Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-08, 09:28
  #1
Medlem
...kan man styrketräna 3-6 dagar i veckan samt ut och gå på morgonen i stort sett varje dag vid deff? Ska man köra uthållighet, styrka eller volym som vanligt???
Citera
2008-11-08, 09:39
  #2
Medlem
Quixotes avatar
Ja det kan man. Du ska träna på som vanligt, så tungt som möjligt.
Citera
2008-11-08, 09:49
  #3
Medlem
Du behöver inte motionera överhuvudtaget. Det enda som räknas om du går ner i vikt är kaloriunderskottet.
Citera
2008-11-08, 10:07
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quixote
Ja det kan man. Du ska träna på som vanligt, så tungt som möjligt.

skulle inte vilja påstå att man ska träna så tung som möjligt, utan att köra i ett bra tempo (då alla tränar individuellt) om du e nöjd med 8 reppare eller mindre, kör på det...eller höj till dropp-set, failueres eller den som du tycker att din kropp ger bäst respons.
(det är inte antal plattor du har på bänkpressen som får musklerna att växa, utan muskelkontakten när du utför rörelsen) mycket vikter e ett sätt för oss killar o tro att kuken e större bara för att d e 200kg på bänkpressen.
Mvh// SB

Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Du behöver inte motionera överhuvudtaget. Det enda som räknas om du går ner i vikt är kaloriunderskottet.


och varför skall man gå på kcalunderskott om man inte vill tappa vikt?? är tanken att man ska droppa i vikt skall man röra på sig mer än att sitta hemma o ligga på kcalunderskott.
Mvh// SB





Mvh// SB
__________________
Senast redigerad av superbiffen 2008-11-08 kl. 10:09.
Citera
2008-11-08, 11:16
  #5
Medlem
jag har "bulkat" ett tag nu och ska fortsätta med det någon vecka till men sen isåfall kör jag så här KOMMENTERA gärna: PS ligger på ca 6x6 rep set nu men kommer under denna tid "minska" till typ 8-12 rep a 3-4 set Kommentar?

Dag 1 Morgon promenad 1-1.5h, Bröst, Triceps på eftermiddagen.
Dag 2 Morgon promenad 1-1.5h. Rygg, Ben på eftermiddagen
Dag 3 Biceps, axlar
Dag 4 Morgon promenad
Dag 5 -:- 1
Dag 6 -:- 2
Dag 7 -:- 3
rullande, kan även bli nåt lite mindre gång pass på kvällarna.
Kommentar ?

Kosten kommer se ut så här på en dag på ett "ungefär"

08:00 prottedrink ca 100 kalorier (långsamt protein)
09:00 90 kaloriers drink (måltidsersättning) eller 200g havregryn
11:00 tonfisk, kyckling tillsammans med lite bulgur lr ris lr liknande 150-300kalorier ? ca ? lutar mest åt kycklingen.
14:00 Lättkesella + blåbär o hallon vet ej kalorierna ?
16:30 90 kaloriers drink (måltidsersättning) samt nåt mer kanske?
1700-2000 nånstans här är det träning och då blir det efter det en 100 kaloriers prottedrink med snabbt protein samt snabba kolhydrater.
2200-0:00 innan sängen en 100 kaloriers prottedrink (långsamt protein)
Även nämnas att direkt innan samt under styrketräningen drar jag i mig Kreatin, vet ej kalorierna men kan inte vara så farligt (inga kolhydrter i den) + minimal vätskeansamling. Gång promenaderna gör jag tillsammans med en flaska L-carnitine.
Kommentar?
Nåt som nån här ser som HELT galet eller verkar det OK lr rent ut sakt bra? (ska tappa ca 15 kg) kör 21 dagar till att börja med......
Citera
2008-11-08, 11:23
  #6
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Du behöver inte motionera överhuvudtaget. Det enda som räknas om du går ner i vikt är kaloriunderskottet.

Fast lågintensiv träning som raska promenader är ändå bättre än att istället dra ner på kaloriintaget då man förbränner man en hel del fett %.
Kör man på en diet som har ett väldigt begränsat intag av kalorier kan det vara svårt att få alla näringsämnen, mineraler och vitaminer kroppen behöver. Därför är det att föredra att äta lite mera i kombination med lågintensiv cardio, istället för att begränsa näringsintaget ytterligare.
Citera
2008-11-08, 11:24
  #7
Medlem
Försök träna ganska tungt under deffen , för att behålla så mkt muskler du kan . annars finns de risk att du tappar onödig massa du har slitit ihop.
Citera
2008-11-08, 11:28
  #8
Medlem
Fröken_Flisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bambamerik
jag har "bulkat" ett tag nu och ska fortsätta med det någon vecka till men sen isåfall kör jag så här KOMMENTERA gärna: PS ligger på ca 6x6 rep set nu men kommer under denna tid "minska" till typ 8-12 rep a 3-4 set Kommentar?

Dag 1 Morgon promenad 1-1.5h, Bröst, Triceps på eftermiddagen.
Dag 2 Morgon promenad 1-1.5h. Rygg, Ben på eftermiddagen
Dag 3 Biceps, axlar
Dag 4 Morgon promenad
Dag 5 -:- 1
Dag 6 -:- 2
Dag 7 -:- 3
rullande, kan även bli nåt lite mindre gång pass på kvällarna.
Kommentar ?

Kosten kommer se ut så här på en dag på ett "ungefär"

08:00 prottedrink ca 100 kalorier (långsamt protein)
09:00 90 kaloriers drink (måltidsersättning) eller 200g havregryn
11:00 tonfisk, kyckling tillsammans med lite bulgur lr ris lr liknande 150-300kalorier ? ca ? lutar mest åt kycklingen.
14:00 Lättkesella + blåbär o hallon vet ej kalorierna ?
16:30 90 kaloriers drink (måltidsersättning) samt nåt mer kanske?
1700-2000 nånstans här är det träning och då blir det efter det en 100 kaloriers prottedrink med snabbt protein samt snabba kolhydrater.
2200-0:00 innan sängen en 100 kaloriers prottedrink (långsamt protein)
Även nämnas att direkt innan samt under styrketräningen drar jag i mig Kreatin, vet ej kalorierna men kan inte vara så farligt (inga kolhydrter i den) + minimal vätskeansamling. Gång promenaderna gör jag tillsammans med en flaska L-carnitine.
Kommentar?
Nåt som nån här ser som HELT galet eller verkar det OK lr rent ut sakt bra? (ska tappa ca 15 kg) kör 21 dagar till att börja med......

Jag hade placerat ris och kyckling måltiden efter träningen. Alla protein och ersättningsdrinkar vet jag inte om de är nödvändiga, men säkert enkla att placera in iallafall. Jag skulle heldre ha ätit mat, då dessa inte mättar särskilt bra.
Citera
2008-11-08, 11:38
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av superbiffen
och varför skall man gå på kcalunderskott om man inte vill tappa vikt?? är tanken att man ska droppa i vikt skall man röra på sig mer än att sitta hemma o ligga på kcalunderskott.

Han deffar ju så visst vill han gå ner i fettvikt.

Nej, som jag skrev så behöver man inte röra på sig mer för att gå ner i vikt. Det är kaloriunderskottet som räknas. Har gjorts ett antal studier om det. http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=86171
Citera
2008-11-08, 11:42
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Flisa
Fast lågintensiv träning som raska promenader är ändå bättre än att istället dra ner på kaloriintaget då man förbränner man en hel del fett %.

Du bränner inte mer fett om du har samma kaloriunderskott. Se länken som jag skrev över här. Två tvillingar som äter lika mycket men där ena rör på sig mer så kommer ju givetvis den som rör på sig mer att tappa mer vikt. Men då har dom inte samma kaloriunderskott heller.

Citat:
Kör man på en diet som har ett väldigt begränsat intag av kalorier kan det vara svårt att få alla näringsämnen, mineraler och vitaminer kroppen behöver. Därför är det att föredra att äta lite mera i kombination med lågintensiv cardio, istället för att begränsa näringsintaget ytterligare.

Ja det håller jag med om.
Citera
2008-11-08, 12:00
  #11
Medlem
just för att inte "missa" alla mineraler mm som jag tror att drinkar kan vara bättre än många tror. Speciellt eftersom kost alternativen under deff, visst det finns, men är jobbigt .....
Citera
2008-11-08, 12:01
  #12
Medlem
Silverturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissekattt
Du bränner inte mer fett om du har samma kaloriunderskott. Se länken som jag skrev över här. Två tvillingar som äter lika mycket men där ena rör på sig mer så kommer ju givetvis den som rör på sig mer att tappa mer vikt. Men då har dom inte samma kaloriunderskott heller.



Ja det håller jag med om.

Ja, men du verkar glömma att muskler också är energi. Kroppen kan bryta ned musklerna för att göra dom till energi. Använder man inte musklerna alls förstår kroppen att den inte behöver dom, och tar energin därifrån istället, då större muskler förbränner mer energi. Tränar man tung styrketräning visar man kroppen att musklerna behövs, och energin tas från fettet istället.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback