Citat:
Ursprungligen postat av feffe15
Tack för sidan. Jag frågade om det var ett rån-mord för att du skrev "Carter var kriminell och hade begått flera brott före den omdiskuterade kvällen när rånet begicks.". Men jag kanske missförståg. Vad sägs motivet vara till att Carter och hans medhjälpare skjöt honom? Jag kan ju anta att filmens motiv inte riktigt stämmer?
Det är ju svårt att veta var sanningen ligger när både filmen / Dylans låt och sidan du länka är väldig partiska. Och båda har bevis för vardera story och är man bara bra på argumentera så kan man få näst intill allt att låta trovärdigt...
Att hoppas på få reda på sanning är väll som att hoppas på att tomten kommer i Juli också.
Men det jag tycker är mest intresant med det hela är att det kan vara så att han verkligen var skyldig till morden och då förstår jag verkligen inte hur han kan leva med sig själv. Det är en sak vilja bli fri, men på köpet lura alla "god hjärtade" människor, bli hyllad som en hjälte och säkerligen tjäna storkovan på en lögn för att man inte kan ta tiden man får för brottet...
Så jag hoppas verkligen att han blev oskyldigt dömd...