Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-11-04, 15:51
  #1
Avstängd
Har köpt en jättefin vit midjekort jacka av tygmaterial i våras.
Den var rätt dyr, 3000 kronor och jag fullkomligt älskar den. Visst, köper man vitt så tar man en risk men nu är olyckan framme.

Jag var och handlade och bar då en av de blå pappkassarna i famnen och när jag ställde ned den så var jackan helt blå!
Jag sprutade tabort på fläckarna och tvättade i 40 grader och det mesta gick bort men det är fortfarande en fläck som om det vore målarfärg på ena sidan.
Känns urtrist, hade det varit något billigare hade man gått och köpt en ny men nu känns det surt. Vad kan jag göra? Testa tabort igen och hoppas på det bästa, öka gradtalet, eller finns det något annat som kan ta bort det?

tacksam för svar.
Citera
2008-11-04, 16:11
  #2
Medlem
TGGs avatar
Är den helt vit (alltså inga andra detaljer som kan missfärgas) så borde det gå ganska enkelt att applicera något blekmedel. Jag vet inte om klorin är det bästa då det kan slita rätt mycket, men bleker tyg gör det!
Citera
2008-11-04, 16:56
  #3
Avstängd
Den är ju vit fast med grått på insidan av jackan. Nu vet jag inte hur blekmedel fungerar om det färgar om eller så....Kan bli lite problem där
Har själv tänkt det men vet inte om jag vågar annat än sådant som går att behandla just själva fläcken precist.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback