2008-11-07, 18:35
Citat:
Ursprungligen postat av Tjohilda
Berätta INTE! Det kommer att hamna i dina papper vad de än försäkrar, och sen får du typ bara Alvedon även om du skulle bryta benet.
Stämmer verkligen detta

Citat:
Ursprungligen postat av filofax
Det beror på vilka konsekvenser ditt bruk får? Har du koll på läget eller behöver du hjälp? Om du känner att du har kontroll över det så tycker jag att du inte ska vara helt öppen med det. Om det är som en slags ångestventil för dig så kan du väl göra en liten omskrivning för din terapeut? För det är ju dumt att knarka
men jag förstår absolut om man känner att man har behovet att göra det ibland. Grejen är ju att terapeuten kanske kan hjälpa dig med orsakerna som får dig till att känna att du behöver röka på eller vad det nu är du pysslar med.
Så jag skulle säga till terapeuten (för det är ju inte verksamt att gå i terapi om man sitter och ljuger eller döljer grejer!) att jag har mindre bra sätt att hantera min ångest, och att det är något jag vill jobba med. Om h*n då skulle fråga: "vad är det du gör?" skulle jag säga att det är inte det viktiga.
Nu läste jag kanske in alldeles för mycket och tolkade utifrån mig själv - vad är det du pysslar med för droger och på vilken nivå? Är det illegala droger eller är det saker du har recept på?

Så jag skulle säga till terapeuten (för det är ju inte verksamt att gå i terapi om man sitter och ljuger eller döljer grejer!) att jag har mindre bra sätt att hantera min ångest, och att det är något jag vill jobba med. Om h*n då skulle fråga: "vad är det du gör?" skulle jag säga att det är inte det viktiga.
Nu läste jag kanske in alldeles för mycket och tolkade utifrån mig själv - vad är det du pysslar med för droger och på vilken nivå? Är det illegala droger eller är det saker du har recept på?
Det är illegala grejer, inte röka. MDMA och psykadeliska är det som jag mest använder. Som jag sa var det ett problem förut, då var det tjack. Men numera är det bara något som jag gör nån gång i månaden, om ens det. Allra oftast vid festtillfällen.
Även om jag säger går kringvägar så kommer ju psykologen att förstå, jag ser lite ut som någon knarkis, dreadlocks och grejer. Då får folk direkt bilder i huvet. Så även om det aldrig skrivs ner officielt, så kommer ju behandlingen artas efter det. Och då är det ju faktiskt bättre om jag är ärlig, än att psykologen ska gå och fundera på om jag ljuger om andra saker också. Tycker jag iaf. Syftet är ju trotts allt att jag ska få nån sorts form av fungerande behandling här.