén är bra men detta borde du har gjort för ett tag sen, det krävs ju att folk hinner få reda om det och börja haka på.
Vad jag skulle ha gjort: ett par undersökningar (svarsblanketter) där får reda på vad som gör folk intresserade, hur de fastnar för en trend. Den måste tilltala dem: Varför ska de anamma en trend bland tusen?T.ex rosa bandet kör på välgörenhet, man känner sig givmild, andra kan se det men samtidigt kostar det småslantar att köpa den lilla saken (finns väl olika prisklasser beroende på hur mycket du kan tänka dig handla för) så man behöver inte nödvändigtvis göra om sin budget. Din trend kanske kan tilltala populariteten (enkelt sagt krävs det att några "kända" personer i skolan bär din kläder så vill andra ta en del av kakan), hälsan och välmående eller något annat. Hitta på något originellt, gör förundersökningar och analysera vad du får ut.
Citera
2008-11-09, 03:53
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one_size
Trender tar tid, vilket du inte har. Blogg idén är bra men detta borde du har gjort för ett tag sen, det krävs ju att folk hinner få reda om det och börja haka på.
Vad jag skulle ha gjort: ett par undersökningar (svarsblanketter) där får reda på vad som gör folk intresserade, hur de fastnar för en trend. Den måste tilltala dem: Varför ska de anamma en trend bland tusen?T.ex rosa bandet kör på välgörenhet, man känner sig givmild, andra kan se det men samtidigt kostar det småslantar att köpa den lilla saken (finns väl olika prisklasser beroende på hur mycket du kan tänka dig handla för) så man behöver inte nödvändigtvis göra om sin budget. Din trend kanske kan tilltala populariteten (enkelt sagt krävs det att några "kända" personer i skolan bär din kläder så vill andra ta en del av kakan), hälsan och välmående eller något annat. Hitta på något originellt, gör förundersökningar och analysera vad du får ut.

Tack

Fyll gärna på med idéer.
__________________
Senast redigerad av Syrkeen 2008-11-09 kl. 03:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback