• 2
  • 3
2008-11-07, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Berätta INTE! Det kommer att hamna i dina papper vad de än försäkrar, och sen får du typ bara Alvedon även om du skulle bryta benet.

Stämmer verkligen detta ?

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det beror på vilka konsekvenser ditt bruk får? Har du koll på läget eller behöver du hjälp? Om du känner att du har kontroll över det så tycker jag att du inte ska vara helt öppen med det. Om det är som en slags ångestventil för dig så kan du väl göra en liten omskrivning för din terapeut? För det är ju dumt att knarka men jag förstår absolut om man känner att man har behovet att göra det ibland. Grejen är ju att terapeuten kanske kan hjälpa dig med orsakerna som får dig till att känna att du behöver röka på eller vad det nu är du pysslar med.

Så jag skulle säga till terapeuten (för det är ju inte verksamt att gå i terapi om man sitter och ljuger eller döljer grejer!) att jag har mindre bra sätt att hantera min ångest, och att det är något jag vill jobba med. Om h*n då skulle fråga: "vad är det du gör?" skulle jag säga att det är inte det viktiga.

Nu läste jag kanske in alldeles för mycket och tolkade utifrån mig själv - vad är det du pysslar med för droger och på vilken nivå? Är det illegala droger eller är det saker du har recept på?

Det är illegala grejer, inte röka. MDMA och psykadeliska är det som jag mest använder. Som jag sa var det ett problem förut, då var det tjack. Men numera är det bara något som jag gör nån gång i månaden, om ens det. Allra oftast vid festtillfällen.

Även om jag säger går kringvägar så kommer ju psykologen att förstå, jag ser lite ut som någon knarkis, dreadlocks och grejer. Då får folk direkt bilder i huvet. Så även om det aldrig skrivs ner officielt, så kommer ju behandlingen artas efter det. Och då är det ju faktiskt bättre om jag är ärlig, än att psykologen ska gå och fundera på om jag ljuger om andra saker också. Tycker jag iaf. Syftet är ju trotts allt att jag ska få nån sorts form av fungerande behandling här.
Citera
2008-11-08, 01:40
Medlem
filofaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaranth
Stämmer verkligen detta ?
Alltså.. det beror ju såklart på vilken läkare man får men i vissa fall: ja, definitivt. Man ska inte dra på sig en missbrukarstämpel i onödan.

Citat:
Det är illegala grejer, inte röka. MDMA och psykadeliska är det som jag mest använder. Som jag sa var det ett problem förut, då var det tjack. Men numera är det bara något som jag gör nån gång i månaden, om ens det. Allra oftast vid festtillfällen.
Även om jag säger går kringvägar så kommer ju psykologen att förstå, jag ser lite ut som någon knarkis, dreadlocks och grejer. Då får folk direkt bilder i huvet. Så även om det aldrig skrivs ner officielt, så kommer ju behandlingen artas efter det. Och då är det ju faktiskt bättre om jag är ärlig, än att psykologen ska gå och fundera på om jag ljuger om andra saker också. Tycker jag iaf. Syftet är ju trotts allt att jag ska få nån sorts form av fungerande behandling här.
Fast vad skulle du få ut av att berätta det? Om det är som du säger att det bara är vid festliga tillfällen låter det inte som nåt större problem? Eller är det det? För grejen är att min erfarenhet är att psyk är rätt ointresserade av droger, det är liksom fel forum. Men om det gör att du inte kan ta till dig terapin så borde du ju berätta, men ja då kanske du får vara beredd på att dom vill ändra behandlingen. (Vilket du verkar vara. Vilket jag har svårt att förstå när du säger att det sker väldigt sällan?)
Citera
2008-11-12, 21:57
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Inte ett skit.
De får inte göra något om inte straffet ger minst 2 års fängelse. Hon (Psykologen) visste inte om det när jag talade om det för henne .

Hon kollade upp det och visst hade jag rätt. Om ett barn far illa skall det anmälas till socialtjänsten. Om man säljer droger och gör sig skyldig till grovt narkotikabrott.

Om Du har mördat en person och vill lätta Ditt samvete. Tala med en präst. De får inte säga ett skit och någonting till andra om vad Ni har samtalat om. Allt skall stanna mellan Er (I teorin, vissa är naturligtvis rötägg)

Jag har snackat en del om droger med min psykolog. Hon (Psykologer) är inte utbildad till drogterapeut, så det är lönlöst att snacka om det.

Du kan lika gärna snacka med "Mia på konsum". Ungefär så mycket ger det.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2008-11-12 kl. 22:05.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in