2008-11-09, 18:55
Medlem
BillyMorgans avatar
Små citroner gula var rätt tråkig faktiskt..

Jag får också "bror duktig"-vibbar från henne.
Citera
2008-11-09, 19:08
Medlem
Silmarillions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goriot
Skriv EN bok så är du författare.
Och sen kan du sitta i media och
få tycka till om allt. Från politik
till kvaliten på järnvägar i Sydafrika.
Det skulle krävas mer...

Hon har väl skrivit en fem-sex böcker som sålt i drygt en miljon exemplar...någonting måste hon ju gjort rätt.

Åååh så försöker jag dra tillbaka tråden till lite on topic. Rykten gör gällande att hon är riktigt snål och gärna låter andra betala för henne även om hon själv borde ha det gott ställt ekonomiskt.
Citera
2008-11-10, 07:34
Medlem
Bara Glads avatar
jag skulle lätt trycka henne.
Citera
2008-11-10, 07:49
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silmarillion
Åååh så försöker jag dra tillbaka tråden till lite on topic. Rykten gör gällande att hon är riktigt snål och gärna låter andra betala för henne även om hon själv borde ha det gott ställt ekonomiskt.

Obligatorisk bolagslänk:

http://www.allabolag.se/5567136196
Citera
2009-07-08, 14:51
Medlem
erikbes avatar
Såg henne i någon morgonsoffa häromdagen. Satan vad anorektisk hon var
Citera
2009-07-08, 19:11
Medlem
MrMolotovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Obligatorisk bolagslänk:

Hyfsade siffror va?
Citera
2009-07-08, 21:04
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Så är det, svenska deckare har prettotitlar och är med mycket få undantag illa skrivna. Särskilt författare med samhällspatos är prettoarslen.

Det kan bero på att det inte brukar röra sig om samhällspatos, utan "samhällspatos".

Det har aldrig fallit mig in att läsa Ingemarsson, jag tycker att det syns på henne att hon är dålig. Som det syns på Läckberg och Marcus Birro.
Citera
2009-07-08, 22:59
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Obligatorisk bolagslänk:

Men det står ju att hon har ett aktiebolag Måste man inte ha en styrelse och sånt då?
Citera
2009-09-21, 08:44
Medlem
Till hennes försvar kan man säga att jag inte har sett ett spår av "samhällspatos" hos KI. Hon verkar vilja sköta sig själv och sin egen business.
Citera
2009-09-21, 09:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Usch, chic-litteratur är så jävla tråkigt!

Det handlar alltid om en snygg tjej i 30-års åldern som blir diskriminerad av omgivningen och sedan slutar boken med att hon tar en rejäl revansch på ett eller annat sätt. Lägg till en mordhistoria så får du hela skiten.

Uppenbarligen så finns det ett sådant behov eftersom böckerna säljer som smör i solskenet.

Ingemarsson och Läckberg är företrädarna.

Dom skriver som Nick Lilltroll och platsar i Min Häst.
(För att parafraserar LGW Perssons kloka ord.)

Där skrev du något riktigt sant. Detta ovan nämnda är anledningen till att jag inte pallar med Liza Marklund. Läste ett par av hennes deckare och det var uppenbart redan på sidan två i dom att det var ytterligare delar i hennes självterapi och revansch på elakingarna som stoppat henne i karriären. 30-nånting kvinna blir förtryckt och dricker bag in box med enda vännen.

Det verkar finnas massor med författare som kör exakt samma spår.

Men tillbaka till Kajsa, jag tyckte hon var riktigt bra som "straight man" i Röster i Radio med Mula! Jättelugn och trött röst när Mula fick frispel!
Citera
2010-11-19, 12:42
Medlem
calle555s avatar
Det har stormat en aning (i vattenglaset VoF:s forum) kring hennes Ingemarsson i P1.
Citera
2022-07-06, 11:45
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Hur står det till med henne idag!?

Otroligt fascinerande kvinna faktiskt. Hennes personlighet har upptagit de båda ytterlägen på den skala som alla personligheter kan inordnas på. Först som pretentiös, skärpt, rapp, positionerande, extrovert och "humoristisk" kvinna. Allt byggde på cynismer och ironi. Ingenting var varmt, oskyldigt eller äkta.

Sedan blev hon andlig. Plötsligt var hon helt transparent, inkännande, äkta, sympatisk och lågmäld.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in