Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-05, 14:27
  #1
Medlem
-th-s avatar
Jag och en klasskamrat har jobbat på ett spel i en vecka nu, och första versionen är klar.
Detta är mitt första seriösa spel, och det första spelprojeketet jag gjort på 5 år.

ukg3k, "ultimate killgame 3000" heter spelet .
Så, posta gärna era highscores och kommentarer på spelet!
Läs readme för kontroller och lite spelregler.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/ukg3k.zip - spelet
http://data.fuskbugg.se/skalman01/screen.bmp - screenshot
__________________
Senast redigerad av -th- 2008-11-05 kl. 15:05.
Citera
2008-11-05, 14:33
  #2
Medlem
Screenshot hade nog fått fler att bli intresserade.

Jag testade spelet men jag förstår inte poängen med det hela? Sprang bara in i "fiender" så dog dom. Slowmotionfunktionen känns meningslös och det finns inget "gameplay". Är det tänkt som en arena-shooter eller?

UT-ljuden känns jävligt fel dessutom.

Jag tror helt enkelt att ni är för tidigt i utvecklingsprocessen. Jobba på spelet i några veckor till innan ni låtar andra spela.
Citera
2008-11-05, 14:41
  #3
Medlem
Tack för viruset... (Skojar bara) Hur länge har du jobbat på att göra spelet?
Citera
2008-11-05, 14:41
  #4
Medlem
-th-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Screenshot hade nog fått fler att bli intresserade.

Jag testade spelet men jag förstår inte poängen med det hela? Sprang bara in i "fiender" så dog dom. Slowmotionfunktionen känns meningslös och det finns inget "gameplay". Är det tänkt som en arena-shooter eller?

UT-ljuden känns jävligt fel dessutom.

Jag tror helt enkelt att ni är för tidigt i utvecklingsprocessen. Jobba på spelet i några veckor till innan ni låtar andra spela.

Nej, det finns ingen poäng, ja det är lite som en arena-shooter fast meele. Nej, vi jobbar inte mer på spelet eftersom det typ är ett proof of concept för spelmotorn vi jobbar på. Det är dessutom inget 3 miljoner dollarsspel från ubisoft vi snackar om, utan ett spel programmerat på en vecka av 1 privatperson från hemmet.

Citat:
Ursprungligen postat av Pucco88
Tack för viruset... (Skojar bara) Hur länge har du jobbat på att göra spelet?
Runt en vecka som det stod i det första inlägget, för spelet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback