Flashback bygger pepparkakshus!
2008-11-04, 22:59
Medlem
iraqianas avatar
Hejsan, jag har ett flash usbminne och jag har en win xp.iso .. Jag vill bränna iso filer till USB-minnet och inställer Win XP:n därifrån.. altså istället för att göra allt på en CD så vill jag göra det på USB-minnet... Jag vill inte ha windows:n inställerade på flashminnet och starta windows:n därifrån utan jag vill kunna inställera windows från flashminnet till min hårddisk, altså använda flashminnet som en inställationscd så att säga..

help me flashback!
Citera
2008-11-04, 23:09
välj i bios att boota från removeable disk?
Citera
2008-11-04, 23:10
Medlem
Gondars avatar
Tips!

Det är bra att ha ett minne av U3-typen.. USB minne med U3 tolkas som "CD" av datorn och därmed kan du boota med den. Om du inte har U3 minne så kanske någon annan kan hjälpa dej, vet inte riktigt om det går!
Citera
2008-11-04, 23:40
Citat:
Ursprungligen postat av iraqiana
Hejsan, jag har ett flash usbminne och jag har en win xp.iso .. Jag vill bränna iso filer till USB-minnet och inställer Win XP:n därifrån.. altså istället för att göra allt på en CD så vill jag göra det på USB-minnet... Jag vill inte ha windows:n inställerade på flashminnet och starta windows:n därifrån utan jag vill kunna inställera windows från flashminnet till min hårddisk, altså använda flashminnet som en inställationscd så att säga..

help me flashback!

Är det för mycket begärt att be dig stava installera rätt?

Bortsett från det tror jag du kan, som tidigare nämnts, boota från en usbsticka med installationsfilerna på.
Citera
2008-11-05, 00:13
Medlem
ziphens avatar
Det går att installera från en USB sticka, dock så är det inte att rekommendera.
Det tar en jääääääävla tid och det är lite knepigt att föra över xp't till stickan (nej, det går inte att bara lägga över alla installationsfiler).

Googla så hittar du!
Citera
2008-11-05, 01:03
Medlem
http://www.sweclockers.com/artikel/6..._ett_usb-minne

Där har du, följ den, går kvickt som attan om man gör rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in