Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2001-12-17, 02:15
  #1
Hjälper HCG för att man inte ska bli steril och inte få några barn, vad kan jag annars använda ?? jag e 19 basst och vill inte riskera nått , hjälp please..
Citera
2001-12-17, 02:47
  #2
Medlem
HCG

Vill du inte riskera nåt,ge då fan i AAS!
Citera
2001-12-17, 15:00
  #3
Medlem
HCG

Man blir inte steril permanent av att cykla AAS i normal långa cykler, typ 8-10 v. Visst, man kan ta HCG, men det hjälper bara tillfälligt samt ökar risken för bitchtits....ett bättre val är clomid, på ett par veckor kommer du att ha normal testo-produktion igen efter en kur med clomid!

Fuckhead
Citera
2001-12-17, 16:32
  #4
HCG

Jag kan inte få tag på Clomid , finns det inget annat som motverkar bitchtits??
Citera
2001-12-17, 16:59
  #5
Medlem
HCG

Nolvadex är ett billigt alternativ, men du får inte tillbaka din testo produktion av det.
+ om du ska köra på deca så hjälper inte nolva mot btits, det sägs att winny hjälper mot btits vid deca, men ja tror inte att det finns någon forskning om detta!

MVH ever
Citera
2001-12-17, 19:49
  #6
Medlem
HCG

Hjälper arimidex mot bitchtits när man kör deca då ?
Eller hur ska man undvika btits vi deca ??
Citera
2001-12-17, 22:55
  #7
Medlem
HCG

Arimidex hjälper inte heller. Winnar är väl inte heller någon 100%-igt säker på att det skulle hjälpa, jag har iaf inte sett någon seriös artikel som säger att det gör det. Det finns dock något ämne som skall motverka progestron-bieffekter, som heter RU-486 eller något liknande. Mycket svårt att få tag på, har inte sett det någonstans faktiskt. Så mitt enda råd är: Kör inga höga doser deca, åtminstone inte högre än 400mg/V för att vara "helt säker"!

Fuckhead
Citera
2001-12-17, 22:59
  #8
Medlem
HCG

Hmmm, kom visst ifrån din ursprungliga fråga något! Jag hade inte kört HCG utan Nolvadex iaf. Dessutom är jag tveksam till hur stor effekt HCG verkligen har, visst i någon dag efter injektion har du högre testo-prod. men i det långa loppet tar det ändå lika lång tid att få upp egenproduktionen som utan clomid!

Fuckhead
Citera
2001-12-18, 16:04
  #9
Medlem
HCG

Fuckhead : Om du inte använt HCG med korrekt dos : 500 IE per dag under en HEL kur så kan du ju inte uttala dig om HCG´s effektivitet, eller hur ?

Vidare är HCG det enda som hindrar testiklarna från att krympa under kur.



Citera
2001-12-19, 10:25
  #10
Medlem
HCG

men överallt läser jag att man ska om ska ta hcg så ska det vara normalhöga och väldigt korta kurer av hcg eftersom östrogen% blir hög som en skyskrapa redan vid korta kurer
Citera
2001-12-20, 19:51
  #11
Medlem
HCG

Ja östrogenet är ett problem med doser över 1000 ie per dag, eftersom de flesta inte har någon aning om hur det ska användas tar de 1 hel ampull 1500,2500 eller t.om 5000 ie vid ett tillfälle vilket är synnerligen puckat.

För låga doser krävs insulin sprutor eftersom det blir så små mängder, mellan 0,33 ner till 0,1 ml - då duger inte vanliga 3 mls sprutor.

RU-486 bör vara ganska enkelt att få om du känner någon kvinna som bor i USA - det är ett s.k dagen efterpiller (abort).

Jag vet att denna typ av prep numera är receptfria i Sverige, men jag har inte undersökt detta närmare.

RU-486 är dessutom inte särskilt selektivt utan påverkar en massa hormonella variabler - inget bra val.



Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback