Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2008-11-04, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KhemSedjet
Finns en liten risk att de lyckas spåra dig trots Tor. Om du vill vara 100% säker så ska du använda en offentlig dator med Tor.

Om de spårar ditt bedrägeri till en offentlig dator får de ju viktiga ledtrådar om vilken stad du kan tänkas bo i etc. Dessutom kanske nån i personalen kommer ihåg vem som använde datorn vid den tidpunkten osv osv.. o tillslut sitter du där i skiten med vittne och bevisning för att du genomförde bedrägeriet på deras dator.

Har läst om att det finns nåt jävla sätt att se vilken typ av telefon du ringer från. Vet dock inte om det stämmer. Men i sådant fall blir de självklart misstänksamma om du har exakt samma typ av mobil som bedragaren använt.

Du ska begå ett allvarligt brott: Bedrägeri. Och du är orolig för att polisen ska spärra din mobil om du åker fast?

Det du ska vara orolig för är att åka fast.

mvh

vem fan sa att jag var orolig för att min mobil ska bli spärrad?
Hur kan polisen veta vilken mobilmodell man använder bara för de kan hitta vart kortet befinner sig?
Citera
2008-11-04, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av febel16
vem fan sa att jag var orolig för att min mobil ska bli spärrad?
Hur kan polisen veta vilken mobilmodell man använder bara för de kan hitta vart kortet befinner sig?

Vet inte som sagt, har bara läst någonstans att det finns möjligheter att spåra oregistrerade kontantkort genom mobiltelefonen de ringer från på något sätt. Har för mig det var nånstans här på FB så kolla i rätt forumsdel och sök så hittar du nog mer info.

Du själv sa det tror jag:

Citat:
Ursprungligen postat av febel16
Vilken mobil man har spelar väl ingen roll om man har ett oreggat kort? dom kan ju inte spärra mobilen väl de e ju bara kortet väl?

Citera
2008-11-05, 08:47
Medlem
Paijters avatar
IMEI-numret till mobilen. Något jag enkelt kan ändra med min USB-dongle till mobilen. Förresten var det en kille som försökte blåsa mig på en hårddisk, fast på en liten summa. Jag frågade inne på banken om banknumret jag fört över pengarna till stod i killens namn. Hon svarade ja, så så mycket sekretess fanns där.
Förresten, du åker fast eftersom du kommer att misslyckas.
Citera
2009-01-15, 18:10
Medlem
Annars funkar bidragsfusk väldigt bra. Sen är ju "blivit av med kortet" klassisk. Polaren för över alla sina pengar och tar ut allt med ditt kort. Några veckor senare får du tillbaka hela summan från banken.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in