Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-11-04, 02:54
  #1
Medlem
Nunugabs avatar
Vilka styr helsingborg om det äns finns några/någon som styr! Har fått för mig att helsingborg är en rätt lugn stad där "gäng-mentaliteten" inte riktigt slått igenom som i malmö eller landskrona. Har jag fel eller?

All info uppskattas ;D

-EDIT - Fanns en tråd om detta ett tag sen fast TS fick inga seriösa svar!
__________________
Senast redigerad av Nunugab 2008-11-04 kl. 03:01.
2008-11-04, 03:02
  #2
Medlem
Finns väl ingen direkt gruppering som styr staden.

Är mer som på fotbolls dagarna styr en gruppering etc etc...
2008-11-04, 03:04
  #3
Medlem
Nunugabs avatar
Ah det är väl bra, men undrar bara varför gäng-mentaliteten inte har nått helsingborg? Jag menar det är något bra att något sådant inte existera där men varför gör det inte det?
2008-11-04, 03:12
  #4
Medlem
Simaõs avatar
Det existerar väl där i allra högsta grad? Jag har alltid haft känslan av att Helsingborg är ett tillhåll för allehanda råskinn med fötterna långt nere i den organiserade brottsligheten. Kanske inte så mycket juggar, men svensk maffia iallafall har man ju hört om.
2008-11-04, 03:18
  #5
Medlem
Nunugabs avatar
Jaså? Råskinn kan du ge några exempel? pratar du om ligor nu eller individer? Jo vet bara om att bandidos finns i stan och sedan andra diversa invandrar kompis kretsar som man kan kalla för "ungdomsgäng".
2008-11-04, 03:19
  #6
Avstängd
johan73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nunugab
Vilka styr helsingborg om det äns finns några/någon som styr! Har fått för mig att helsingborg är en rätt lugn stad där "gäng-mentaliteten" inte riktigt slått igenom som i malmö eller landskrona. Har jag fel eller?

All info uppskattas ;D

-EDIT - Fanns en tråd om detta ett tag sen fast TS fick inga seriösa svar!


Ja HBG är en "lung" stad.Precis som du säger så har inte "gäng-mentaliteten" slått igenom där.

fast hellre att ha det så en att ha det som i Malmö och Landskrona gäng åt höger o vänster..o blattar överallt.

Vem som styr staden ?senast jag tittade var det henrik larsson,tuff grabb.
2008-11-04, 03:30
  #7
Medlem
CommonKnowledges avatar
HA, såklart!
2008-11-04, 03:53
  #8
Avstängd
Bizarres avatar
Bandidos ligger ju där..
2008-11-04, 08:36
  #9
Avstängd
Styrs från Malmö.
2008-11-04, 23:40
  #10
Avstängd
bulleribocks avatar
HA
2008-11-05, 00:23
  #11
Medlem
-Gangster-s avatar
tja som Helsingborgare sedan 35 år tillbaka känns det som att jag har lite koll......
.....det är Helsingborgshem som styr det mesta på bostadsmarknaden
......ica har ju faktiskt många butiker i staden...kartell??!!
....finns skumt många korvgubbar fredag och lördagkvällar i stan....
huh....det är sannerligen en hård vardag.

skämt åsido....
Ja, HA och Bandidos finns representerade, dock inget "krig", öppet iallafall.
En hel del invandrare som säkert har en del skit för sig....men även svenne.
Tror inte Helsingborg är värre än någon annan medelstor stad egentligen.
Vi råkar kanske ut för fler bankrån och större kupper än andra städer eftersom man så snabbt kan lämna landet härifrån....men annars är det inget som utmärker Hbg.
2008-11-05, 13:42
  #12
Medlem
Sverigebudets avatar
Bor i Helsingborg.

Och har väl inte märkt av att någon/några styr mer än andra.

Som sagts tidigare i tråden finns både HA, Red&White Crew, Bandidos, X-team i stan. Sen finns vissa blatte grupperingar. Men man märker inte av dessa gruppering, förmodligen för man inte rör sig i sådant kretsar längre.

Ryktas om att Albaner säljer heroin i parken på Söder (korsningen Furutrops/Gustav Adolfsgata).
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback